Strippen, hoe gaat dat nou precies ?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by NikkiF, Sep 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo Mirjam !

Gisteren had ik een bezoek bij mijn VK. Alles was prima in orde. Gelukkig !

Omdat ik zo'n last heb van mijn rug heb ik gevraagd of ze me de volgende keer zouden willen strippen als de kleine er nog niet zou zijn. Dat hebben ze me beloofd, dus ik ben heel benieuwd nu. De volgende afspraak ik volgende week dinsdag, ik ben dan 40 weken en 3 dagen zwanger.

Ik zou graag eens willen weten hoe dat dan precies gaat. Gebruiken ze ook een eendenbek of is dat niet nodig ? Is het pijnlijk ? Duurt het lang ? Komen de meeste bevallingen zo op gang, of is dat juist niet het geval ?

Ik ben wel nieuwsgierig. Kijk er naar uit. Ben ook bang dat ik straks echt ingeleid zal moeten worden omdat die kleine het nog zo naar zijn / haar zin heeft in mijn buik. Daar zie ik wel tegenop, tegen die gedachte ...

Verder heb ik nog een kleine vraag. Ik heb meer last van afscheiding dan normaal en dat heb ik al een paar dagen. Het is gewoon doorzichtig en jeukt niet. Kan dit ook een teken zijn dat van alles gaande is ? Kan het de prop zijn die langzaam los laat, of is dat slijm niet gewoon doorzichtig ?
    Ik heb al ongeveer 3 weken last van allerlei oefenweeën ... ik heb geen idee of het ook echt iets doet met mijn baarmoeder, het enige wat ik doe is hoop vestigen op deze kleine dingetjes en afwachten ... misschien heb jij wel een antwoord voor mij !

Alweer bedankt !

Groetjes,
    Nikki F

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Ik heb er nog iets vervelends bij ... misschien weet jij wat het is ?

Een beurse plek in mijn buik, 10 cm schuin boven mijn navel. Daar liggen meestal de voetjes van de kleine. Nu lijkt het net of daar een enorme blauwe plek zit. Van de buitenkant is niets te zien. Soms doet het geen pijn, en soms veel. Als ik mijn spieren aanspan voel ik soms steken ... heerlijk, ook dat nog. Ik ben het zat. De kleine heeft er overigens geen last van. Die beweegt er vrolijk onder door ! Dat is een geluk !

Groetjes,
    Nikki F

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

Strippen is een vaginaal onderzoek bij een zwangere met nog niet gebroken vliezen: een vinger wordt geplaatst in de opening van de baarmoedermond: dmv een cirkelvormige beweging van de vingers wordt de onderste pool van de vliezen losgemaakt van het onderste deel van de baarmoeder. Gevolg: lokale productie van hormonen, namelijk prostaglandines. Prostaglandines stimuleren rijpheid van de baarmoedermond en baarmoedercontracties die tot weeën kunnen leiden.
    Er wordt geen eendebektang gebruikt. Sommige vrouwen merken er niks van, anderen vinden het pijnlijk. Na het strippen kun je wat bloed of slijm verliezen. Meestal heeft strippen voor 41 weken geen zin. Je gaat meestal wel wat rommelen maar de kans dat het doorzet in echte weeën is klein.

Gewone afscheding is normaal en kan geen kwaad.
    Een beurse plek in je buik kan komen door het schoppen van de baby, kan ook geen kwaad.

Mirjam

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord !

Groetjes,
    Nikki F

Share This Page