aambeien na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door linda84, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mischien een beetje een onsmakelijke vraag. Maar ik vroeg me af of bij jullie de aambeien na de bevalling weg gegaan zijn.
    Ik heb ze niet gekregen door het persen maar 2 weken daarna nadat ik 3 antibioticakuren had gehad en aan de diarree ben gegaan :oops:

Ben er alleen nog steeds niet vanaf. (zeg me dat ze ooit nog weggaan)

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    okay ze gaan ooit nog weg :)

nee durf het niet te zeggen. Ik heb ze na mijn bevalling gekregen. Er zijn tijden dat ik er geen last van heb maar voor mijn gevoel komen ze zo ineens weer de kop op steken.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb ze ook, ik heb vernomen dat ze nooit helemaal weg gaan. Als je er continu last van blijft houden ,dan is operatief verwijderen een oplossing. Ik heb periode's dat ik er veel last van heb en periode's helemaal niet.

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja soms lijkt het minder te worden. Maar nu zit ik al 2 weken met tranen op de wc elke dag. Oehh doet zo`n zeer.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

kan nog niet zoveel persoonlijks zeggen erover, heb nu al aambeien, dus dat zal na het persen straks tijdens de bevalling nog wel veel leuker zijn allemaal :( Ben dus ook benieuwd of het allemaal weer een beetje wegtrekt.
    Heb wel veel vrouwen gehoord die aangaven er nooit meer van afgekomen te zijn, dus ja... het kan alle kanten op.
    Maar als ze echt niet weggaan, zijn er in ieder geval twee manieren om ze te verwijderen: afbinden met elastiekje-achtig iets (doet je huisarts dan geloof ik: dan komt er geen bloed meer in en sterft het af en vallen ze er dus op een gegeven moment af) of operatief als dat afbinden niet werkt of niet kan om een of andere reden.

Weet niet of je alle tips omtrent stoelgang al hebt gehad, maar let op je vezels, (fruit, volkoren producten, GEEN suiker), drink veel (echt minimaal 2 liter per dag). Roosvicee laxo wilde bij mij eerst nog wel werken, (ben zelf nu aan de laxeer gezet door de huisarts: koppie van de baby ligt zo laag dat het alles blokkeert en zelfs met hoogste dosering laxeer kan ik dus nog niet elke dag de boel kwijt :(
    Verder zoveel mogelijk bewegen, (helpt echt!) en als je op de wc zit: ik smeer de boel even voor met vaseline en heb er een opstapkrukje bij waar ik mijn voeten opzet, zodat m'n endeldarm zoveel mogelijk recht naar beneden hangt, zeg maar. Dan gaat het het gemakkelijkst en ik neem tegenwoordig dan maar een boek of tijdschrift mee naar de wc, zodat ik alles zo rustig mogelijk eruit kan laten zakken. Zo weinig mogelijk persen dus: hoe meer je perst, hoe meer je je aambeien ook weer juist naar buiten drukt...

Nouja, lekkere verhalen altijd, die aambei-verhalen, maar goed, ;)
    Succes en hopelijk trekt het binnenkort weg!

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Aambei is my middle name! Haha.

Ik kan je 1 ding adviceren, nou ja. uhh eigelijk 2.

Dat is curanol tabletjes en zalf!

Ik had ze dus, voor de bevalling en erna. Tot 4 cm eruit! Echt gigantisch. 2 weken, waren ze weg! Echt topspul. En nee, ik heb geen aandelen.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat laatste wat rozemarijke schreef had ik dus ook.

Ik had laxeermiddel gekregen van de h.a. en zelfs dat, met de hoogste dosering, kon ik niet eens naar het toilet. Sasha dr koppie lag precies op mn endeldarm te drukken. Echt nachtenlang wakker geweest en alleen maar lopen janken. Vreselijk!

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Die Curanal heb ik al gebruikt na mijn bevalling. Ze zitten wel inwendig en welke creme ik ook gebruik ze gaan niet weg.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heb je alleen de zalf gebruikt? Of ook de tabletjes?

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Oh ja ik had wel geen aambeien tijdens de zwangerschap maar wel vreselijk moeite met mijn ontlasting de laaste weken. Ontzettende pijn in mijn darmen van de verstopping. Ik kreeg toen als advies wonderolie te halen en er 2 eetlepels van in te nemen. (alleen zit je dan wel een paar uur op de wc ) En heb je kan op weeen. Maar ik was toen al ruim 38 weken zwanger.

11. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb ze ook, tijdens de zwangerschap al en nu nog steeds, heb er alleen geen last van. Gebruik Sperti soms maar omdat ik er geen last van heb vergeet ik dat vaak.

Ik weet wel dat toen mn vriend ze had de arts een soort elastiekjes erom deed om ze af te knellen en toen vielen ze er na een tijdje gewoon af. Dat doet verder geen pijn alleen geeft het gevoel dat je de hele tijd moet poepen/persen (wat je natuurlijk niet moet doen dan!)

Succes! ik en mn aambeitjes hebben het prima hier hahaha

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb de combintie pilletjes en zalf gehad. Ik wist ook dat veel mensen er goede ervaringen mee hadden want werk zelf in de kraamzorg. Helaas hebben ze hier niet voldoende geholpen.

13. raspberry

Hmm, sperti is alleen bij lichte pijn bij lichte aambeien wel fijn, verder doet het helemaal niets: zit niets genezends of wat ook in verder. Mijn huisarts zei dat ze zich afvroeg waarom dat spul sowieso verkocht wordt.
    Hier hielp het dus ook helemaal niet.

Tja, zalf is eventueel fijn als je pijn aan de aambeien hebt, als de pijn er niet is, heb je er verder ook niet zo heel veel aan. Toch opletten op je voeding en als ze dan niet meer wegtrekken idd die elastiekjes-truc laten doen door je huisarts, :-D

14. Marscha

Marscha Niet meer actief

zouden ze er daarom nog zitten? :rolleyes:

:) heb ik me mooi beet laten nemen door de drogist!

Dan maar even een ander middeltje want ik heb niet echt zin om beppie en meppie nog lang aan mn sterretje te laten zitten. :)

15. raspberry

Als je sperti hebt gebruikt: ja, daar gaan je aambeien niet van weg. In het begin van mijn zwangerschap toen ik nog wat milde aambeien had, verkoelde dat wel en dat was wel OK, maar meer doet het niet.
    Theranal werkte beter tegen de pijn, daar zit lidocaine in, dat is een pijnstillend middel dat je gewoon mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Maar ook daar gaan je aambeien niet van weg, vertelde mijn huisarts. Om je aambeien weg te laten trekken zul je echt wat aan de oorzaken moeten doen. Dat is in de eerste plaats je voedingspatroon aanpassen, voldoende drinken en voldoende bewegen, maar dat deed ik allemaal al, dus ben toen aan de laxeer gezet. Dat heeft in ieder geval geholpen in die zin dat de pijn wegtrok en dat m'n stoelgang wel even verbeterde.
    Op dit moment mag ik blij zijn als, ondanks hoge dosering, ik eens in de twee dagen een grote boodschap kan lozen, (en die is dan ook echt GROOT! AU!), maar de kleine meid ligt gewoon erg in de weg: de VK kon maandag het koppie nog nauwelijks voelen, doordat ze zo diep ligt al, (ja, gek... :)). Dus ja, het is of het een of het ander he? Het kan niet beiden voor de uitgang liggen...
    Ik gebruik desondanks de laxeer nog wel even door, want ben veel te bang dat als ik dat niet zou doen, dat dan de boot helemaal aan is en dat op z'n minst de pijn weer terugkomt.

Maar goed, belangrijk dus om naar je huisarts te gaan ermee, want als het met zalfjes en voedingspatroon aanpassen niet wegtrekt, is er dus meer voor nodig, :)

16. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Kunnen ze bij inwendige aambeien ook elastiekjes doen ? Lijkt me erg pijnlijk :oops:

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Yup yup yup! Ik had aambeien tijdens mijn zw en na de bevaling waar je U tegen zegt. Heel naar... En met die zalf en pilletjes was ik er binnen 2 weken vanaf. Niet alle apotheken hebben ze in huis, maar je kunt ze bestellen. Echt superspul! En ook ik heb geen aandelen haha :)

18. raspberry

Nee, bij inwendige aambeien kan dat niet, elastiekjes. Zou er dan even mee naar je huisarts gaan.

Deel Deze Pagina