Rare bal, verzakking?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lumiere, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik zie dat er net een topic over verzakkingen is geopend, maar omdat ik niet weet of dit daaronder valt open ik toch een nieuw.
    Sinds een week zit er een grote "bal" in mijn vagina, bij het begin. :) ongeveer andehalve centimeter doorsnee, met een wat kleinere ernaast. Ik ontdekte het bij douchen, net met een spiegel gekeken. Het is gewoon weefsel, niet pijnlijk, ook niet als ik erop duw, gewoon zacht. Het zat er een paar weken geleden echt nog helemaal niet :(
    Ik heb 19 sept een Mirena laten zetten, probleemloos. Huisarts zag niets vreemds. Vriend merkt ook niets tijdens de seks. Dat voelt ook niet anders. Wel wat "diepe pijn" maar dat was voorheen ook al en komt waarsch door pcos.

Zou het toch een verzakking kunnen zijn? Ik heb 4mnd geleden een zware langdurige vacuumbevalling gehad, bijna 2uur geperst voor onze forse knul geboren was. Ik sport 1-2x per week, 20min hardlopen. Maar zo snel al na de bevalling?

Omdat ik er geen last van heb, heb ik niet zo'n zin om weer bij de huisarts te gaan liggen eigenlijk...3wk geleden met de spiraalplaatsing ng geweest :)

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hmm ik vind het raar klinken. Kun je de bal "wegduwen" naar boven? Of is het echt meer een soort puist? Zou het een reactie op de hormonen kunnen zijn?

Heb je verder last van problemen met plassen? Niet kunnen ophouden of juist de hele dag door kleine beetjes plassen? Gevoel dat er een tennisbal tussen je benen zit?

Als je ligt , voel je het dan ook? Want een lichte verzakking verdwijnt gewoon als je gaat liggen, dus je vriend en de huisarts hoeven er dan niks van te merken..

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Het is geen puist, geen huid-iets i.i.g. Ik kan hem omhoog duwen. Maar ook dat doet helemaal geen pijn. Ik heb ook geen plasklachten. Alleen met hardlopen wat druppeltjes urineverlies. Maar dat lijkt me normaal 4mnd na de bevalling. Geen tennisbalgevoel, en als ik lig dan lijkt die bal inderdaad wat minder aan de buitenkant te zitten.

4. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Mijn vriend heeft 8 maanden met een liesbreuk gelopen, en die had daardoor een 'bal' die op gegeven moment tot in de balzak was gezakt. Hij kon deze door te drukken verplaatsen
    Ik hoor vaker dat een vrouw een liesbreuk kan krijgen tijdens/na de bevalling. Zou dat het misschien kunnen zijn?

5. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik denk toch een (lichte) verzakking. Ik herken de omschrijving namelijk wel. Je bevalling klinkt vrij heftig voor de bekkenbodemspieren (lang persen, vacuüm). Ook hardlopen is een enorme belasting voor je bekkenbodem. Ik zou toch eens op zoek gaan naar een goede bekkenbodemfysio. Zij kan bekijken wat er verzakt is en je goede oefeningen meegeven. Dan trekt het vaak nog een heel eind bij. Sowieso herstelt je lijf tot een jaar na de bevalling.

Deel Deze Pagina