zwanger, scoliose, hernia

Discussie in 'Gezondheid' gestart door zeventienmei, 12 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeventienmei

19 feb 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

aanstaande vrijdag 14 weken zwanger! ben blij maar ik geniet nog niet echt, helaas.
    de eerste drie maanden alleen maar ziek zwak misselijk en moe, en het is nu nog niet helemaal over.

helaas is er een probleem bij gekomen...

ik heb jaren rugklachten, een vergroeiing.
    pas twee jaar terug is er scoliose vastgesteld.

nu ik zwanger ben, en ik word zwaarder, heb ik er meer last van, alleen maar.
    ook aanvallen op me rug, en en oren.
    normaal zou ik naproxen krijgen, helaas geen pijnstillers voor mij.

sinds een paar dagen straalt de pijn uit naar me billen en benen, lijkt als ik waker word al alsof ik net de marathon heb uitgelopen.
    via verloskundige toch naar de dokter.
    vanalles getest, aan de reflexen kon ze merken dat ik tegen een hernia aanzit. door de druk die er op de plek van de vergroeiing ontstaat, is zich daar een hernia aan het ontwikkelen. we moeten maar uitgaan van sugesties, want ik kan geen rontgen fotos laten maken.

de dokter zegt: cesartherapie, maar helaas is er ook bekend dat ik bij fisis en cesar echt al totaal uitbehandeld ben, ik heb dat in me leven zo vaak gehad, en ze kunnen niks meer betekenen voor me!!

dat word dus een mooi kl#te zwangerschap het komende half jaar!!

nu mijn vraag, zijn er meer die in hetzelfde schuitje zitten? en hoe gaan jullie ermee om?? ik heb er nu al geen zin meer in haha

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb scoliose! Met 10 weken zwanger kreeg ik al last van mijn bekken. Kon helemaal niks meer en mocht met 20 weken alleen nog maar liggen. Helse pijn en niet kunnen slapen etc.

Een ruggenprik is tijdens de bevalling niet aan te raden!
    Door mijn scoliose werkte hij niet en had ik zoveel meer kans op allemaal enge dingen vanwege verkeerd prikken.

Sterkte

3. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een chronische dubbele hernia (discopathie). Ik heb ook ooit caesar therapie gehad en heb ook een half jaar gerevalideerd in het ziekenhuis. Niks helpt tegen de pijn helaas. Alleen er niet aan proberen te denken helpt en heel goed op mijn houding en spieren letten. Als mijn spieren verslappen en ik ga slenteren dan kan ik na 5 minuten echt niet meer. Ik heb het ook aangegeven bij de verloskundige omdat ik wil weten of ik gewoon mag bevallen maar ze nam het niet echt serieus. Weten jullie daar iets van? Misschien ga ik toch maar een afspraak maken bij de neuroloog om het na te vragen.

4. zeventienmei

19 feb 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reactie!!
    ik wilde juist wel voor ruggenprik gaan zeker omdat ik nu niet weet of ik het aan kan!!
    maar als dat af te raden is!

ik weet niet wat je nu kan doen em3!
    mijn verloskundige luisterd wel naar me, maar ikdenk niet dat ze door heeft hoeveel pijn zoiets doet en kan doen...
    ik denk dat je het beste onder begeleiding van gyneacoloog kan komen, tenminste ik zit er wel aan te denken.

ik heb zelf me hele leven fisio en cesar therapie gehad, fisio ben ik uitbehandeld, en cesartherapie heeft alles juist veel erger gemaakt bij mij, staat ook in me dossier dus ik snap niet waarom de dokter me nu weer doorstuur daar naartoe..

ik denk dat ik toch maar weer contact opga nemen met mijn verloskundige, want dit is best heftig die pijn, ik kan, en jullie waarschijnlijk ook niet, niks doen tegen die pijn. ik weet het is voor het goede doel, maar toch, straks ben ik helemaal uitgeput en moe als ik moet bevallen... zul je net zien dat ik nog rugweeen krijg ook he haha

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb ontstekingsreuma vooral in mijn rug en bekken. De zwangerschappen waren hels :( het enige dat verlichting gaf was acupunctuur.

6. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    De cesar therapie werkte achteraf bij mij ook juist averechts. Ik heb wel gegoogled en ik had gevonden dat je niet op je rug mag bevallen. Ik ben van plan om een bad te huren. Het warme water is heel goed voor je spieren en scheelt ook voor je rug veel belasting geloof ik. Maar tot die tijd weet ik het ook niet. Het is heel erg naar, vind het ook sneu voor jou.

7. zeventienmei

19 feb 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt ja, dat heb ik gemerkt, ik ben zes jaar geleden al bevallen van me dochter, bevalling ging ging, maar daarna is me rug verslechtert, en toen is het scoliose balletje gaan rollen..
    dat vind ik een goed idee, een bad bevalling, ik ga daar ook meer informatie over zoeken.

misschien dat ik wel een paar keer per week ga "zwemmen", dat vind ik niet eens zo een gek plan.

het is lastig maar we komen er wel!!

8. zeventienmei

19 feb 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat i ook al zo heftig vlinder84!! ik hoop dat het voor jou ook beter word!

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Een ruggenprik mag echt niet als je scoliose hebt!

Deel Deze Pagina