Is iemand van jullie bekend met zwangerschapssuiker? Dinsdag ben ik bij de VK geweest en tot mijn grote schrik was mijn suiker te hoog (moest met 29 weken op suiker en ijzer prikken). Nu moet ik morgen opnieuw prikken (eerst nuchter en dan 2 uur na ontbijt) dus ik hoop zooooooooooooooooooooooo ontzettend dat het dan goed is en de vorige keer een slechte combinatie van tijd en eten (muesli met melk en suiker) was! De VK vertelde me namelijk dat ik anders niet meer bij haar kon blijven maar naar de gynaecoloog moet en een dietiste en dat zie ik absoluut niet zitten. Een dieet prima, niks teveel voor de kleine! Maar om nu ineens in de laatste 2 maanden van je zwangerschap naar iemand anders te gaan dan je vertrouwde VK en het vooruitzicht dat als het idd suiker is en ik het in het slechtste geval niet onder controle krijg, onze kleine friemel na zijn geboorte al meteen aan een infuusje moet! Ben er helemaal ondersteboven van sinds dinsdag. Kan me nergens meer op concentreren en vind het vreselijk. Iemand ervaring hiermee? Hoe het verder gaat als het echt suiker blijkt te zijn enzo... Maar goed, eerst maar heel heel heel erg hard duimen dat het prikken morgen een heel stuk beter uitvalt en alles alsnog meevalt en ik niet de mallemolen in hoef!
hoi hoi ik heb ook zwangerschap suiker gehad. ik moest toen ook naar de gynaecoloog en naar een dieettiste.door het dieet was me suiker onder controle, gelukkig anders moet je je zelf spuiten. ik ben toen weer terug gegaan naar de VK omdat me suikers goed waren, heb wel elke 4 weken moete controleren op suiker, ik ben 3 weken geleden bevallen van een meisje, en die is toen een uur naar de bevallingen 3 uur naar de bevalling geprikt op suiker, en zij bleek nergens last van te hebben en mocht alsnog gelijk naar huis. het betekent dus niet dat je kind het ook moet hebben. hoe kom je er bij dat het een infuusje krijgt? dat heb ik nog nooit gehoort. stel dat ons meisje suiker zou hebben dan zouden ze dat 24 uur observeren meestal is het dan helemaal weg.de kans is erg klein dat het echte suiker aan overhoudt. succes ! groetjes sandra
Dat van het infuusje vertelde de VK! Maar dat is geloof ik alleen in het ergste geval, als je de suiker zelf niet onder controle krijgt en de waardes te hoog blijven. Het kindje is dan gewend aan te hoge waarden, waardoor het na de bevalling (als het jouw bloed niet meer krijgt) ineens een diepe dip in de waarden krijgt en dit moet door dat infuus opgevangen worden. Maar goed dit is wel een 'worst case scenario' hoor. Ben nog druk aan het duimen dat het een eenmalig hoge waarde van mij was en het prikken morgen een ander beeld geeft! He, maar moest jij dan ook meteen door naar de gynaecoloog? Is het niet zo dat ze eerst kijken of de dietiste werkt en pas daarna doorsturen?
ik moest toen ook gelijk door naar de gynaecoloog, die bespreekt met jou je suiker, en kijkt ofhet goed gaat. dat infuusje lijkt me vreselijk, denk daar maar niet aan dat zal idd wel in het ergste geval zijn. mij waardes waren ook eenmalig te hoog, maar moest toch een dieet. je suiker mag niet hoog gaan. dat dieet is niet erg en alleen maar goed voor je! maak jeniet te druk meid, dat is ook slecht voor je wondertje in je buik ! xx
Je hebt ook wel gelijk, het is meer het idee ineens van 'shit, dit ligt dus niet in de planning!'. En gewoon het feit dat je al 31 weken bij de VK loopt en haar vertrouwt en dan ineens misschien naar een ander moet. Maar goed, moet eerst maar eens het prikken afwachten en dan verder zien. De gezondheid van onze kleine is het allerbelangrijste!
ik snap jou ook helemaal hoor. dat je je zo vertrouwd voelt bij de VK. dat had ik ook. ik wilde graag met hun bevallen,en was enorm blij dat het dieet werkte. maar me 36 weken kreeg in zwangerschapvergifitiging, en moest ik alsnog naar de gyn, en daar ben ik ook bij bevallen. wel balen. maar die zijn ook goed. het was gewoon niet anders.
Ik had ook zwangerschapssuiker... bij mij hielp een dieet niet voldoende dus ik moest ook insuline spuiten. Uiteindelijk braken met 37wk2d mn vliezen en kreeg ik een ks (had niks met zw. suiker te maken hoor) Mn zoon bleek nergens last van te hebben... hij was een beetje flink voor de duur van de zwangerschap maar omdat hij 3 wk te vroeg was leek het wel een oke gewicht 3500 gram. Pin je niet teveel vast op hoe je denkt dat het moet gaan tijdens een zwangerschap en bevalling... er kan zoveel veranderen. Ga er dus zoveel mogelijk blanco in en probeer je niet teveel zorgen te maken. Het is iets wat regelmatig voorkomt en wat goed in de gaten wordt gehouden.
Jullie hebben ook gelijk dat het gelukkig is iets waar goed op ingespeeld kan worden. Het is ook maar goed ook dat, als het zo is, ze daar bijtijds achter komen, zodat het inderdaad verder geen kwaad kan. Maar ja, vond het wel even een giga domper en ben nog steeds aan het duimen dat de uitslag van de 2e keer prikken wel goed is. Krijg het vandaag of morgen denk ik te horen dus ben al hard aan het duimen en hopen. Laat het nog wel ff horen.
Hoi, Ik heb ook zwsuiker gehad. Na een paar keer geprikt te hebben bleek toch dat mijn suiker te hoog was. Doorgestuurd naar een dietist en uiteindelijk ook de gyn. Ik snap wat je bedoelt hoor. Je hebt nu een vertrouwde vk en dan moet je naar iemand anders! Ik heb er hele goede ervaringen gehad! Mijn suikers waren uiteindelijk redelijk onder controle toen ik zw vergiftiging kreeg. En in het ziekenhuis terecht kwam. Hier kreeg ik ook nog een aangepast dieet. Na 5 dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben. Was het toch beter om Jesse te halen dmv. inleiding. vanwege die vergiftiging. Hij is na de geboorte gecontroleerd op suiker. En het bleek juist dat Jesse suiker te kort had. Waardoor hij de 1e nacht op de kinderafdeling gelegen heeft! Dat vond ik wel erg hoor. Gelukkig mocht hij de 2e nacht ( we moesten 2 nachten in zh blijven) bij mij slapen!
De uitslag is binnen van het opnieuw prikken en het was helemaal in orde! YEs, ben zo ontzettend opgelucht. Jullie hebben helemaal gelijk, het was op zich geen super ramp, er had goed wat aan gedaan kunnen worden en het is maar goed dat ze er, als je het hebt, op tijd achterkomen. Maar ik ben wel heel erg blij dat het 'loos alarm' was. Kan nu gewoon bij mijn VK blijven en weet dat ons kindje ook nergens last van heeft! Super opgelucht dus! Bedankt voor jullie antwoorden en meedenken!
Goed nieuws meid! Laat je beeb nog maar lekker zitten die 6 weken! En sterkte met de laaste loodjes! x Wendy