Ben nu bijna 37 wk zwanger en krijg opeens last van aambeien. bij mn vorige zwangerschap heb ik tijdens de gehele zwangerschap wel wat last gehad, maar dat kwam door de stoelgang en was in mindere mate zeg maar ze deden niet heel erg pijn ofzo..met stoelgang heb ik totaal geen problemen nu, tis eerder dun en moet vaak rennen om op tijd te zijn zeg maar.. heb wel vaak zo'n 3x per dag ontlasting (sorry voor beschrijving) Nu net bij het afvegen, denk ik dat k wat te ruw heb afgeveegd, want er komen ook steeds druppeltjes bloed mee. Met zitten doet t erg zeer, en lopen gaat bijna wijdbeens..omdat ik dan zo t minste last heb zeg maar.. Heeft iemand ervaring? is er zalf of iets voor? zo ja, wat voor zalf en waar kan ik deze halen? en kan t voor de bevalling nog weg zijn? want door de aambeien zie ik er zo erg tegen op nu, t idee dak straks helemaal uitscheur of iets.. Wie heeft er tips?
Curanol aambeienzalf..ik kreeg de zalf via de verloskundige..maar denk dat je het ook gewoon bij de apotheek kan halen.. ik heb vanaf het begin (dus zeker al 6 maanden) last van aambeien..af en toe pijnlijk maar doordat ik er elke dag die zalf op smeer doen ze geen pijn meer..al zijn ze ook nog steeds niet weg helaas..
Inderdaad Curanol, gebruik als je er veel last van hebt zowel de zalf als de pilletjes. Werken perfect! Ze zijn online te bestellen bij apotheek Bergh (voor 15 euro beide artikelen). Sterkte!
Ik kreeg persoonlijk erge jeuk van Curanol (op mijn lichaam), dus ik zweer bij Sperti. Gewoon verkrijgbaar bij drogist. Ik smeer 's avonds voor slapen gaan en na elke stoelgang even. Doe dat ook echt heel braaf want ik sta ook op knappen (bevallen) dus ik wil er zo weinig mogelijklast van hebben als het ff kan.
Ik gebruik Sperti cooling gel en je kan ook speciale Sperti kopen voor aambeien. Die cooling gel is wel fijn als je jeuk krijgt enzo en die aambeien zalf is echt om ze weg te krijgen. Kan je gewoon bij de drogist kopen en zelfs bij de Albertheijn.
Oke, super bedankt voor jullie tips, ga ik straks nog even halen dan, want vind dit echt irritant.. kdenk, t zal vanzelf wel weg gaan.. maar om zo te blijven lopen is ook niks.. pff.. ik rij zo gelijk even langs de drogist! bedankt allen!
@hen30sep, zie trouwens dat we ongeveer gelijk lopen En dat jij ook al een zoontje en een dochtertje hebt! En dat je ook in brabant woont Toevallig zeg! Hier ook de curanol. Zowel de zalf als de pillen. De aambeien gaan er niet van weg, maar het verzacht wel.... rotkwaaltje he?
gaasjes gedrenkt in neusspray erop. elke 3 uur, daarna coldpack er tegenaan. En lidocaïnezalf tegen de pijn. (ik ben opgenomen geweest voor aambeien en naast stevig pijnstilling was bovenstaande het beleid)
Oké.. Hier een gouden tip van een (helaas) aardbeien-expert haha! Propolis! Koop de zalf in de natuurwinkel, kost 4,95 geloof ik. Even drie dagen smeren en ze zijn weg. Komen ook niet meer terug! En... Ik heb ze echt héél erg gehad! Succes en beterschap! Liefs
heyy.. haha dat is idd grappig.. woon alleen aan de ander kant van brabant zeg maar.. vlak bij breda.. maare idd.. ik dus gister naar de apotheek geweest. geven ze theranal mee.. dat vrouwtje allemaal mouwen, deze geven we dan vaak, bij zwangerscahp enz.. kom ik thuis.. lees ik dat ik het helemaal niet mag gebruiken tijdens zwangerschap of borstvoeding.. kvond t maar raar.. dus ik even de huisarts voor alle zekerheid gebeld..zegtie doodleuk.. sorry maar je mag eigenlijk niets voor de aambeien. je kan tegen de verzachting gewoon wat vaseline smeren, daarbij houd t op.. dat is t beste voor je want van de meeste zalfjes weten we niet wat voor werking t heeft op de ongeborene... pfff...wat doe je dan...lekker eigenwijs toch zalf pakken of niet.. nou gister maar even met vaseline toch maar gedaan. en de pijn is wel minder dus as t zo blijft hou ik het toch maar bij de vaseline.. maar stom van dat mens in de apotheek dat ze dat gewoon dan aan me mee geeft of niet dan?? Maar iedereen wel bedankt voor de tips..kzal de volgende controle(as nog nodig is) toch maar is duidelijikheid vragen( heb dan mn andere huisarts weer) dat is zowiezo dan vertrouwder..
Hmmm vreemd dat je huisarts zegt dat je eigenlijk niks tegen aambeien mag hebben.... Gebruik tijdens zwangerschap of borstvoeding: Curanol tabletten kun je nemen tijdens de laatste fase van je zwangerschap en ook als je borstvoeding geeft. Tijdens de eerste 6 maanden van je zwangerschap alleen gebruiken in overleg met een arts. Dat is wat ik op internet kan vinden, en in de bijsluiter.... Nouja, als voor jou vaseline ook helpt, is dat prima natuurlijk! Vreemd van die apotheker trouwens, als erop staat dat je het niet mag hebben!
ja dat vond ik ook erg raar namelijk dat ze dat dan toch mee geeft. maar ja.. als t bij de volgende controle nog is, dan zal ik nog eens vragen hoe of wat.. mar gelukkig idd.. dat vaseline ok wat verzachtend is!
dit mag je dus tijdens de zwangerschap en borstvoeding niet zonder overleg gebruiken.. zie info http://www.deparadox.nl/documenten/Folder_Propolis.pdf
Tabletten en druppels niet, maar zalf is geen probleem. Navragen is natuurlijk heel goed, maar dit is mij zo verteld en daar ben ik nog steeds heel blij mee. Succes meiden