aambeien

Discussie in 'Gezondheid' gestart door greetie, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames!

Nog iemand last van een slechte stoelgang? Ik kan heel moeilijk naar de wc gaan sinds ik zwanger ben, en heb enorm last van aambeien! Zijn er nog dames die daar last van hebben? en wat doen ze eraan??
    liefs

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja hier ook aambeien.. eigenlijk sinds de geboorte van me dochter heb ik continu wel één.. ik heb er gelukkig bijna nooit last van alleen laatste paar dagen zijn ze dus wel pijnlijk bij toiletgang.. ik probeer nu vezelrijk te eten zodat ik wat makkelijker naar de wc kan.. verder ga ik nog aambeienzalf kopen maar of dat zal helpen??

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Mijn verloskundige heeft mij Curanol geadviseerd (www.curanol.nl). Dit is echt het enige dat mij helpt. Alle andere middeltjes ook geprobeerd en meegekregen van de huisarts, maar dat werkt allemaal niets.

Je kan het alleen via internet bestellen, maar dat gaat heel makkelijk en snel. Ik had het donderdags besteld en vrijdags al het doosje met de zalf in de brievenbus liggen.

Misschien is het een idee? Oh ja... trouwens... niet te zuinig zijn met smeren ;).

Groetjes,
    Josien

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Tja kan je een handje geven.
    Vreselijk veel last van op moment.
    Zit soms te jodelen op toilet, omdat het zo moeilijk gaat.

Enige wat ik vaak probeer is te smeren met creme maar moet even kijken welke ik heb want geloof dat je ze niet allemaal mag gebruiken als je zwanger ben ( als ik het goed heb).

En ja niet persen maar dat werkt bij mij ook niet.
    Misschien iets eten waarvoor je aan de race gaat, in mijn geval ( heel slecht) eet ik cashewnoten daar moet ik altijd van naar de wc en dun ook.

Sterkte ermee.

5. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Hoogvliet
    @josien gaan ze daar bij jou van weg of worden ze minder?
    Helpt het ook tegen de pijn bij jou?

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

het enige dat mij hielp was lidocaine vaseline
    na de bevalling ook trianol...

curanol heeft hier helemaal niets geholpen :( had er zoveel goeie verhalen over gehoord... maar mocht hier niet baten.

ze zijn bij mij nog steeds niet weg.... maar doen mij geen pijn.

wat voor de pijn/jeuk ook nog weleens wou helpen... maandverbandjes door de helft knippen, nat maken.. in de vriezer leggen... en dan als ze bevroren zijn in een washandje (eventueel hydrofiel...) en dan op de aambeien leggen ( eigen koud compres)

7. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had der voor mijn zwangerschap ook last van, maar toen mocht ik sheriproct zalf gebruiken, en die hielp ongelofelijk goed (zat ook wel wat cortizone in)
    maar heb toen straks na de huisarts gebeld, en die zalf mocht ik nu niet gebruiken, heb nu coze-anal gekregen, maar weet nog nie of het zal helpen! hoop het allezinds, want ik zie echt af :) brrrr

8. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Heb geen aambeien gelukkig. Maar wat ik wel doe is als ik yoghurt eet s avonds een 1.5 schep zemelen erdoor. Is niet zo heel lekker.(weet nu hoe mijn paard zich voelt) Maar helpt heel goed.

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik had er eentje na de bevalling, eerst hemoclin gebruikt, dat hielp niks. Toen toch weer curanol (ook tijdens de 1e zwangerschap) en binnen een paar dagen was het echt weg!!! Ik heb er nu dus ook geen last meer van, gelukkig.

Bestellen gaat simpel en heel snel!!!

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi hoi,

De pijn is echt een heel stuk minder geworden en de aambeien worden ook een stuk kleiner.

Even een misverstand uit de wereld helpen: aambeien gaan nooit meer helemaal weg. Ze slinken hooguit tot proporties waarin je er geen last meer van hebt, maar helemaal weggaan... helaas!

Maar ik vind Curanol dus wel echt een aanrader...

Groetjes,
    Josien

11. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hier ook aambeien en curanol helpt bij mij ook.
    En daarnaast op je eten blijven letten, veel vezels maar ook genoeg olie zodat je darmen aan het werk gaan maar het ook smeuig wordt zeg maar (klinkt beetje vies misschien :)), yoghurt met zemelen en lijnzaad, volkorenbrood, volkorenpasta, zilvervliesrijst, fruit, rauwkost met oliedressing, roosvicee laxo.

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Hoogvliet
    @josien ja ben helaas op de hoogte ervan dat ze nooit maar dan ook nooit meer weg gaan haha.

Ja met een operatie maar dat zie ik ook eigenlijk niet zitten.
    Heb er ook al jaren last van maar nu ik zwanger ben is het alleen maar erger geworden, had dat met de vorige zwangerschap ook.

Heb alleen het juiste middel nog niet gevonden helaas.
    Maar je hebt me overtuigd ik ga hem bestellen en proberen.
    Weet nog wel dat ik na me bevalling van Amy er ontzettend veel last van had door al dat persen toen.
    Sorry voor diegene die nog moeten bevallen maar hier had ik er nog meer last van door het persen dus.

Enne thnx josien.

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Your welcome... en jij ook bedankt hè... ik moet nog bevallen met een weekje of anderhalf :D :D :D :D! Hahaha!

Nee, zonder gekheid... super veel succes! Het bestellen gaat heel makkelijk en je hebt het ook snel in huis.

Veel succes!
    Josien

14. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lindavg: met een operatie blijven ze niet weg hoor, komt na een tijdje toch weer terug. ken verschillende mensen die hun laten opereren hebben, maar het blijft steeds terugkomen :( jammer he...
    wie heeft zoiets nu uitgevonden, stomme aambeien :(

15. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Hoogvliet
    mmmm das idd jammer, dan doe ik het helemaal niet weg laten halen.

Gelukkig heb ik er na de zwangerschap minder last van dan nu.

Heb de creme besteld, en ook al binnen gehad,moet alleen nog gaan smeren ermee dus.

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja zelf vind ik het goeie creme helaas zijn die tabletten niet meer verkrijgbaar dat heeft mij enorm geholpen, nu tijdens de zwangerschap er weer erge last van helaas hoop zo dat ze na de bevalling weg gaan

17. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Sommige apotheken hebben de curanolzalf ook op voorraad.
    Ik heb t laatst gehaald in de apotheek die hier in t ziekenhuis zit, en daar hadden ze t op voorraad.
    Dus je kunt ook bellen met je/een apotheek en kijken of je t evt kunt halen daar.
    Daarnaast kun je t idd bestellen, en als je in Hilversum (of omgeving) woont, kun je t bij de apotheek ophalen die t maakt.

Ik heb t alvast in huis gehaald, tijdens de vorige bevalling idd aambeien opgelopen en toen echt dagen last gehad van pijn en niet kunnen zitten/liggen etc. Gelukkig wonen wij vrij dichtbij H'sum en heeft manlief de zalf opgehaald toen t weekend voorbij was.. Toen was de pijn zo vertrokken en de aambeien slonken snel!

Deel Deze Pagina