ons kindje liever niet uit handen geven.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door princesje83, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Hmm hier is vast al heel vaak over gesproken..
    Ik vind het erg lastig om aan te geven dat we ons kindje liever niet uit handen geven, omdat hij hierdoor echt de hele nacht wakker ligt en wij met de gebakken peren zitten... De eerste paar dagen hebben we het wel toegelaten, oma's natuurlijk die wel even willen kroelen en mijn zus die meteen de tweede dag kwam... Mijn andere zus kwam later omdat ze ziek was en toen hadden we dus al besloten dat we het niet meer deden, maar ik vond het zo lullig voor haar... omdat mijn andere zus hem wel mocht vasthouden en zij niet... pffff.... zelf heeft ze er niks over gezegd hoor, dat ze het wel begreep en dat zeggen de meeste mensen maar toch heb ik het gevoel dat ik ze tekort doe ofzo... iedereen komt langs om beebje te bekijken enzo en dan voel ik me echt als een mamazilla die haar beebje moet beschermen ofzo...

vandaag was mijn schoonmoeder ook hier en die vroeg aan mijn man of ze nog ff mocht kroelen, toen hij twijfelend nee zei en uitlegde waarom, zag ik echt aan haar dat ze er moeite mee had.. Mijn man vroeg ook al aan haar of ze boos was ofzo maar dat was niet zo... maar volgens haar huilen alle baby's snachts vaak en dat is normaal en komt door krampjes wat weer door bv komt enzovoorts.... met andere woorden, heb ik het idee dat ze het beter denkt te weten... Schat van een vrouw hoor! begrijp me niet verkeerd maar ow wat is het moeilijk om zoiets uit te leggen...

Hebben jullie enig idee wanneer die wenperiode van een kindje over gaat en hij wel met anderen zou kunnen kroelen zonder er onrustig van te worden?

2. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    gewoon lekker doen waar jullie je goed bij voelen en wat jullie denken dat het beste is ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik neem aan dat je dus het verschil hebt gemerkt tussen dagen dat er veel gekroeld en vastgehouden is en dagen dat hij alle rust heeft gehad? Dat zou ik dan ook aan je omgeving uitleggen... want schoonmama kan nog zoveel zeggen, maar als het huilen van krampjes zou komen, zou het sowieso elke nacht zijn.
    En verder: leer die typische vrouwelijke gewoonte om IEDEREEN tevreden te moeten stellen af, ;) Dit is een mooie gelegenheid daartoe. Ja, sommige mensen zullen best teleurgesteld zijn, maar is dat niet hun eigen pakkie an? Daar kun jij toch niks aan doen, het is toch niet om hun persoonlijk dat je nee zegt? Onthou dat dus vooral en kies wat het beste is voor je kindje!

4. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik merk dan geen verschil, maar ik vind het wel vreselijk :confused:

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Is er geen gulden middenweg?
    Er is een verschil tussen veel kroelen bij meerdere mensen, of even 5 minuutjes bij oma op schoot en een paar dagen later bij een tante. Daar kan een baby toch niet overprikkeld van raken?

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dit kan ik mij ook bijna niet voorstellen hoor. Maar als jij duidelijk verschil hebt gemerkt hebt dan zal het ongetwijfeld wel zo zijn.
    Misschien kun je idd een gulle middenweg vinden. Wel vasthouden, maar niet te druk doen. Dus niet te veel prikkels geven.
    Ik zou wel een beetje laten wennen aan anderen. Anders wil hij straks alleen bij papa en mama zijn en zal de anderen niet toe willen laten.

Wenperiode: ze zeggen dat er ongeveer 6 weken nodig zijn om een baby te laten wennen aan de buitenwereld. Misschien wordt het hierna beter!

Succes.

7. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    zo deden wij het ook in het begin alleen bij de oma's op schoot een paar minuutjes en dat ging wel goed, maar ja ieder kind is natuurlijk verschillend

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik wil ook niet dat mijn baby straks uit handen gaat en een rondje maakt!
    Heb ik bij Denyce gezien...die kon echt niet tegen prikkels, die heeft 15mnd lang geblerd.
    Nee hoor, ik kijk uit!
    Tuurlijk rot voor de omgeving, maarja ze hebben t maar te snappen toch!

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    I know.... :rolleyes:

10. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Ik heb idd wel het idee dat als er maar 1 persoon op bezoek en hem vasthoud hij er geen last van heeft... Maar ja, meeste mensen komen met meerdere en dan is het ook stom om te zeggen jij mag wel en jij mag niet... :rolleyes:

Gisteren geen bezoek gehad en hij heeft heerlijk geslapen! De dag ervoor wel bezoek gehad maar niet uit handen gegeven en hij heeft weer goed geslapen... dus ik heb wel degelijk het gevoel dat het door het uit handen geven komt...

Nouja, we zullen het langzaam opbouwen en dan zien we wel wat er gebeurd, momenteel is hij nog zo klein en laten we hem lekker eerst even goed aan papa en mama en zusje wennen...

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik denk eerder dat ie op JULLIE stress reageert als van zichzelf een baby is daar heel gevoelig voor hoe relaxter je zelf bent des te makkelijker je baby naar mijn ervaring.

Hoe spastischer je dus denkt, gedraagt des te erger het word..

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Doen wat jou goed dunkt voor je kindje.. Je moeder/schoonmoeder kan ook genieten door te kijken naar je kindje hoor en een knuffel geven moet kunnen.. Maar ik kan me voorstellen dat een kindje overprikkeld wordt door een hyperoma die het fantastische vind dat ze een kleinkind heeft ( was bij ons het geval).

