Aambeien tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hanaan1992, 11 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Hou je in de periode dat je wel goed gaat ook last van de aambeien of komen ze juist terug op het moment dat je lastiger naar het toilet gaat.
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mega mega mega mega herkenbaar helaas. Ben er sowieso gevoelig voor en tijdens de zwangerschappen... die verstopping jongen. Wat ik doe (helpt!):

    - de dag starten met sterke koffie en volle kwark of soja yoghurt;
    - 2 zakjes macrogol / movicolon op een dag
    - ontbijten verder met volkoren producten. Een bord havermout is bijv heel goed maar hier moet je echt flink bij blijven drinken. Anders werkt het juist verstoppen.
    - bij harde ontlasting toch creme gebruiken, bijv Curanol
    - tijdens het koken lekker royaal zijn met olijfolie
    - druiven eten!
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En idd neusspray icm de creme.
    Neusspray laat de slijmvliezen slinken...
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mag ik vragen wat je hebt gekregen? En mag dit ook in de (vroege) zwangerschap?
     
  5. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Tijdens de zwangerschap verstopping heb ik de volle 9 maanden gehad, wordt je heel happy van gelukkig geen 9 maanden aambeien.

    helicobacter pilory zit nu weer in mijn maag te rommelen.

    tussen sperti / curanol / aambeienzalf vd kruitvat daar merk ik weinig verschil in.

    Ze vet houden tijdens de stolegang werkt bij mij het beste, en hoe lastig het soms ook is, de tijd nemen op het toilet.
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  6. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    ben je met deze hele lijst nog niet verstopping vrij?
     
  7. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ugh, helaas ervaring mee! Maar geen tips.. ja, veel water drinken! Dat helpt tegen obstipatie en helpt bij de stoelgang. Maar ik ken geen wondermiddel...

    Bij beide zwangerschappen tegen het einde aambeien opgelopen, bij de laatste moest ik in de laatste week van mijn zwangerschap zelfs drie dagen achter elkaar naar de HA, ‘s ochtends er heen voor de behandeling en ‘s avonds waren de aambeien weer terug. Op dag drie begon gelukkig de bevalling en daarna was het over. Mijn onderkant heeft wat geleden de dagen voorafgaand aan de bevalling o_O
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  8. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    dankje! Geeft me weer wst meer geruststelling
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  9. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    wat wil je hier mee zeggen???
     
  10. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    hahaa najah langdurige verstopping heb ik niet; dat scheelt. Heb het sporadisch en daar dus de aambeien van. Ik heb PDS dus kan drinken wat ik wil maar als mijn darmen denken de baas te zijn dan heb ik helaas weer even een verstopping.
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  11. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    Ze worden zachter en deze is helaas nog niet weg gegaan maar de huisarts geeft aan dat t ook kan komen door de druk van de baby.

    ik heb pds en 1 x in de zoveel tijd verstopping, hier valt niet veel aan te doen helaas en nu in de zwangerschap dus aambeien voor terug gekregen.
     
  12. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Nina gaf aan dat ze veel deed om goed naar het toilet te kunnen, vandaar mijn vraag.
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  13. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Met pds en als gevolg daarvan en verstopping dat heeft een collega van mij ook.
    Daar doe je niks aan buiten als je moet echt de tijd nemen, zo min mogelijk druk zetten, en de aambeien vet houden, het passeert dan wat makkelijker.
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  14. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    oh sorry, snapte t even niet haha!
     
    Suzie01 vindt dit leuk.
  15. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Maak niet uit hoor.

    heb jij al lang pds?
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  16. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    Ja helaas heel lang, vanaf mijn 12e denk ik ongeveer. Ik lag ook vaak in het ziekenhuis vanwege darm pijnen of verdenking van een blinde darm onsteking. De diagnose is wel veel later gesteld. Omdat ze niet zo snel controleren als er geen alarmsignalen zijn.
     
  17. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Hier ook pds en tijdens mijn zwangerschap keiharde tot waterdunne ontlasting gehad en helaas ook last van aambeien.
    Na m'n bevalling veel bloed verloren en moest aan de ijzer tabletten en dat maakte t nog veel erger want ik had continue persdrang ,overloop diarree,verstopping en noem maar op.
    Daardoor bloede ik meer en door de persdrang kreeg mijn baarmoeder ook geen rust .
    Dus gestopt met ijzer tabletten en nu nog wel last van 1 aambei.
    Probeer het nu even uit te zingen aangezien mijn pds giga hormoon gerelateerd is en ik nog borstvoeding geef zijn mijn hormonen voorlopig nog niet stabiel.
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  18. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Je omschrijft zoals mijn collega / vriendin ook pas op haar 28 ste de diagnose pds gekregen, het vervelende is dat je er niks aan kan doen.
    voel jij het wel aankomen?
    Collega / vriendin ken haar al 12 jaar voelt het niet altijd aankomen, op het werk appt ze dan van schakel de receptie telefoon even naar jouw door, ik zit hier nog wel even.
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  19. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Persen moet je echt zoveel mogelijk voorkomen hoe lastig dat soms ook is. Dan maar wat langer erop zitten. niet alleen met pds maar gewoon altijd.
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  20. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    ja helaas met de ijzertabletten kon ik niet anders. zat elke 30 minuten op t toilet
     

Deel Deze Pagina