Aambeien (en ja ik ben wanhopig!)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wendyp, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

*zucht*

*zucht*

*auw auw*

Dit topic is wel een beetje wanhopig geschreven hoor! (alvast een waarschuwing)

Heb sinds afgelopen zaterdag last van een aambei, viel in eerste instantie nog wel mee. Maar sinds maandag/dinsdag wordt het steeds erger! Slaap al nachten slecht, weet echt niet meer hoe ik moet liggen/zitten/staan/lopen!

Had eerst sperti geprobeerd, helpt niets, niet eens verzachtend, toen lidocoine. (of iets dergelijks, had ik van de h.a.) Ook niets. Gister bij de verloskundige geweest en die had het wondermiddel. Curanol zelf en tabletten. Gister meteen gehaald en sinds gisteravond ongeveer half 7 begonnen met smeren en tabletje geslikt.

Maar vannacht.... pfff heb echt uren beneden gezeten (en zie ook nu het tijdstip) Het doet echt zoooo'n zeer! Moet ik de curanol meer tijd geven? Ik weet gewoon echt niet meer waar ik het moet zoeken!

Hellluuupppp!

2. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Heb je epianal al geprobeerd? Kun je gewoon bij de apotheek kopen.. Bij mij heeft het gewerkt nadat ik van de bevalling een aambei had overgehouden. En helaas voor mij begon het 2 wkn terug weer het gelazer.. Ben weer gaan smeren met de zalf en na 2-3 dgn zat ie er nog wel maar deed geen pijn meer...

anders weet ik het ook niet... (ja goed droog houden enzo maar ja dat zul je van de huisarts ook gehoord hebben)

suc6

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Huisarts heb ik vanochtend gebeld, mag om half 12 langskomen. Droog houden, nee heb ik (nog) niet gehoord, maar met die vaseline die in al die creme's zitten, is dat wel lastig.

Heb ook op internet al gelezen dat als ze eenmaal buiten ( :oops: ) zitten dat je er nog vrij weinig tegen kan doen, behalve verdoven.

Eens kijken wat de h.a. straks te zeggen heeft. Want dit is echt niet leuk meer. Ik wil straks echt niet meer persen, als de bevalling begint!

4. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Dr Vogel schijnt nu iets nieuws te hebben wat goed is, Hemoclin heet het geloof ik. Het schijnt direct te verzachten. Het is vrij nieuw, dus ik weet niet of het goed helpt.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Las op dit forum deze tip:

Een maandverbandje ( inlegkruisje ) natmaken en in de vriezer leggen.
    Vervolgens in een boterhamzakje en tussen de spleet doen.

Blijkt erg verkoelend en verdovend te werken.
    Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd,want heb gelukkig nog geen last van aambeien ( even afkloppen )

Sterkte !

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heb al geprobeerd met een ijsklontje in een hydrofiel washandje... Maar warmte voelt nu beter aan, dan koud.

Ben bij de h.a. geweest vanmiddag. Een heel skala aan dingen meegekregen. Mijn ontlasting was toch te hard, dus heb lactulosesiroop gekregen. Hydrocort, dat is ontstekingsremmende zalf (zorg voor volume-afname) en toch blijven smeren met culanol, voor de verzachting.

Nou hopen dat het een beetje werkt, slaap ik vannacht een beetje beter!

In ieder geval alvast thnx voor de tips!

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Curanol werkt erg goed, maar je moet het wel heel even de tijd geven..In 1 nachtje heeft het middel nog niet echt de tijd om zijn werkt goed te doen. Goed ermee blijven smeren en je pilletjes niet vergeten, die zijn voor de doorbloeding..

8. Belle84

Belle84 Lid

9 jul 2007
    92
    0
    0
    Je moet de curanol inderdaad even een paar dagen de tijd geven en dan merk je al dat je aambeien minder worden. Bij mij werkte de zalf het beste als ik dat op een gaasje smeerde en dat tegen de aambeien aandrukte (was een tip van de vk). Ik had na de bevalling een aambei ter grootte van een pingpongbal! en die is met curanol tabletten en zalf binnen twee weken helemaal weggetrokken.

Om je ontlasting dunner te maken kun je zakjes metamucil bij de aphotheek halen (zonder recept verkrijgbaar). Werkt perfect!

Sterkte!

9. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Ik weet niet of dit helpt. Maar ik heb aambeien gekregen toen ik bevallen was. Ik was zo aan het persen, ging ook zo snel, dat ik ze zo kreeg.
    De verloskundige orheeft toen gelijk wat voor geschreven en mijn man moest ook babyneusspray gaan halen.
    De neusspray is om het te laten verkleinen. Ik had er nog nooit van gehoord maar ik kan je zeggen het helpt wel. Wat de verloskundige mij heeft voorgeschreven heet "triAnal" Dit werkt ook heel erg goed.
    Ik moest altijd eerst de neusspray spuiten en daarna de zalf opsmeren en met 1 dag was de meeste pijn gelukkig weg.
    Met 2 á 3 dagen waren de aambeien al kleiner geworden.

