Eerst hier een vraag omdat ik nog niet zo goed naar de huisarts durf. Ik ben 21 jaar oud en heb wat overgewicht. Mijn vriend is 22 en rookt. Wij zijn sinds augustus 2008 aan het proberen zwanger te raken. Dit zonder resultaat. Heb erg lange cyclussen tussen de 40 a 50 dagen. Heb er zelfs 1 gehad van 73 dagen. Nu heb ik al een beetje rond gesnuffeld en blijkt dat ik waarschijnlijk geen eisprong heb vanwege mijn lange cyclus. Ik kan mij ook niet echt herrinneren hoe mijn cyclus was voor ik aan de pil begon. Sinds mijn 15de slikte ik mycrogynon 30. Nu hebben we regelmatig gemeenschap. Nu begin ik me na een jaar toch wel zorgen te maken. Nu heb ik niet echt een vraag maar meer advies wat ik het beste kan doen. En wat ik kan verwachten als ik wel naar de huisarts ga. Alvast heel erg bedankt! Liefs
Hoi TessMe. Het advies zal als eerste zijn, ook van je huisarts om af tevallen, overgewicht kan namelijk ook de oorzaak zijn van je onregelmatige cyclus en uitblijvende eisprong. Daarnaast zou je temperatuur kaartjes kunnen bijhouden, om je cyclus zo goed mogelijk in beeld te krijgen. Vervolgens zal de stap zijn om naar de gynaecoloog te gaan voor verder onderzoek en advies. Imke