Aambeien...

Discussion in 'Na de bevalling' started by , Dec 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik heb een hele vieze vraag :oops:

Ik heb nu al sinds de geboorte van mn dochtertje (ruim 3 maanden) aambeien, en er komen er steeds meer bij...

En als ik naar de wc ga voor de grote boodschap gaat het zelfs bloedden...

pijn doet het niet maar het is erg vervelend en ik wil er graag vanaf... hoe kom je er vanaf zonder met je billen bloot bij de HA te zitten?

sorry voor deze onsmakelijke vraag maar heb expres gewacht tot na etenstijd :)

2. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    4,276
    0
    0
    Hi!

Nou ik heb ook tijdens mijn zwangerschap last gehad van een kleine aambei. Na lang wikken en wegen heb ik mijn schaamte overboord gegooid en heb ik mijn onderkantje laten nakijken bij de huisarts. Ik kreeg lidocaine zalf mee. Dat hielp perfect tegen de pijn, maar als je geen pijn hebt is er een ander alternatief dat je misschien kan helpen....
    Ik kreeg toen via de verloskundige te horen dat ik met de zalf moest stoppen zodra de pijn weg was. Anders hield ik de aambei alleen maar week en vochtig.
    Ik ben toen op haar advies gaan sprayen met Otrivin neusspray. Overal zonder schaamte te koop! Dit helpt het vocht uit de aambei te trekken. Dit hielp bij mij goed. Hij was niet weg maar wel verschrompeld.
    Tijdens mijn bevalling heb ik zo hard geperst dat ik een flinke aambei eraan overhield. Ik schrok me kapot en durfde nog niet meer naar het toilet te gaan voor de grote boodschap. (bleek overiges heel erg mee te vallen!)
    Ook tijdens mijn kraamtijd heb ik met Otrivin gesprayd. En nu 3 weken na de bevalling is hij echt verschrompeld en heb allang geen pijn meer.
    Mijn man had zelfs die met Menthol gekocht, en het klinkt best ranzig, maar de menthol verkoeld en verfrist heel erg......best lekker!
    Ik weet niet hoe het met kapotte aambeien is, kan me voorstellen dat dat erg pijnlijk gaat zijn als je daar iets op sprayd, dus ik kan je alleen maar adviseren om toch eens de huisarts te bezoeken. Die zien wel meer gore dingen, en kijken er echt niet van op.
    Succes en sterkte ermee!

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben ook de klos... ook hier last van aambeien (heb tijdens de bevalling 1,5 uur moeten persen... dus erg gek is het niet ;))

Ik ben sinds gister begonnen met sperti zetpillen tegen de aambeien en met laxeertabletjes om te zorgen dat ik het niet vererger.... gister kon ik niet fijn zitten door de aambeien en nu voelt het al flink beter...!

4. Tamio

Tamio Niet meer actief

Je kan de huisarts om een kuur Curanal vragen. Het duurt wel eventjes voordat het werkt maar het werkt wel is mijn ervaring.

@Noatje: Zetpillen werken bij inwendige aambeien maar bij uitwendige doen ze niet zoveel, dan kan je beter zalf gebruiken.

Ik gebruik liever lactulose dan laxeertabletten, dat is ook vrij te verkrijgen bij de apotheek en je krijgt er niet zo'n buikpijn van.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ook hier giga last (gehad) van aambeien... Als je geen pijn hebt, is die lidocaine zalf niet echt een optie: die verdooft alleen maar, doet verder niets. Bovendien houdt zalf de boel juist week en vochtig en dat houdt de aambeien toch deels echt in stand... niet fijn dus.
    Neusspray zou ik ZEKER niet doen in jouw situatie, omdat ze bloeden... dat gaat super pijn doen!
    Wat wel helpt is een kuur curanolzalf en bruistabletten. Iemand schrijft hierboven dat je dat aan de huisarts kunt vragen, maar mijn VK vertelde dat dat niet bij de gewone apotheek te krijgen is, omdat het door een apotheek in hilversum is ontwikkeld en die zijn er commercieel mee gegaan, dus je kunt het vaak enkel krijgen bij de speciale zwangerschapswinkels.

Maar, ik zou ook even bij de huisarts langs gaan: fijn is het niet, maar als je stolsels in je aambeien hebt, (en die kans acht ik wel aanwezig omdat ze er al zo lang zitten), is de enige optie eigenlijk om ze open te laten snijden en de stolsels zo te laten verwijderen. Pas dan kunnen ze zich terug gaan trekken, (dan werkt die curanolzalf echt heel goed! Ik heb alles geprobeerd en dat was na het opensnijden het enige wat hielp).
    En verder: eetpatroon aanpassen: geen suiker, voldoende vezels, voldoende drinken. Zorgen dat je genoeg beweging krijgt, zeker een half uur per dag intensief bewegen, (mag ook een wandeling gewoon zijn, als je maar even stevig doorbeweegt en niet maar een beetje ronddrentelt).

Succes!

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland

7. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hey meid ik heb dit nog steeds en dice is nu 5 maand

ik heb een zalfje gekregen wat ik op mijn anus moet smeren na de grote boodschap omdat het bij mij ook aardig bloed
    ook heb ik zakjes met vezels gekregen

ik lette al op wat ik at maar mijn ontlasting werd maar niet zacht

nu met die zakjes gaat het beter

8. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    moet zeggen dat het niet de aambei is die bloed

9. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 5 1/2 maand en ik heb ze ook nog steeds . Inwendige, komen zo nu en dan dus naar buiten.
    Is ook onstaan na 2 uur lang persen.
    Gelukkig geen last van, dus ik laat het voorlopig maar zo.
    Ik heb het vermoeden dat ze niet meer weggaan in ieder geval, niet op een natuurlijke manier. :cry:

10. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    helpt dit echt ?

11. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hier ook een kuurtje Curanal/Curanol gehad voor mijn aambeien. En dat werkt echt super!

12. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    ik heb tijdens mijn zwanger schap ooko ntzettend veel last gehad van aambeien, heb ook de stolsels eruit laten snijden (als je echt veel pijn hebt vind je het niet erg om met de billen bloot te gaan, tenminste dat was mijn ervaring) maar daarmee ging het nog niet over, heb verschillende zalfjes gekregen maar heeft niks geholpen, heb toen lactulose gekregen en dat heeft een beetje geholpen en toen ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis om bij de inwendige aambeien elastiekjes erom te laten schieten, kan zeggen het is geen pretje, maar volgens mij werkt het wel, heb er vrijwel geen last van, de laatste keer dat ik er last van had was dat omdat de aambeien afgestorven waren en met de ontlasting mee naar buiten kwamen (voel je verder niets van maar na het poepen deed het wel nog zeer). dus hopelijk ben ik er nu voor goed vanaf

Share This Page