Hier ook tot een maand of 4 heel beperkt uit handen gegeven en nu geeft ze prima zelf aan wat ze wel en niet wil en kruipt bij iedereen op schoot dus beschermend zijn hoeft niet nadelig te werken ;) ..

13. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi princesje83,
    ik herken je verhaal helemaal!
    t begon al in het ziekenhuis..
    als iedereen hem op schoot had gehad dan was ie helemaal uit zn doen en zag er soms tegenop dat er mensen op visite kwamen.
    die mensen gingen gewoon weer lekker weg en ik zat met een baby die helmaal overstuur was.
    en je kunt idd zelf overbezorgd zijn en daardoor de boel beinvloeden maar dat lijkt me sterk dat dat zomaar komt..
    ik was en ben ook een mamazilla..
    wil dat het gebeurt zoals mijn vriend en ik het goed vinden en anders maar niet.. maar was eerst (ennog steeds) super moeilijk..
    heb me te vaak over laten halen en had zelf een rotgevoel.
    ook had onze zoon veel krampjes.. ik wilde hem zelf troosten en dan zeiden anderen vaak dat het ook fijn is om het af te kunnen staan. nou voor mij zeker niet!
    doe wat jij/jullie willen!
    geen begrip is hun probleem (al weet ik hoe rot dit kan zijn)
    succes en ik sta zeker achter je..
    groetjes

14. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hier had mijn meisje er in t begin juist geen last van, maar ineens begon ze bij een aantal mensen te huilen op schoot..net zo lang tot ze door mij of door dr vader weer werd teruggepakt.
    Dit heeft een maandje of 2 geduurd en nu vind ze het wel weer goed.

Gewoon doen waarbij je jezelf het beste voelt en ook al is het rot, probeer je niet schuldig te voelen.
    Maar kijk ook uit dat je de kleine niet zelf onrustig maakt doordat jij vantevoren al bang bent dat de kleine gestrest raakt als ze bij iemand ander zit. Vergis je niet, zo'n kindje voelt dit beter aan als je denkt!

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik was ook altijd heel beschermend. Julia huilde vanaf de eerste minuut heel veel. Als ze dat stil was wilde ik niet dat ze in allemans armen lag. Ik hield haar zelf vast en gaf haar zelf de fles. Gaf wel geen bv maar wilde haar wel zelf de fles geven.

16. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    gelukkig ben ik niet de enige ;)

Schoonmoeder was wel een beetje gepikeerd, ze dacht dat zij de enige was die hem niet mocht vasthouden! nou, als ze goed had opgelet had ze gezien dat ook mijn ouders en zelfs mijn oma hem niet vast hebben gehad die avond...
    Ze zei ook tegen mijn man, ja maar oma's willen gewoon zo graag kroelen met hun kleinkind! euh ja..... komen diezelfde oma's dan ook midden in de nacht langs om een ontroostbaar kind te kalmeren en de borst te geven? dacht het niet!

Als iemand alleen op visite kom geef ik hem wel even uit handen, (behalve als hij lekker in de box of op bed ligt, dan blijft hij gewoon waar hij is....) maar als er 4 mensen tegelijk komen gaat mijn kindje echt niet meer de hele kamer door! Dat hebben ze maar te begrijpen.. Voel me hier nu ook heel sterk in en hou me echt aan dit beleid! ;)

@linda84: kan me ook voorstellen dat je graag zelf de fles geeft. Ik geef bv en zou het soms fijn vinden om het ff door iemand anders te kunnen laten doen. Maar vanmorgen had ik gekolfd zodat mannetje ff flesje kan oefenen en ik wilde mijn man wakker maken zodat hij die fles kon geven... toen dacht ik...ach.... ik doe het wel zelf.. :)

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    2 weekjes terug werd ik bij t idee alleen alniet goed dat mijn kindje bij iedereen op schoot zou moeten maar nu is ze er en t is een heel lief tevreden meisje en vind ik het wel leuk als ze ff op schoot bij een ander gaat iedereen vind haar zo lief.
    en ik ben zelf ook altijd iemand die graag op kraamvisite eenkleintje ff op schoot mag.

18. Niet meer actief

Ik herken het zo! Ik wil ook mijn kindje niet uit handen geven, maar meer omdat ik zo bang ben dat er iets met hem gebeurd etc.
    Ben zelf zoooo voorzichtig metm n ventje en ben doodsbenauwd dat er kraamvisite komt met een griepje of wat ergers onder de leden waardoor hij ziek kan worden.
    Ook merk ik dat hij onrustig wordt door van hand tot hand te gaan, dus doe ik het ook zo min mogelijk! Stop hem gewoon zijn bed in voordat het bezoek komt.. heel lullig misschien maarja!

19. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Heb ik in het begin ook gehad. Maar ik heb de opa's en oma's haar wel altijd vast laten houden. Gewoon een paar minuutjes. De fles geven wij nog steeds bijna altijd zelf. Als ik bv had gegeven hadden ze dat ook niet kunnen doen dus....

En een rondje bij iedereen op schoot in de kamer doe ik nu nog steeds niet en ga ik ook nooit doen. Het is geen speelgoed !

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik laat Nana nog steeds niet bij iedereen op schoot, zelfs niet altijd bij Opa en Oma. Iedereen die haar maar kusjes geeft, bah vind het nergens voor nodig ookal bedoelen mensen het lief.
    Ook geef ik of mijn vriend haar de fles en nooit iemand anders vaak kroelen we na de fles dus het is gewoon ook iets speciaals.

Geef je helemaal gelijk hoor en je bent het niet verplicht om je kleine vent maar bij iedereen op schoot te zetten. Jij bepaald de regels.

Deel Deze Pagina