schimmelinfectie

Discussion in 'Na de bevalling' started by Ellen291982, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dit is niet perse een probleem die je na de bevalling krijgt gelukkig, mar ik heb nu al sinds 2 maanden last van schimmelinfectie. Ik heb capsules gehad, zalfjes, pillen, maar het komt steeds terug. Nu heb ik pure vaseline die ik erop smeer (een vriedin had dat als tip van de gynecaeloog gekregen) weet alleen nog niet of het nou echt werkt.

Meiden hier die ook zoveel last hebben gehad?
    Ben ook al bij de dokter geweest hiervoor.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Je zou eens een schimmelvrij dieet kunnen proberen. Helpt bij sommigen erg goed!

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik heb twee jaar chronische schimmelinfectie gehad, en nu ben ik er, na mijn bevalling al bijna vier maanden vanaf!!! :):):)
    Geen idee hoe dat in ene komt, maar ben heeeeel erg happy.

Sorry, moest ik even kwijt, nu naar jou vraag. Ik weet dus hoe vervelend het is. Bij mij hielp ook niks, door bepaalde capsules werd het zelfs erger. Het enigste wat bij hielp, was suikervrij/melkvrij dieet.
    Verschrikkelijk, want ik ben gek op suiker! Het is me daarom ook nooit gelukt het echt een paar maanden door te zetten, wat wel moet. Zo kwam het dus bij mij elke keer weer terug.
    Als je een beetje googled op candida dieet, weet je snel genoeg wat je allemaal moet laten staan.
    Heb je recent een antibiotica kuur gehad? Kan ook de oorzaak zijn...
    Hopelijk ben je er snel vanaf!

Oja, vaseline was bij mij juist verschrikkelijk! :$ Kreeg ik dubbel zoveel jeuk, omdat er zo helemaal geen lucht meer bij kwam.
    Biologische volle yoghurt kan verlichting brengen, tea tree olie ook, extra virgin kokosolie ook, helaas heb ik het daarmee nooit helemaal weg gekregen.
    De tips van katoenen ondergoed dragen en heet wassen, geen inlegkruisjes, ken je waarschijnlijk al.
    Sterkte!

4. Ellen291982

dankjullie wel. oeh dat dieet klinkt nu al niet leuk hahaha. ik ga er even naar kijken.
    ik heb nu wel inlegkruisjes in oeps omdat oo die vaseline afgeeft. ga ik dus verwijderen. ook die andere dingen ga ik even naar kijken.

Ben heel blij dat je ervanaf bent. Het is zeker vervelend ja.

ga ook kijken naar dat schimmelvrij dieet of is dat hetzelfde?

heb geen last van extra jeuk eigenlik. Weet ook niet hoelang het te gebruiken oor ik moet merken dat het werkt of niet.

Volgens mij heb ik wel antibiotica gehad. Ik heb na de bevalling eerst een urineweginfectie gehad en toen 2x blaasontsteking. Daarvoor kreeg ik vlgens mij antibiotica. Was niet raar dat ik schimmelinfectie kreeg dat gebeurd vaker na blaasontsteking. Maar had wel gehoopt er nu eindelijk eens af te zijn

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    heb je misschien ook bepaalde medicijnen?
    ik heb ventolin en pulmicort en krijg hier altijd schimmelinfecties van,
    van antibiotica is het ook bekend. als mijn moeder een ab kuur krijgt krijgt ze er al standaard spullen bij voor de schimmelinfectie.

ik heb dus eigenlijk geen tips maar weet wel dat het ontzettend vervelend is! mijn huisarts wilde me evt nog wel doorsturen naar de gyn om te kijken of er iets aan gedaan kan worden.
    misschien kan jou ha dit ook doen?

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik krijg het van wassen met lactacyd. Nu doe ik gewoon met water spoelen onder de douche en sindsdien gelukkig geen last meer gehad.

7. Ellen291982

iki gebruik geen medicijnen en ook lactacyd niet. Ik was het daar nooit met zeep ofzo. Maar het is al even geleden dat ik antibiotica heb gehad helag zou dat nog een bijwerking kunnen zijn dan?

8. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Als je perse iets wilt gebruiken in de trant van inlegkruisjes (wat ik me voor kan stellen) dan kun je het best kraamverband gebruiken. Bijv bij Kruidvat hebben ze redelijk "kleine" verbanden. Het voordeel daarvan is dat er geen plastic laagje inzit als bij inlegkruisjes etc. Dus dan gaat het niet broeien.

Succes meid!

9. Ellen291982

dankjewel

Ik heb nu niks meer in gedaan. Had er gewoonweg niet aan gedacht dat dat kon gaan broeien. Maar ik moet nu vaker nieuwe ondergoed aantrekken. Ik zal eens gaan kijken naar die kraamverband. Want ja als ik ongesteld ben draag ik ook maandverband en moet ik toch dragen, (ben geen ob type)

Share This Page