aambeien graad 3/4. help

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door brownielover, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Dag dames,

Afgelopen week kwam ik erachter dat ik last had van een kleine uitwendige aambei. Hiervoor zalf opgehaald bij de apotheek en gesmeerd. Had nauwelijks last ervan gehad maar toch gesmeerd.

Nu ben ik afgelopen vrijdag de 13e bevallen van ons zoontje en tijdens het persen voelde ik gewoon mijn hele onderkant open knappen ofzo. Toen de kraamverzorgster thuis zei dat de aambei nog klein was ondanks het persen was ik opgelucht. Maar nu, na bijna 2 dagen is hij zo groot geworden dat ik er constant druk van ondervind en heel veel pijn heb. Zitten kan bijna niet meer en ik voel Hoe hij er gewoon uit hangt en niet meer terug kan (sorry voor de details).

Ik smeer sinds vrijdag curanol en neem tabletten in. Ik heb dit nog nooit gehad maar gaat dit nog over? Moet ik naar de huisarts hiervoor? Als ik Internet lees valt dit onder graad 3/4 en zou het door een operatie oid verwijderd moeten worden.

Ik neem ook elke 4 uur paracetamol (ook ivm naweeën) maar dat helpt niet qua verlichting down under. Kraamverzorgster zei gister dat het er "goed" uit zag maat het is nu alweer verdubbeld in grote..

2. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kijk het nog even aan. Misschien zijn er ook nog andere medicijnen die je kan gebruiken.
    Ik zelf heb het ook gehad na de bevalling, deed erg zeer. Na een weekje werd het wel minder. Denk ongeveer met 2 a 3 weken dat het bijna helemaal weg was. In ieder steeds minder pijn na 1week.

3. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ik had hetzelfde. Voor de bevalling had ik een beetje aambeien, maar verder niet echt last van. Na de bevalling echter... Net als jij een hele grote aambei. Lopen deed pijn, zitten kon eigenlijk niet. Heel moeizaam als ik mijn been onder mij vouwde. Heel vervelend! Ik had een paar hechtingen, maar het enige dat ik voelde was die aambei. ;)

Maar, ik kan je misschien wat geruststellen! Bij mij ging het toch al wel vrij gauw beter. Weet niet meer precies na hoe lang, maar geloof dat het met een weekje al een stuk beter was en dat ik er vanaf daar al gauw niet zo veel last meer van had. Nu dan ook helemaal niets meer van terug te vinden. Dus, ik zou het even afwachten!

Ik gebruikte ook curanol zalf&pilletjes. Rustig mee doorgaan.

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Vanmorgen bleek het ineens een getromboseerde aambei te zijn. Kan wel huilen. Vorige bevalling een ontstoken knip dat 9 weken duurde en nu dit.

Hebben een heel plan van aanpak met koelcompressen, neusspray, zalf en tabletten. Hopen dat het gaat helpen anders ritje naar de huisarts :(

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    getromboseerd gaat vaak niet (vanzelf) weg, aangezien het bloedstolsel wat erin zit...
    Waarschijnlijk gaat de HA hem dan open snijden..., zorg wel dat je een verdoving krijgt, zonder doet erg pijn kan ik je vertellen ;)

Nadat hij 2x is open gesneden.... zit er nu nog een flubbertje, wat uiteraard niet vanzelf weggaat, is van mn eerste bevalling.

Dus bereid je er op voor dat het een vervelend iets kan gaan worden

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Oh dat meen je niet :( was zo blij dat ik geen knip had. Die was de vorige x 9 weken ontstoken en voelde me vrijdag na de bevalling echt goed, kon lopen dat kon bij mn dochter niet.

En dan dit.. bah :(
    Ik kijk het even een paar dagen aan en anders ga ik naar de huisarts. Doet de verdoving zetten ook pijn? En is het verstandig iemand mee te nemen om auto te rijden of lukt dat zelf nog?

7. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hier trossen aambeien en knip. Door de aambeien echt medicatie voor de pijn gekregen. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik het erg had, neusspray mee begonnen,maar te pijnlijk. Curanol zalf en tabletten en pijnmedicatie werkte beste. Appelstroop in zakje voor het koelen( eerst in de diepvries leggen). Aambeien naar 1 week weg. Maar wel huid flubbers over. Lastig met stoelgang en afvegen. Moet hiervoor ook naar de huisarts.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb ook een getromoseerde aambei gehad 4 weken na mijn bevalling. Die ging niet meer vanzelf weg en deed echt verschrikkelijk veel pijn.. Ik kon niet mee lopen en zitten.

Naar de huisarts gegaan en die heeft er een sneetje in gezet. Meteen verlichting. Het snijden was heel gemeen, want ze kunnen het daar niet verdoven. Maar daarna was er meteen velichting en het bloed stroomde eruit;) het heeft nog 1,5 week nagebloed. Had er echt maandverbandjes voor nodig.

