ja hoor het is weer raak! Gisteren weer een heerlijke aanval gehad! Nu heb ik al van voor de zwangerschap Xyzal in huis...maar weet niet of ik het mag in de zwangerschap... Heb huisarts gebeld en mag eind van de ochtend terugbellen...maar was benieuwd of hier mensen zijn die het antwoord al weten. Want dan kan ik nu al een pilletje slikken.... Heb hier wat gesurft en ben niet veel wijzer... Alvast bedankt voor je antwoord!
Ik heb even in het Farmacotherapeutisch Kompas gekeken en daar staat het volgende in: Over het gebruik van deze stof tijdens de zwangerschap bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Er zijn tot dusver geen aanwijzingen voor schadelijkheid bij dierproeven. Ik zou wel even wachten op het telefoontje van je huisarts, in principe kun je het gebruiken maar wellicht adviseert hij/zij een ander middel wat ZEKER mag. Andere middelen heb ik ook even naar gekeken maar de meeste worden echt afgeraden. Sterkte met je hooikoorts!
Volgens mij mag Xyzal niet. Maar ik wacht nu ook met smart op het antwoord van jouw dokter. Ik heb er op het moment ook zoveel last van, vooral van niezen, terwijl ik met Xyzal altijd helemaal klachtvrij ben. Ik nem nu alleen neuspoeder van Prevalin, maar dat helpt maar een beetje
Thanks meiden... Mijn eigen huisarts was er niet en heeft de ass. overlegd met een andere arts waar ik niet zoveel vertrouwen in heb... Maar als uitkomst kwam: mocht ik een hevige allergische reactie hebben dan mocht ik het wel gebruiken.. Als onderhoudsdosering voor de hooikoorts absoluut weer niet... Enne iets anders mocht ik ook niet van deze huisarts... (deze huisarts deed laatst ook heel moeilijk over normisongebruik terwijl ik later bij de gyn het meteen mocht hebben en hij het flink overdreven vond...Slaap al vanaf de 12e week zwangerschap erg slecht..) Haha ik heb nu zelf maar bepaald dat ik benauwdheidsklachten en jeuk en opgezette ogen een heftige allergische reactie vind en heb net een pilletje opgegeten.. Lang leve de huisarts
Ik vroeg me hetzelfde af. Ik gebruik normaal aerius, en sinds ik zwanger ben niets. Vandaag echt ontzettend veel last. Vooral veel niezen, jeuk en ontzettend snotterig. Ik kan de huisarts niet meer bellen, want dat mag alleen 's ochtends, dus denk dat ik morgen even bel. Als er twijfel is over iets, dan neem ik m'n klachten wel voor lief, want wil absoluut geen risico nemen. Kan me voorstellen, Blondie, dat je wel iets in hebt genomen. Je bent ook al aan het einde van je zwangerschap, en denk dat het dan minder kwaad kan.
hier ook hooikoorts.En echte mega erge.Ik gebruikte voor de zwangerschap livocab en prednison oogdruppels.Maar die mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik gebruik nu tavegil (op doktersrecept) het werkt wel , ma soms twijfel ik er aan. Altijd ff de dokter bellen , hun kunnen zo voor je nakijken wat je wel en niet mag hebben.
haha mss heb ik een nieuwe bijwerking ontdenkt van de Xyzal.. Gisteravond zijn mijn vliezen gebroken Nu wachten op de weeen....
