Hoi, Mijn zoontje dronk de laatste tijd 5x per dag en dan aan beide kanten. Nu is hij afgelopen weekend ziek geweest, hij had flink koorts. En ik heb hem dus vaker laten drinken, hij wilde geen water uit de fles en heb hem dus gewoon bij mij laten drinken. Maar nu had ik eigenlijk de hele week het idee dat hij slecht dronk nadat hij ziek was geweest. Hij hoefde nog maar een borst en was snel klaar en huilde veel aan het begin. Ik dacht dat komt door zijn verkoudheid. Hij heeft er gewoon niet zoveel zin in. Maar vandaag heeft mijn schoonmoeder hem de fles gegeven en dronk hij met gemak 190 cc. Zou het zo kunnen zijn dat mijn productie door het extra aanleggen flink omhoog is gegaan en nu eigenlijk "te hoog" is. Dat hij daarom ook zo huilt omdat hij gewoon veel te veel in een keer binnen krijgt? Groetjes Lotte
Hallo Lotte, Hoe is het nu met hem? Het is heel goed dat je hem extra bij jou hebt laten drinken. Je gedachtengang kan ik me wel voorstellen. Immers meer vraag wordt ook meer aanbod. Ik denk niet dat je productie door 1 weekend meer aanleggen ineens heel erg veel te hoog zal zijn geworden. (Al hoewel ik daar met de gegevens die ik in de mail vind niet 100% zeker over kan oordelen) Je zegt dat hij de hele week eigenlijk slecht dronk nadat hij ziek was geweest. Hij nog maar een borst hoefde en veel huilde. Je schrijft da thij verkouden was. Op zich kan dat wel een verklaring zijn. Wanneer hij verkouden is kan het opbouwen van het vacuum nodig om te drinken, hem pijn doen in de holtes of in de oortjes. Zeker wanneer de druk op een oortje te hoog is (Als je dan ook nog op die zijkant ligt) dan is voeden niet zo leuk....... Dan is het aanzuigen al pijnlijk (huilen) en lang doordrinken niet echt fijn. Het drinken uit een fles kan op dat moment voor hem misschien net iets makkelijker zijn geweest. Daar loopt immers de melk makkelijk uit, als je dan een klein beetje vacuum opbouwt dan hoef je daarna niet veel meer te doen. (Het klinkt nu of drinken uit de borst veel meer energie kost dan uit de fles maar dat is niet zo!) Hoop dat je hier wat mee kan, Groetjes, Ilse
Hoi, Bedankt voor je antwoord. Ik heb altijd erg veel voeding dus ik denk dat drinken bij mij "makkelijker" gaat dan uit de fles. Of misschien juist daarom moeilijker. Want er komt dan super veel tegelijkertijd, echt 5 of 6 flinke stralen. Het gaat nu wel weer beter met hem, het zit allemaal niet meer zo vast en hij heeft geen koorst meer gehad. Alleen is het ritme wat hij had weg. En ik ben niet zo van het voeden op verzoek, daar word ik onzeker van en het is een klein gulzig vreetzakje en hij zou dus de hele dag wel kunnen eten. En als ik op de universiteit ben dan ga ik hem ook voeden op het kinderdagverblijf en dan moet dat een beetje tussen de colleges door, dus een beetje regelmaat erin is dan wel nodig. Weet jij misschien een manier om het ritme er weer terug in te krijgen. Dank je wel, groetjes lotte
Hallo Lotte, Fijn dat het beter gaat met je mannetje! Je schrijft dat je normaal al heel veel melk hebt. In dat geval kan het inderdaad zo zijn wat jij beschreef. Dat de eerste stroom nu echt te veel is voor hem. Doordat hij veel verslikt komt er ook meer lucht in zijn maagje. Het is dan ook wel logisch dat hij na 1 kant vol zit. (om geen verkeerd beeld te schetsen (onder de critische lezers) ben ik ook van mening dat drinken uit de borst altijd veel makkelijker is dan uit een fles, daar ben ik van overtuigd. Zeker wanneer je een goed TSR hebt, maar dat terzijde) Je schrijft ook dat hij ineens een ander ritme heeft. Vaak zien we dat na een regeldag. Toevallig is zo'n periode meestal rond de 3 maanden. Een veranderde melkbehoefte, een ander ritme, meestal ontstaat snel wel weer een ritme maar dat hoeft niet perse hetzelfde te zijn als wat hij daarvoor had. Overigens geldt bij voeden op verzoek niet dat je alleen op zijn verzoek afgaat, Jouw eigen verzoek is minstens zo belangrijk. Als jij gestuwd bent of als jij toevallig alleen op en bepaalde tijd kan voeden dan kan je hem daar ook in sturen. Meestal past zijn schema zich daar snel op aan. Maar zo'n periode van niet lekker zijn, extra kolven, regeldagen, geeft meestal even gerommel in een "net lekker lopend" schema. Neem even de tijd om weer orde te krijgen, het komt allemaal weer goed.