Afgelopen donderdag al een vaag 2de streepje. Huh ik??? Na een gezonde dochter en 3 miskramen, 3 curettages, vele onderzoeken verder met een uitslag van een bloedstollingafwijking een bloedverdunner rijker en een jaar proberen verder vandaag een dikke 2de streep. Blij, paniek, zenuwen, angst poehpoeh rollercoaster van emoties. Vandaag is mijn NOD dus ik mag mezelf 4 weken zwanger noemen en ja tuurlijk helemaal blij maar ook zo bang Ze hebben bij mij dus een stollingsafwijking gevonden en ik slik daar bij voorbaat al een bloedverdunner voor. Deze afwijking heet factor 8 en was bij mij licht verhoogd wat dus inhoud ik zonder kinderwens niets hoef te slikken maar met kinderwens vroegtijdig moet starten met een bloedverdunner omdat er dus waarschijnlijk bloedpropjes ontstaan zodra er een bloeddoorstroming komt op het moment dat het hartje gaat kloppen. Alle 3 mijn miskramen zijn op hetzelfde moment geëindigd op het moment dat er ongeveer een hartje moet gaan kloppen. Het is niet gezegd dat het nu nooit meer gebeurd maar er is nu wel hoop. Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die een soortgelijke ervaring hebben met bloedverdunners graag zou ik hiermee in contact komen. Maar wauwww ik ben zwanger haha ik ga echt wel genieten en hoop 9 maanden lang!! Op naar dat verschrikkelijke echo apparaat want dat is het inmiddels wel geworden voor mij. Het liefst wacht ik 9 maanden en zie wel wat er gebeurd. Natuurlijk kan dit niet Dat weet ik ook wel. Ik hoop dat ik een beetje me ei hier kwijt kan en het met jullie mag delen. Lieve groetjes mel
Ik gebruik aspirine (Ascal) en spuit elke dag 0,3 Fraxiparine vanwege een afwijking in het MTHFR en het vermoeden van antifosfolipidensyndroom. Welke bloedverdunners gebruik je?
gefeliciteerd!! ik gebruik heparine en aspirine. er was bij niks gevonden bij de onderzoeken bloedstolling maar ze geven het voor de zekerheid. gelukkig. vorige x nog een ma gehad (dec 2014) en nu dus niet.. maar ja, bij mijn dochtertje* ook niet dus ik weet niet echt zeker of het veel doet bij mij. maar geeft wel houvast. daarvóór een mk en een ma gehad. spannend hoor! hoop dat alles goed mag gaan. we hebben een clubje, zwanger na meerdere miskramen en/of overlijden kindje. daar ben je ook welkom http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/588476-zwanger-na-meerdere-miskramen-overlijden-kindje.html
Hey thanks voor de reacties dames ,ik weet nog niet hoe dit forum helemaal werkt maar doe mn best haha..nuage ik heb ook ascal en verder vertelde ze mij er ook bij dat het maar een probeersel is omdat ik wel de afwijking heb maar nog nooit trombose of embolie heb gehad en een gezonde dochter heb rondlopen zonder ascal al is dat al wel bijna 9 jaar geleden.ik zie dat je ook een heel verleden heb ,vreselijk en wat super dat je nu zwanger bent !! Als ik vragen mag wat is mthfr? Groetjes
Hoii conejita bedankt voor je reactie ook ik moet zeggen dat het moed geeft alle drie mijn miskramen waren ook ma's en het gekke is dat ze alle drie precies als het hartje zou moeten gaan kloppen stopte dus een pilletje als ascal geeft hoop ,bij mik is het ook een beetje met de vinger in de lucht zo van we proberen het ze vonden bij mij dan wel een stollings afwijking in factor 8 maar deze was maar licht verhoogd,dit kan dus ook als je gestrest ben begreep ik dus wie weet,maar het klonk allemaal zo logisch of ik wilde dat het logisch klonk dat kan ook ,nu nog zeker 3 weken spanning tot de eerste echo soms is het niet te houden pfff ,ook jij heb een flink verleden zo te zien ook voor jouw gefeliciteerd en een goede zwangerschap!!!en is heparine ook een bloedverdunner ? Ik zou eens kijken bij het clubje thanks en een fijn weekend groetjesss
MTHFR is de naam van een gen en mensen met een afwijking eraan hebben soms stollingsproblemen. Officieel geen oorzaak miskramen maar mocht toch bloedverdunners. Je krijgt dus geen fraxiparine?
Ja ik ken het die heb ik ook Oké nou als dat voldoende is dan is dat heel fijn! Fraxiparine is een dagelijks injectie.
Na 2 ma heb ik ook aspirine 100 mg gebruikt en heb nu een zoon van 5 jaar. En ben nu zwanger van de 2de gebuik weer asprine ondertussen 36 weekjes. En het gaat goed ben uitgerekend 18 nov. Mijn ma waren trouwens NA een duidelijke hartslag gebuikte toen geen verdunners
Mijn ma's waren ook allemaal na hartslag. Ik vond het wel heftig om daarna te weten dat het mogelijk voorkomen had kunnen worden.
Thanks nisa dit geeft toch een beetje goede hoop , zit nu op 6 weken wachtend op een echo , continu alle symptomen in de gaten te houden slaat nergens op natuurlijk iedere zwangerschap is anders, maar wat een spanning en wat ben ik negatief ik weet al dat het toch niet goed is waarschijnlijk is dit zelfbescherming en soms word ik wakker en dan weet ik het zeker het komt goed!! Rollercoaster van gevoelens dus bedankt voor je verhaal en veel succes alvast met de bevalling! Geniet er nog even van de laatste weekjes groetjes
Nou idd..niet dat het prettig was maar ik had bij alle 3 dus geen hartslag lijkt me idd nog heftiger om het wel te hebben en daarna niets meer .ben erg nerveus ook denk mocht deze aankomende echo goed wezen ik de eerst volgende 4 echos nog steeds niet gerust ben en wie weet helpen de bloedverdunners idd blijft voor mij wel een raadsel dat ik gelukkig een gezonde dochter heb ondanks ik toen niets wist of slikte voor deze afwijking we zullen het gaan zien als jullie het leuk vinden hou ik jullie op de hoogte!!