Nu zit er nog een soort van 'flubbertje'. Wat los vel dus.. Maar heb er geen last meer van.

ik zou voor de zekerheid de ha er gewoon ff naar laten kijken..

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Als het verdoofd is kan je wel autorijden... 10/15 min...
    Daarna ging bij mij de verdoving uitwerken en dat deed pijn!

Ehhmm.. de verdoving is niet heel fijn, maar het is op zich wel te doen...

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb toch echt een verdoving gehad hoor!:$
    De eerste keer niet en de huisarts vond het nogal barbaars dat ze het zonder verdoving deden...

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hmm okej;) fijne artsen heb ik dan gehad...

Ze hebben net bij mij zelfs nog een keer over gedaan bij de hap, dezelfde avond. Omdat hij weer dicht ging zitten en ging opzwellen.

Die arts had er vervolgens een luikje in gemaakt ipv een sneetje;) zodat de propjes er goed uit konden, maar die deed het ook zonder verdoving.. De gewone huisarts had er wel stikstof op gedaan om te verdoven, maar dat deed achteraf niet minder zeer dan de tweede keer.

12. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    hier hetzelfde! Nagenoeg geen klachten na de bevalling, alleen oooh die aambeien! Lag nog in het ziekenhuis en heb wel een zalf gekregen die goed werkte tegen de pijn. Zalf werkte alleen niet om in te laten krimpen! Eenmaal thuis heeft mn vriend curanol zalf en tabletjes opgehaald. Aambei was al heel snel klein, maar ging niet weg. Gelukkig geen pijn meer. Pas veel later tijdens de ontlasting weer heel erg bloeden en veel pijn. Gelukkig trok de pijn na de tijd snel weg. Ik moet zeggen dat ik nu pas enkele weken redelijk pijnvrij naar toilet kan. Ik was te eigenwijs (en bang) om naar de huisarts te gaan. Ik heb ook veel gesmeerd met sudocreme en gewoon zinkzalf. Sinds dat ik dat doe is de pijn ook afgenomen. Weet niet of het daardoor komt of gewoon door de tijd, maar je kan het proberen!
    Ik begreep dat de huisarts ook nog wel betere medicijnen heeft dan bijv curanol? Misschien iets om na te vragen!

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Oh vervelend woman maar gelukkig geen pijn meer.
    Valt me op dat veel vrouwen last ervan hebben dat wist ik nooit.

Mijn huisarts is maandag bij mij thuis geweest om te kijken, ik verging van de pijn en ze schrok er zelf van hoe groot die was. Ik had alles al geprobeerd wat er te proberen was, koelen/curanol/neusspray/lidocoine etc.

Heb nu een speciale zalf gekregen wat eigenlijk ergens anders voor bedoeld is en moet dat 2 dagen smeren. Gister begonnen en vandaag nog en dan moet er morgen verschil zijn. Zo niet dan gaan ze snijden...😢

14. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik heb ook een aambei overgehouden aan de bevalling. Hij was er al rond 20 weken en zit er nog steeds.
    Geen pijn of jeuk en ook een consult gehad in het ziekenhuis. Helaas is de ingreep een hele vervelende waarbij het zeker 6 weken duurt voordat de wond die het verwijderen van het huidflapje achterlaat genezen is. Ze kunnen die plek niet hechten omdat het naast je anus is
    Hun advies was om het voor nu te accepteren en als ik uit gebaard ben (haha weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) dan pas weg te laten halen. Grote kans dat het met een volgende zwangerschap weer komt.

Dit is mijn verhaal, jou verhaal kan wellicht anders zijn. Curanol hielp hier ook erg goed voor het slinken. Ik hoop dat je snel van je klachten afbent!

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu?

16. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb er laatst ook 1 gehsd, een getromboseerde en omdat ik zwanger ben heeft de dokter er niks aan gedaan. Gaat vanzelf weg zei hij. Het heeft een dikke 1,5 week geduurd maar uiteindelijk is de pijn weg gegaan. Hij zit er nog wel maar doet geen pijn meer en is geslonken. Ik had ook een heel rataplan van spoelen, koelen met bevroren volgezogen tampons, smeren met curanol en lidocaine crème.

Nu gebruik ik preventief nog curanol en heb zakjes voor een betere stoelgang.

17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    De huisarts is hier een week geleden geweest en heeft gezegd dat een getromboseerde aambei bijna nooit zelf weggaat. Ik heb speciale zalf gekregen en na 4 dagen smeren is de aambei al gehalveerd!😀 echt ik ben zo blij! De pijn is ook weg. Hopelijk gaat ie helemaal weg door de zalf.
    Als iemand wil weten wat het voor zalf is moet je het maar zeggen dan kijk ik eventjes. Het is niet voor aambeien bedoeld maar de dokter noemde het "wonderzalf"::p

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat fijn voor jr zeg!! :D

19. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Fijn zeg. Wat is het voor zalf? Ben heel benieuwd..

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik ben ook benieuwd naar de zalf ;)

Fijn dat het goed gaat daarmee!

Deel Deze Pagina