sinds enkele dagen heb ik zo een enorme jeuk op mijn buik, het zijn echte kleine bultjes die ik dan kapotkrab, het is echt niet te houden! ik krijg het ook op de rest van m'n lichaam, kan dat zwangerschapsjeuk zijn? zo laat in m'n zwangerschap?
Tja... ik heb sinds vorige week ineens heftige eczeem op mijn striae op mijn buik en sinds gisteren begin ik ook uitslag te krijgen op mijn enkels en voeten. Ik zou de vk even bellen als ik jou was of de huisarts als het teveel gaat jeuken. Ik weet hoe vervelend het is, succes!
Ik kreeg het ook bij 37 weken... niet te houden inderdaad en het werd steeds erger . Bij mij was de enige oplossing: bevallen. Dus was erg blij toen 30 december mijn vliezen braken . Nu nog steeds wel een gevoelige huid en daardoor wat jeuk, maar niet meer die bultjes en ik krab mezelf ook niet meer open.
Hey Snoopy, ik kan me jouw posts nog wel herrinneren ja.. Zit nu zelf ook onder de uitslag.. het gaat langzaam over mijn hele lijf (begon bij mijn buik).. Huid op mijn onderbenen en voeten ziet er al uit alsof het verbrand is en houdt vocht vast... De vk en arts zeggen hier dat ze er niet veel tegen kunnen doen, alleen bevallen! Ging het bij jou ook echt zo snel weg na de bevalling?
Ik heb ook van die jeuk bultjes gehad. De huisarts gaf me het advies om mentolpoeder te gebruiken. Dit verlicht de jeuk. verder is er jammergenoeg niks aan te doen.
Na de bevalling was het eigenlijk meteen weg! Ik moet zeggen dat je dan ook wel andere dingen aan je hoofd hebt, je hebt zoveel afleiding dat je er niet eens aan kan denken, zou je er nog last van hebben. Maar je hormonen liggen in 1x zo overhoop, dat de jeuk volgens mij ook echt meteen weg is. De korstjes jeukten nog wel een tijdje, maar dat stelt eigenlijk niets voor, net als de jeuk die ik nu nog wel heb. Ik kan in ieder geval weer heerlijk slapen! (met 1 of 2 onderbrekingen 's nachts ) Mentholpoeder werkte bij mij nog het beste, maar eigenlijk werkte het helemaal niet .
Ik lees hier over jeuk en bultjes....en ook ik heb er last van..en ik zit nog maar in het begin van de zwangerschap? Hebben jullie het ook de hele zwangerschap gehad? Of enkel aan het eind? Groetjes Karin
Hallo meiden, Kan ik jullie misschien als tip balneum meegeven? Balneum is er in zalf/creme en een echte aanrader is de badolie. In bad, scheut balneum erin en je verder nietwassen met shampoo. Als je uit bad komt heb je een vettig laagje over je lichaam die na z'n half uur in je huid is getrokken. Ik heb heel erg veel last van ecseem gehad en balneum was voor mij een wondermiddel! (neemt het natuurlijk niet weg...maar verlichte bij mij heel erg..) Succes voor de laatste loodjes!
Nou ik weet ondertussen wat het bij mij was (nadat ik tig dokters aan mn bed heb gehad in het ziekenhuis): een onsteking van de haarvaatjes onder mijn huid. Het zag er ook niet meer uit op het laatst. Het had volgens hen niets met de zwangerschap te maken maar met een virus wat toevallig gewoon meer ruimte kreeg omdat ik zwanger was (lagere weerstand ed). Slik nu nog steeds medicijnen en moet over een weekje of 4 op controle. Zit nog een heel verhaal omheen maar dat post ik wel in het betreffende 'geboorteforum'.