Pijnlijk kaakgewricht

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Belle, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hey girls!

Ik heb de laatste weken iets heel geks, en vroeger had ik het nooit: Als ik kauw, dan knakken mijn kaken. Mijn kaakgewricht is pijnlijk en het voelt alsof het allemaal heel los in elkaar zit, alsof mijn kaak elk moment ontwricht kan raken.

Ik weet dat gedurende je zwangerschap je gewrichten wat soepeler worden, maar zou dat ook voor je kaakgewricht gelden? Ik vind het echt heel vervelend, maar als ik weet dat het bij de zwangerschap hoort dan zet ik me er wel overheen. Dat gaat als het goed is vanzelf weer over. ;)

Belle, krakend en knarsend.

2. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Niemand? Nou ja, ik vraag het vanmiddag wel even na bij mijn verloskundige...

En tot die tijd beperk ik me gewoon tot makkelijk te kauwen voedsel.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey Belle, helemaal geen reacties op de topic zie ik.... ik weet het ook niet.

Heb je het nog gevraagd?

Hoe gaat het nu met je kaak?

Groetjes DeeLighT

4. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Ik heb dit buiten de zwangerschap vaak gehad. Het kan zijn dat je een spierknoopje in je kaak hebt waardoor het niet helemaal goed sluit , tenminste dat was het bij mij :) Het is volgens mij niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.

Misschien moet je even opletten of je je kaakgewricht wel ontspant want het kan ook zijn dat je heel veel klemt s nachts of tanden knarst. Of overdag gewoon gespannen zit.

Liefs Angela

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb het ook. Kreeg mn mond niet meer open. Kon nog net 1 boterham tussen m'n gebit krijgen. Aan de linkerkant knakte m'n kaak de hele tijd.
    Het blijkt dat mijn kauwspieren overbelast zijn.

Was nog een hele tour om daar achter te komen. Ik ben eerst doorverwezen naar een kaakchirurg. Die zei: 's-nacht knars je je tanden. Kreeg een bitje maar daarmee ging het alleen maar slechter. Toen een keer een invaller gekregen en die zei gelijk: Doe dat bitje maar weg. Jij moet naar de mondfysio (Wist niet dat die bestond).
    Mondfysio gaf aan dat mijn kauwspieren overbelast zijn waardoor ik zo'n pijn in m'n kaak heb. Ik heb oefeningen gekregen.
    Nu masseer ik dagelijks m'n kauwspieren en gaat het een stuk beter.
    Als 2 dagen niet masseer, dan merk ik het gelijk de komende week. Dan heb ik veel last.

6. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Mijn verloskundige had het wel eens eerder gehoord, en het zou inderdaad aan de zwangerschap kunnen liggen. Ik weet dat ik mijn kaakgewricht overdag ontspannen houd (zangles en yoga, ik ben me bewust van mijn spierspanning) en ik heb geen reden om aan te nemen dat ik 's nachts klem of knars: Bij het ontwaken voel ik geen spanning. Maar ik zal er eens op letten, misschien is het wel zo.

Inmiddels heb ik er gelukkig al minder last van. Alleen als ik me te buiten ga aan een overdosis hard fruit dan wil ik het nog wel eens dat lastige gevoel krijgen.

Bedankt voor het meedenken, meiden. :)

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hey!
    Ik heb precies hetzelfde en ook vooral aan de linkerkant! ECht heel vervelend en heb soms het gevoel dat mn kaak zo uit elkaar kan vallen ofzo...
    Mn vk zei dat ze er nooit van gehoord had en dat ik maar naar de ha moest, maar daar had ik niet zo'n zin in. Denk dat het wel echt met de zw te maken heeft, want heb het echt heeel vaak sinds ik zwanger ben..

Deel Deze Pagina