Het is maar een idee voor jouw. Ik ben zelf bang dat als ik ga bevallen dat ik het dan weer krijg. Gelukkig is de zalf nog te gebruiken t/m 2009. Dus dat komt goed uit. :)

10. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ik heb ook last van aambeien, bij mij was het zo erg dat ik 2 dagen niet geslapen had van de pijn, ben naar de hap gemoeten daar hebben ze de stolsels die in de aambei zaten eruit gesneden (sorry is niet echt smakelijk). heb ook een zalf gekregen voor erop te smeren. ze zeiden ook een koud zit bad, dat heeft bij mij enorm geholpen, werkt erg verlichtend en bij mij zijn de aambeien ook een stuk kleiner geworden.
    hemoclin heb ik ook geprobeerd maar heeft bij mij niks gewerkt, gaf alleen maar troep.
    dat van de neus spray heb ik ook gehoord dat dat moet werken heb het nog niet geprobeerd, misschien na de bevalling als ik dan weer aambeien krijg (wat wel waarschijnlijk is denk ik).

groetjes

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik ben inmiddels al bevallen en tijdens de bevalling nog ergere aambeiden gekregen.

Na de pilletjes curanal en de zalf is het al helemaal weg! Echt top spul.

12. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    wendyp: heb nu ook al last van aambeien en kreeg ze ook na mijn laatste bevalling...kun je nog 1 keertje uitleggen wat echt geholpen heeft voor jou? dan haal ik het vast in huis! metamucil voor de ontlasting dunner te maken, ijklontjes en koud zitbad om de aambei te laten krimpen..en dan?

curanal is de zalf? is dat op recept? en pilletjes?

graag hoor ik van je! is de bevalling wel verder goed gegaan? sascha ziet er erg lief en cute uit!
    jen.

13. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Idd epianal en dan de zetpillen en regelmatig laten schrikken met een ijskoud washandje.
    En proberen pas naar de wc te gaan als hij al kopjes geeft hahaha zodat je niet meer hoeft te persen. ;)

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Curanol is volgens mij de zalf en curanal zijn de pilletjes. Je gebruikt deze in combinatie met elkaar. Je kunt ze op recept verkrijgen bij je verloskundige, even een belletje geven..

*EDIT*
    Ik heb even voor je gegoogled, maar hier: http://www.curanal.nl/ kun je de tabletjes en zalf zelf bestellen.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik kreeg van de kraamzorg iedere dag plakjes ontbijtkoek, dat helpt ook om je ontlasting zachter te maken. Eigenlijk had ik na mn bevalling niet zo heel erg last meer van obstipatie (eerste keer poepen met aambeien na je bevalling is echt eng!) Metamucil ken ik niet. IJsklontjes en kou deed bij mij heel erg zeer, vond ik echt niet prettig.

Ja ik had pilletjes van curanal en de zalf. Hier kun je ze bij zo'n reformwinkel krijgen in Haarlem. Weet niet waar je ze anders kan krijgen. (hier geloof ik niet bij de apotheek) Die pilletjes zijn echt top, want dat werkt van binnenuit. Ik was na 2.5 week aambeivrij! En ik had me aambeien. Pffff niet normaal. (even ranzig doen, denk dat ze er zo'n 4 a 5 cm uitstaken!)

Bevalling is niet zo goed gegaan, Sasha had 'foetale nood' zoals ze dat noemde in het ziekenhuis. Haar hartslagje zakte tever naar beneden tijdens de weeen en krabbelde niet meer op, dus moest ze snel geboren worden. Heb 3900 gram binnen 1 perswee, in 5 minuten eruit gekregen, vandaar dat ik echt onwijze aambeien had. (ik had ze dus ook al voor de bevalling)

En thnx voor het complimentje! Het is echt een moppie!

Succes!

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zie dat je uit Hilversum komt? Volgens mij worden daar zelfs de zalf en tabletjes gemaakt..

Edit: Bij Apotheek van den Bergh ? Kun je het halen.

17. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    wendyp: thanks for the info! Bijna 4 kilo in 5 minuten, wow! respect! Ik was 85 minuten aan het persen...tja, als er nood is dan hebben we oerkrachten! en dan willen die adertjes in ons poepertje wel knallen ja! ik heb al pijn als ik eraan denk! maar, inderdaad een lief meiske op de aardkloot gezet!

joy: ook superbedankt voor de info, ik heb het allemaal in mijn agenda gezet, ook ontbijtkoek eten etc. veel vezels dus, zacht houden die poep van ons!

Deel Deze Pagina