Heb nooit zin in seks..

Discussion in 'Na de bevalling' started by MiQ, Nov 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MiQ

MiQ Lid

May 15, 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben een kindje van 1,5 jaar oud maar sinds de geboorte is mijn libido gezakt naar 0,0... De laatste tijd is het helemaal erg; ik heb gewoon nooit zin en word nergens opgewonden van. Mijn man baalt hier enorm van, en terecht.. We hebben al nieuwe dingen uitgeprobeerd maar het helpt allemaal niks.
    Zijn er meer hier die dit ook hebben?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Vervelend zeg!

Maar, hebben jullie dan ook nooit seks? Of soms wel?.. en als je dan seks hebt, krijg je dan niet vanzelf zin door het te doen? Soms moet je gewoon zin maken..?

Ben je weer aan een anticonceptie? Die kunnen ook invloed hebben op je libido?

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Blijft de zin ook weg als je toch aan de gang gaat? Want je hoofd kan er niet naar staan, door alle drukte, en dan kan het helpen om toch zin te maken.

4. MiQ

MiQ Lid

May 15, 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja we doen het wel, laatste tijd nog maar iets van 1 keer per maand. Mijn man vraagt het vaak, maar ik wijs hem elke keer af.. vind het zelf ook heel erg vervelend, maar wil het niet tegen mijn zin in doen (wat ik vaak wel een beetje doe áls we eenmaal seks hebben, maarja nooit meer seks is voor mijn man echt geen optie).
    Als we eenmaal aan de gang zijn is het wel lekker maar het gevoel dat ik meer/vaker wil is er niet.

Ik ben nu ongeveer 1 jaar weer aan de pil (precies dezelfde als voor mijn zwangerschap)

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    heb ik ook gehad na de bevalling van de jongste, ging weer terug aan de pil en mijn libido bleef op het vriespunt, daar ben ik om te kijken wat het deed een 2 maanden mee gestopt en mijn libido kwam heel langzaam terug.. nu is mijn man gesterriliseerd en heb ik dus geen anticonceptie meer, en vanaf dat moment ben ik zin gaan maken en kwam het na een poosje vanzelf weer terug..
    hier was het toen ook 1 x in de maand en nu sowieso 2x in de week :)

dus tips van mij:
    -kijk eens naar andere anticonceptie
    - en probeer toch wat meer zin te maken. wie weet heb je wat meer stimulans nodig..

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier eigenlijk precies hetzelfde, dus ik lees even mee voor evt. tips :)

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik herken het deels wel, maar bij mij is het vaak dat ik gedurende de dag wel zin heb en als we dan eindelijk Savonds tegen een uur of 23 op bed liggen ben ik vaak gewoon helemaal gebroken en heb ik dus echt de puf niet meer.
    Wat bij mij helpt is gaan sporten, klinkt een beetje gek maar als ik gesport heb heb ik ook meer energie en meer zin. Denk dat het een combinatie is van endorfinen en met je lijf bezig zijn. Bij mij is het ook zo dat als we eenmaal bezig zijn (op dagen dat ik dus eigenlijk geen puf meer heb) dat de zin vanzelf komt.
    Wel vervelend hoor! Hoop dat je uit deze negatieve spiraal komt!

8. Gember

Gember Niet meer actief

Herkenbaar, maar mijn kind is nu bijna 4 maanden. Wij hebben sinds de bevalling welgeteld 3x seks gehad... Wel andere dingen gedaan, maar ook dat niet vaker dan 1x per week. M'n libido is echo 0,0 en ik baal daar zelf enorm van. Tot op de helft van m'n zwangerschap en de jaren ervoor had ik veel zin, soms zelfs tot vervelens toe voor m'n man, kun je nagaan. :) Bij mij hangt het alleszins samen met hormonen denk ik. Toen ik aan de pil was een aantal jaren geleden was m'n libido ook 0,0, dus ik vermoed dat door de borstvoeding en het ontzwangeren m'n libido weer laag is.

Geef je nog BV of ben je aan de pil/hormoonspiraal? Bij mij helpt het soms om een glaasje wijn te drinken als m'n dochter naar bed is (ze slaapt lang genoeg om het uit te laten werken). Of om iets "spannends" te lezen of een film te kijken die enigszins opwindt (niet erotiek, maar een mooie liefdesfilm of zo).

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Bij mij was het niet helemaal weg, maar wel heel laag toen ik weer de pil ging nemen. Nu ik daarmee gestopt ben kan ik echt weer genieten.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Zin maken en toch aan de gang gaan zorgt hier voor meer zin. Het nooit doen en alles laten sloffen zorgt voor minder zin.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Dat herken ik inderdaad wel, ik probeer ook echt wel 1x per week zin te maken, ook voor m'n man. Maar echt meer zin krijg ik er nog niet van.
    Daarnaast helpt het mij hier ook om het van tevoren 'af te spreken'.

12. Humtum

Humtum Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    1,046
    30
    48
    Noord Brabant
    Vermoeidheid speelt hier vooral een rol. 32 uur werken, opleiding ernaast en niet doorslapende baby zijn killing soms. Voor mijn gevoel gaat sex ten koste van slaapuren haha.
    Wat hier helpt is t blije gezicht van m'n man. Hij is op andere manieren extra lief voor mij, dan kan ik ook ff lief zijn voor hem via sex. En wij kruipen op zaterdag ochtend als de ukkepuk voor z'n slaapje naar bed gaat ook nog ff terug! Dan hebben we ff relaxtijd en gaat t niet ten koste van slaap haha

13. Maryelle

Maryelle Actief lid

Feb 10, 2015
    414
    417
    63
    Female
    Heel veel herkenning! Ik gebruik geen anticonceptie (als we het al doen dan met condooms) maar desondanks ligt mijn libido ook ergens onder het vriespunt. Zin maken helpt opzich wel als we eenmaal bezig zijn maar zorgt hier ook niet voor meer zin..

Nu zit het in onze relatie voor mijn gevoel ook niet 100% lekker dus dan is zin maken vaak ook een uitdaging haha.

Daar komt bij ons ook nog bij dat ml onregelmatig werkt en we elkaar soms weken nauwelijks zien dat maakt het er allemaal niet beter op. Blijven praten is wel heel belangrijk vooral uitleggen dat het echt niet aan hem ligt en inderdaad is andere anticonceptie proberen.

Sterkte ik weet hoe je je voelt!

14. Lauren02

Lauren02 Actief lid

Feb 21, 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik was ook na de bevalling weer aan dezelfde AC pil gegaan als die ik voor de zw.schap gebruikte. Maar ik merkte ook echt dat m'n libido zooo laag was. Dus ik ben op 'n gegeven moment gestopt..overgestapt op condooms. Werkte perfect voor ons, ik merkte echt verschil in m'n libido! Denk dat misschien na de bevalling je hormoonhuishouding toch nog weer anders reageert op de pil dan daarvoor..mss werkt t voor jou ook?

15. MiQ

MiQ Lid

May 15, 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden! Ik ga sowieso stoppen met de pil, kijken of dat werkt.

Ja zin maken, ik weet het.. maar eenmaal bezig krijg ik niet ineens meer zin.. Zo ben ik echt nooit geweest :( Dus hoop maar dat stoppen met de pil helpt.

Share This Page