Fundushoogte

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kathl1, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Vorige week kreeg ik bij de verloskundige te horen dat mijn fundushoogte gestopt is met groeien. Nu moet hij tegen vrijdag echt gegroeid zijn anders moet ik naar de gynaecoloog. Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik nu zelf meet zie ik namelijk geen verschil dus vind het best spannend.

2. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Ja, bij mij bleef ie steken op de hoogte van 24-25 weken. Op 30+1 was het nog steeds niet verder gegroeid en toen heb ik verderop in de week een groeiecho gehad (gewoon bij de vk). De baby was wel goed gegroeid, dus daarom hoefde ik me geen zorgen te maken. Tussen 31 en 32 weken kreeg de baarmoeder ineens een groeispurt en zat de fundushoogte ineens superhoog.
    Doen ze bij jou bij de vk geen groeiecho? Hier hebben ze het niet over de gyn gehad, ze vonden een paar weken stilstaan niet verontrustend.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mijn oudste 2 had ik dat ook rond de 30 weken, maar de meeste baby's krijgen rond die periode nog een groei speurtje!

4. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Hij staat blijkbaar al stil sinds een week of 26. Ik krijg meerdere Groeiecho vanwege de Sua en een wisselende bloeddruk dus sowieso kans op groeiachterstand. Misschien dat ze daarom over de gynaecoloog begon.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hoeveel cm was het?

6. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Ik blijf hangen op 28cm, volgens mij zijn de cm dus niet het probleem...

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nee inderdaad zou prima moeten zijn ..

Deel Deze Pagina