Hoi meiden, Hier ook een zwaar hooikoorts en astma patient. Word gek van de jeuk aan mijn ogen en mag er volgens mijn huisarts niets voor gebruiken. Heb nu voor de longen Beclometason (sinds vandaag) gekregen ipv fixotide en daarnaast nog ventolin. Baal onzetten dat ik het moet gebruiken, maar is niet anders. Lig al nachten lang wakker van de benauwdheid. En mijn humeur word er niet beter op. Afwachten hoe het verder loopt. Blondie succes, als het van de Xyzal komt weet ik wat ik moet innemen als ik tegen de 39ste week loop hihi. Groetjes
Hi Ik ben ook astma patient en allergisch. Had ook flixotide en nu Beclometason. Gelukkig heb ik er nog niet erg last van. Merk wel dat ik minder diep adem haal waardoor die medicijnen dus ook minder diep in je longen komen. Xyzal werd helemaal afgeradgen, ook geen alternatief (inderdaad alleen als het heel erg werd). Nou zeggen ze dat het vooral de eerste maanden kwaad kan, dus als je al echt het einde nadert zou het voor een keer moeten kunnen. Zelf heb ik er last van dat ik hele nachten wakker lig. Heeft iemand daar een (toegestane) oplossing voor? Loop redelijk tegen mijn grens door weinig slaap en wel normaal werken en sociale leven. Groetjes, Hola
Hier ook iemand die de halve nacht wakker ligt, voornamelijk vanwege een verstopte neus. Heb er nog geen oplossing voor. Niks, maar dan ook niks helpt. Had voor de zwangerschap Telfast, maar die mogen nu niet meer. Gewoon uitzitten maar. Is het al bijna augustus?
Ik heb net de huisarts gebeld, want wordt echt gek van het niezen, de jeuk in m'n neus, de benauwdheid, loopneus. Maar ook mijn huisarts zegt dat er maar weinig is wat je tijdens zwangerschap mag gebruiken. Ik mag alleen gewone neusspray, zoutoplossing of otrivin neusspray gebruiken. Als het echt helemaal niet gaat moest ik terugbellen, maar nu ik dit heb gehoord durf ik sowieso weinig te gebruiken. Ga zo wel even de neusspray halaen. Blondie, spannend! Zijn de weeen ondertussen al begonnen? Succes! Liefs Sara
Wat mijn moeder vroeger deed toen wij verkouden waren (ander principe als hooikoorts natuurlijk) en onze neus verstopt zat was een ui klein snijden en die naast ons bed zetten... daar gaat je neus open van. bij ons heeft het geholopen. je kan het altijd eens proberen. helpt het niet dan ben je een uit van 15ct kwijt, helpt het wel dan win je er weer tal van slapeloze nachten mee. mijn vriend heeft ook zoveel last van hooikoorts en hij zegt net dat een paracetamol ook wel wil helpen.
@Sharon, bedankt voor de tip maar ook dat helpt niet. Ik smeer dampo onder en in mijn neus om te voorkomen dat er teveel pollen naar binnen vliegen. Maar zelfs dat helpt niet meer. *zucht* @Blondie, spannend!
Ik heb ook last van hooikoorst en mijn astma aanvallen zijn ook weer terug van weggeweest. Ik lag hier ook met name s'nachts wakker van (verstopte neus en erg benauwd). Op advies van een collega ben ik naar acupunctuur geweest. Nou ben ik helemaal niet van dit zweverige gedoe, maar aangezien ik geen medicijnen kreeg van mijn huisarts (alleen Ventolin) vond ik het het proberen waard. Ik sliep inmiddels al weken slecht. Ik ben er afgelopen maandag voor het eerst heen geweest en het is heel raar, MAAR HET HELPT ECHT! Ik stond er van te kijken, je merkt helemaal niets dat ze wat doen, maar daarna had ik geen last meer van verstopte neus en daardoor is de benauwdheid ook erg afgenomen. Het is waarschijnlijk heel persoonlijk hoe je erop reageerd, maar het is het proberen waard! En het mag tijdens de zwangerschap. Maaike
ik heb er ook echt vreselijk veel last van. Ik mag wel livocab oogdruppels gebruiken maar heb ze nog niet veel nodig gehad. Het is vooral mijn neus, daar gebruik ik nu Luffeel voor maar help niks.. Morgen weer acupunctuur, kijken of het gaat helpen
Ik slikte normaal ook Arius tabletten voor mijn hooikoorts maar dat mag dus ook niet meer. In het begin werd ik veel wakker met keelpijn, dat valt nu gelukkig weer alles mee. Verder wel elke dag niezen, snuiten en zere ogen. Maar helaas kon de dokter me niets anders voorschrijven. Dus zal ik me er doorheen moeten slepen.