Ja, het is een beetje een beschamende vraag, maar misschien is er toch nog wel iemand die in hetzelfde schuitje zit.. Ik heb aan mijn vorige zwangerschap/bevalling aambeien over gehouden. Heb er nooit last van, behalve sinds deze week. Ben nu bijna 15 weken zwanger. Kan het zijn dat de baby alles een beetje naar beneden aan het drukken is ofzo? Wat doen jullie tegen de pijn? Ik heb er zalf voor gekregen, maar dat helpt niet echt. Is het verstandig om altijd op een kussen te zitten? Of juist niet?
ooew.. meis ik weet wat je meemaakt. ik heb na de bevalling ook helaas aambeien gehad en ze deden ontzettede pijn. heb bijna 2 weken lang elke avond liggen janken van de pijn. nu be nik weer zwanger en ben half niet zo bang voor de bevalling als dat ik voor die aambeien ben. ik had toen curanol gekregen (kun je gewoon bij de apotheek halen) en paracetamol hielp erg goed. of het kan dat de baby nu alles een beetje naar beneden drukt weet ik niet..vaak tijdens de zwangerschap heb je een moeilijkere stoelgang dus mischien dat het daardoor komt? ik zat nie top een kussen want dat deed zelf pijn..ik lag de hele dag op mn zij. kon niet eens lopen. wat ook kan is op zo een zwembandje zitten weet je wel zo een donut zwemband. wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat het gauw overgaat. want het is geen pretje
Ja juist, die bevalling interesseert me niet, maar die vervelende rotdingen wel.. Ik heb van de dokter zalf met lidocaine en iets tegen jeuk en pijn. Die lidocaine verdooft, maar is maar tijdelijk dat het helpt. Misschien idd curanol eens proberen. Ik denk niet dat het met mijn stoelgang te maken heeft. Daar heb ik nooit echt problemen mee gehad en ontlasting is ook niet hard. Ook moet ik juist vaker dan als ik niet zwanger ben (misschien dat het daarom ook meer pijn doet). Wat ik wel fijn vind, is afvegen met vochtige doekjes, maar dat schijnt ook niet goed te zijn. Ik zit er aan te denken om ze weg te laten halen na mijn bevalling. Iemand ervaringen mee?
de lidocaine hd ik ook gekregen maar vond het echt niet helpen. verdoofde helemaal niks bij mij. de curanol werkt wel erg goed. en over het weghalen..dat doen ze niet zomaar helaas. na de bevalling had zelfd de kraamhulp en de v.kundige voor mij naar de huisartsenpost gebeld vragen odat ze het wilden wegsnijden. maar nee hoor..deden ze niet pas als het een " bloedpropje" is geworedn en er niks meer aan te doen is zullen ze ernaar kijken. ik heb er mooi 2 weken lang mee moeten lopen. mijn zus heeft het wel laten doen en zij zei dat het wel even pijn doet maar daarna heb je er nooit meer last van.
Ja ik heb het aan de dokter gevraagd een aantal maanden geleden. Hij zei dat het verstandiger is om het te laten doen als je zeker weet dat je geen kinderen meer wil, omdat ze na een bevalling weer terug kunnen komen. Ik ga het na de bevalling gewoon nog een keer vragen. Heb echt geen zin om hier mijn hele leven nog mee rond te lopen. Trouwens, nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je?
hoop dat hij ze dan voor je wilt wegsnijden. mijn arts was helaas niet zo behulpzaam. (kon hem wel wurgen!!) dank je..ik ben nu tegen de 5 weken aan. weet het niet precies omdat ik de laatste maanden een erg onregelmatige cyclus had en we ook niet bezig waren met zwanger worden. over 2 weken heb ik de termijnecho dus dan weet ik het precies.
ik heb sinds gisteravond last van aambeien en t doet zooooooooo'n zeer en t jeukt zo erg! echt vreselijk! weeet echt niet zo goed wat ik moet doen pff..
Ff naar de dokter gaan. Die kan je zalf voorschrijven. Of zelf naar de kruidvat gaan, daar hebben ze ook huismiddeltjes. Ik weet hoe je je voelt, helaas. Oja, gezond en vezelrijk eten.
Ik gebruik Curanol, de pillen en de zalf. Te bestellen op internet, maar sommige apotheken verkopen het ook zelf. Ik dacht wel dat je het niet in de eerste maanden van je zwangerschap mag gebruiken, maar dat moet je maar even navragen. Dit is bij mij het enige dat helpt... maar het is wel heel effectief! Ik baal er ook enorm van dat ik aambeien heb. Heb gewoon goede en regelmatige stoelgang, dus het komt van de baby en de druk op je/mijn onderkant. Ik gebruik wel vochtig toiletpapier want het is soms moeilijk schoon te houden daaronder. Daarna weer een beetje curanolzalf erop en daar gaat prima. Zie heel erg op tegen het persen bij de bevalling. Volgens mij komt het nooit meer goed Sterkte ermee!
Ik ben ook sinds een aantal weken het slachtoffer van een aambei, wat een rotdingen zijn dat zeg! Nooit last van gehad tot dus een week of vier geleden. Ik heb ook hier op het forum gezocht en uiteindelijk als tip gevonden: Otrivin neusspray en ik moet zeggen: het werkt heel goed. De gevoeligheid neemt heel snel af en ook schijnt dat ding iets te krimpen (ik kan het zelf zelfs met een spiegel niet meer zien, lang leven dikke harde buiken). Dus misschien dat iemand daar nog iets aan heeft. En ja, ik wil het na de bevalling ook weg laten halen, hier ga ik ècht de rest van m'n leven niet mee lopen!