Hoi hoi Ik ben twee weken geleden bevallen van onze wolk van een dochter Maar omdat we liever niet een kleine verrassing krijgen wil ik wel anti conceptie. Maar welke ? . Wat hebben jullie gedaan en waarom enzv enzv Liefs !!
Ik gebruik de nuvaring, vind het ideaal. Pil vergat ik nog wel eens en hier hoef je maar eens in de paar weken aan te denken
Gisteren Mirena laten plaatsen bij de huisarts. Ik werd vroeger heel misselijk van de pil en we willen pas op z'n vroegst over 4jr een tweede kindje. Plaatsen was supersnel en totaal pijnloos! Terwijl uitstrijkje 2jr geleden voor bevolkingsonderzoek een drama was. "Goh, het lijkt wel of er onlangs iets groots is gepasseerd", grapte de huisarts. Euh...bijna 4 en halve kilo baby
Ik heb een koperspiraal... Kan vijf tot tien jaar blijven zitten (indien nodig ) Voordeel is dat er geen hormonen in zitten. Deze kan tien weken na de bevalling geplaatst worden.
Hier na de geboorte van dochter 1 de minipil genomen ivm borstvoeding en de wens voor een 2e (dus geen spiraal oid wat in principe voor langere tijd blijft zitten). Nu zit ik aan een koperspiraaltje te denken. Dit kan ook in combinatie met bv en je krijgt dan geen hormonen.het enige nadeel is dat de bloedingen dan heftig kunnen worden. Ik denk er nog even over na, tot die tijd maar even behelpen met condooms...
Ik heb de implanon laten zetten. Ik had geen zin meer in de pil, om maar niet te spreken over alle hormoonschommelingen. Bovendien hoef ik nu 3 jaar nergens meer aan te denken!
Als je borstvoeding geeft heb je keus uit 1 pil (huisarts weet uiteraard welke), een spiraaltje kun je altijd zetten natuurlijk.
Ik ben 3 weken na de keizersnee begonnen met dezelfde pil als voor de zwangerschap (Yasmin). Wilde niet eerst een menstruatie afwachten omdat ik dacht dat ik geen goed onderscheid kon maken tussen vloeien nav de keizersnee of menstruatie. Heb nu net de eerste stopweek achter de rug en ben gisteravond met de tweede strip begonnen, dus nu zijn we pas echt beschermd (eerste strip ben je dat namelijk nog niet omdat ik niet op eerste dag van een menstruatie ben begonnen)
Na dochterlief wilden we niet al te lang wachten met de tweede, toen heb ik de cerazette pil gebruikt ivm de borstvoeding. Nu zijn we voorlopig echt klaar (al zou ik stiekem het allemaal best nog eens willen meemaken) dus ligt de koperspiraal klaar. Tot die tijd condooms, maar vooral manlief vindt het tien keer niks.
Als je bv geeft (ja toch?), wel altijd goed je productie in de gaten houden met de cerazette. Sommige moeders merken er niets van, anderen hebben toch last van een dip Hier condooms gebruikt, man vond het vreselijk.. Toen zoon stopte, aan de pil gegaan. Maar dat was dus na 2,5 jaar
Ik heb voor de koperspiraal gekozen. Heb vroeger wel eens de pil geslikt maar vergat ik weleens en ik ben niet zo een makkelijke pillen slikker Ook heb ik de evra pleisters gebruikt, maar wou graag iets dat geen hormonen gaf. Wil namelijk niet onnodig aankomen door hormonen. Had veel hororverhalen gelezen over het plaatsen van de koperspiraal dat hielt me tegen. Uiteindelijk tog de keuze gemaakt en het plaatsen viel echt mee. Voelde eigenlijk niks pijnlijks zegmaar.