Aambeien tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hanaan1992, 11 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    Het gekke is dat ik de obsipatie variant heb normaliter maar nu weinig last. Heel sporadisch af n toe.
     
  2. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    in het algemeen heb ik de verstopping versie. De krampen voel ik soms wel aankomen, vreemd genoeg niet veel last van op werk haha en als het toch komt dan moet ik me wel echt ziek melden want dan kan ik niet meer overeind lopen
     
  3. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Pff daar wordt je ook niet blij van, zeker als het ook nog geen resultaat op levert.
     
  4. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Komen die krampen dan uit het niks in 1x keer op zetten?

    Jij zit zonder zwanger te zijn altijd al heel erg lang op het toilet? Collega / vriendin kan bijvoorbeeld zomaar 2 dagen achter elkaar gewoon makkelijk naar het toilet gaan en de 3 de dag gewoon aandrang krijgen en een steen uit te moeten poepen.

    Jij kan eigenlijk niet meer normaal functioneren dan als de verstopping zich aandient? Dat ze het ook op het werk kan komt door ons samen, is 1 van de 2 vrij kunnen we niet op het werk, zijn we samen durven we iets meer. En tijdens mijn zwangerschap bijna 9 maanden verstopt gezeten, dan maakt het bijna niet uit waar je bent, je bent veel te blij als je ene keer kan.
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  5. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    ja ik krijg dan zo een aanval echt uit het niets! En kan dan gewoon niets meer, het duurt even voordat ik na de wc kan dan. Maar als er dan eenmaal aandrang is dan ben ik het wel weer zo kwijt! Dit komt echt heel sporadisch voor en vaak is het me eigen schuld ivm eten of gerelateerd aan uit eten gaan.
     
  6. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Jouw PDS uit zich dan heel anders dan die bij mijn collega/vriendin, het zomaar kwijt zijn komt bij haar niet voor. uiteten / vakantie / te druk zijn is vaak de boosdoener dat ons lijf anders gaat reageren.
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  7. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    zo te lezen wel idd, pds komt echt in verschillende maten voor!
     
  8. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    In haar geval is een verstopping ook direct standje beton poepen, bij mij is nooit de diagnose pds vast gesteld omdat ik het meer aan voelt komen dat het niet goed gaat, vaak op vakantie of als ik niet goed op let.
    Wij hebben tot vorig jaar het geluk gehad dat mijn oma tot haar 89ste thuis gewoond maar helaas overleden vrijwel om de hoek van ons werk woonde en we bij haar naar het toilet konden ipv op kantoor.
     
  9. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Maar heb jij ook gewoon periodes dat je gewoon makkelijk dagelijks kan gaan?
     
    Hanaan1992 vindt dit leuk.
  10. Hanaan1992

    13 okt 2020
    29
    3
    3
    Vrouw
    ja hoor komt gewoon voor, vroeger had ik er veel meer last van. Maar ik weet nu ook wel wat ik kan eten en wat niet.
     
  11. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    #51 Suzie01, 25 jan 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2021
    Vaak scheelt dat al heel veel.

    Zit nu in de 2 de week van een antibiotica kuur nou dan gaat het in eens super makkelijk.

    Maar zoals jij het omschrijft dat je na een verstopping krom ligt en je aan de diarree raakt dat wist ik niet eens dat het zo kon. Zelfs met laxeer zetpillen nooit gehad.

    Wel eens na een dag alp du hues 4x naar boven gefietst gehad dat ik alleen een heel vol gevoel had de halve dag, was samen op de kamer met mijn collega / vriendin zei deed de catering en is 1x mee naar boven gegaan dat we de fiets kleding uit deden en dat ik toen pas mega aandrang kreeg, was al 4 dagen in frankrijk maar nog niet 1x geweest.
     

Deel Deze Pagina