Aambeien, nierstenen of verstopte darmen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door neia, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hallo,

Even een vraagje, want ik kan mijn huisarts niet meer bereiken.
    Ik ben nu 25 weken zwanger en heb 5 weken last gehad van verstopping. De ontlasting kwam erg moeilijk, deed veel pijn, en soms met bloed.
    Toen ik bij de gynacoloog kwam was het over.
    Nu is het maandagavond weer zo erg begonnen, dat ik gewoon niet meer kon van de pijn en dat het er niet uitkwam.
    Toen heb ik een halve fles roosvise laxo gedronken, en kwam er hele harde ontlasting uit ook heel veel.
    Gisteravond verloor ik opeens bloed bij het plassen. Dus ik heb de huisartsenpost gebeld en die dachten dat het een blaasontsteking was en moest ik vanmorgen urine wegbrengen naar de huisarts.
    Nu kreeg ik net de uitslag maar het was geen blaasontsteking.
    Er zat nog wel bloed in de urine onder de microscoop. Hun dachten (door mijn verleden) dat het nierstenen konden zijn. Ik heb al jaren last van nierstenen. Afgelopen juli is er 1 operatief verwijderd, en zaten nog 11 stenen in de nieren (waar ik geen last van had).
    Maar ik heb helemaal geen aanvallen en het voelt totaal niet als nierstenen.
    Ik heb sinds gisterochtend wel een constante drukkende pijn onderin mijn buik. Het voelt meer als ongesteldheidspijn. Het is drukkend maar soms komen er ook echte krampen bij.

Nu moet ik morgen om 10 uur bij de huisarts komen op het spreekuur.
    Maar doordat ik helemaal overdonderd was door de uitslag, ben ik vergeten of het ook iets kan zijn dat niet goed is voor de zwangerschap/kindje.

Ik maak me nu dus enorm druk en krijg weer (had ik vorige week ook heel erg) last van harde buiken. Maar ik kan de huisarts niet meer bereiken.

Wat denken jullie, naar aanleiding van mijn verhaal wat het mogelijk kan zijn? Heel erg bedankt voor het antwoord!

Neia

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Neia,

EN? wat zei de huisarts? als je je zorgen maakt over de kleine mag je ook altijd je verloskundige bellen hoor! Het klinkt voor mij inderdaad alsof er iets met je blaas gaande is. Bloed laat toch zien dat het niet helemaal oke is. Misschien is het een voorbijgaan de blaasontsteking maar het lijkt me wel goed om de nierstenen uit te sluiten helemaal omdat je daar bekent mee bent.

Imek

3. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He Imke,

Ja ik heb een zware week achter de rug.
    Diezelfde avond heb ik heel veel pijn gehad, en ben ik die nacht nog op de huisartsenpost terecht gekomen.
    Ik had een flinke verstopping hoog in mijn darmen. Daarvoor heb ik die nacht 2 klysmas gehad en nu nog steeds kauwtabletten om te laxeren.
    En daarnaast heb ik er ook weer nierstenen bij.
    De volgende dag ben ik hiervoor naar de huisarts geweest. En voor de verschrikkelijke aanvallen heb ik morfine zetpillen gehad. Ze kunnen hier tijdens de zwangerschap niks aan doen, maar paracetamol ofzo helpt natuurlijk niet tegen die niersteenaanvallen.
    De morfine mag ik alleen nemen als ik het niet meer hou. En dat heb ik na die nacht nog 1 keer gehad.
    Gelukkig is alles goed met het kindje.
    Volgens de huisarts kan de morfine niet slecht zijn voor het kindje. Maar iedereen in mijn omgeving twijfelt daaraan.
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groetjes Neia

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Neia,

Jeetje meis, dat zat goed vast! Fijn dat je geholpen bent en dat je nu van de erge pijnen afbent.
    Morfine is een opium dat de placenta wel passeert, er is te weinig over bekent in de zwangerschap. Daarom word het afgeraden langdurig te gebruiken. Ik raad je daarom aan het echt pas te gebruiken als hetn iet anders kan! Maar het ergste is geweest! Ik denk dat het een combi was van darmen en nieren en dat je het ergste achter de rug hebt..

Imke

Deel Deze Pagina