Emesafene????

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mama06, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama06

mama06 Nieuw lid

28 aug 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

ik had gehoord over emesafe, dat het goed is tegen misselijkheid, ik drink nu al 5 dagen, mij helpt het echt wel, ben niet miselijk meer, maar hoe lang mag je slikken???? in de bijsluiter staat 1 week of 10 dagen, mijn huisarts zegt 3 weken??? iemand ervaring mee??? ben nu 10 weken zwanger, als goed is gaat over een maand over miselijkheid.

bedankt en groetjes

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Volgens mijn vk en apotheek mag je het desnoods 42 weken slikken. Ik ben nu 24 weken en slik soms in de ochtend nog een halfje, maar tot 17 weken heb ik 's avonds en 's ochtends een hele geslikt.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb zetpillen en heb ze vanaf week 6 heb ze bij de 12 weken toch weer bij moeten bestellen helaas :S
    Ben nu nog met regelmatig misselijk tot braken aan toe (vaak pak ik alleen een zetpil als ik echt ga braken)
    maar in principe kan het geen kwaad en kan je het gewoon tot het einde van je zwangerschap gebruiken maar je moet natuurlijk geen hele dozen per dag slikken.... EN ik zou zeggen: pak het alleen in hoge nood!

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik heb ze in zetpil vorm gebruikt en juist daarom zou het veiliger zijn, ik heb ze tot 3,5 maand gebruikt

5. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier ook al de gehele zwangerschap. Op het begin echt dagelijks ('s ochtends en 's avonds) nu alleen in geval van nood, de tabletjes dan. Pin me er niet op vast maar volgens mij mocht je de zetpillen maximaal 1 week achtereen gebruiken, en de tabletten eindeloos. Ik merkte wel dat ik ging wennen aan de Emesafene, ging steeds minder goed werken. Daarom sloeg ik af en toe een dagje of 2 over en dan werkten ze weer beter.

Ik hoop het meid, dat je er over een maandje vanaf bent, ik heb er nu nog steeds last van namelijk!

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    vorige zw schap de hele zw schap geslikt.. als het een keer niet nodig was (zelden) nam ik niet.

nu neem ik er 2 per dag meesteal ... tot wanneer het nodig is

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb de pilletjes heel lang gebruikt, maar dan wel alleen op de dagen dat ik het nodig had (bij een vroege dienst bijvoorbeeld). Het kan geen kwaad. Zo kon ik nog een beetje normaal functioneren.

8. mama06

mama06 Nieuw lid

28 aug 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt dames

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee hoor is niet waar over die zetpillen :)
    Mijn huisarts zegt dat het geen kwaad kan ook de apotheek zegt dit, anders zouden ze het ook niet steeds weer voor me voorschrijven neem ik aan ;)

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zei ook al, pin me er niet op vast ;). Ik had op een gegeven moment Primperan-zetpillen, die hielpen zo onwijs goed. Helaas mocht ik deze maar wel een week achtereen gebruiken.

11. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik kreeg Primperan in het ziekenhuis voorgeschreven, en wel langer dan een week. Bij mij hielpen Emesafene en Primperan niets. Ondanks sondevoeding bleef ik spugen. En van Primperan werd ik heel duf en heel slaperig. Bij Emesafene heb ik daar geen last van gehad.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Primperan is idd ook iets zwaarder dan emasefene....
    Ik werd trouwens ook erg suf van de emasefene toen ik het meerdere keren per dag gebruikte nu ik het zo af en toe eens gebruik valt het gelukkig mee!

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb het een paar weken gebruikt. Mijn huisarts schreef het ook zonder commentaar steeds weer opnieuw voor. Dus volgens mij kan het geen kwaad.

Hier hielp het trouwens ook niet echt. Maar wellicht was de misselijkheid nog erger als ik het niet had genomen.

14. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Ik vond het verschrikkelijke medicijnen werd er alleen maar zieker van.. Diarree en vreselijke buikkrampen.. Ik heb uiteindelijk metoxlocime ofzo iets gekregen.. Nouja ik had eerst emefasene, daarna primperan toen alles in tabletjes in plaats van zetpillen en daarna kreeg ik dat meto....

Maar eigenlijk werkte niets echt goed, behalve veel slapen!

15. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Ik slik het nog steeds, en heb laatst de assistente van de dokter gevraagd of het kwaad kan, maar kan geen kwaad, heb 30 pillen weer gekregen en een herhaalreceptje!! Dus, zolang ik nog niet zonder kan, slik ik gewoon door!!
    Dus het kan helemaal geen kwaad, desnoods slik je tot de bevalling door.

16. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ik kreeg via het ziekhuis ook primperan in mn infuus en dat hielp aardig...
    Emesefane werd ik HEEL erg suf van...
    Heb nu thuis zetpillen van Primperan.

Succes!

17. mamav

mamav Lid

4 sep 2009
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van week 10 tot 15 gebruikt de zetpillen van Emesafene gebruikt. Van de tabletten ging ik alleen maar meer overgeven. Maar de zetpillen werkten goed! Hield ik mijn eten weer binnen en daardoor ging ik mij in totaal weer wat sterker voelen.

Deel Deze Pagina