Ons zoontje is nu 14 maanden. Mijn vriend wilt erg graag een tweede! Ik ook, maar ben zo bang! Bij de eerste is alles perfect verlopen (goede zwangerschap bevalling en brave baby) dat ik zo wat afgeschrikt ben (terwijl dit me net zou moeten geruststellen!) Ook omdat we binnenkort moeten verhuizen en ik net qua organisatie beter ingesteld ben doen me wat twijfelen. Ben ik de enige met deze gedachten?
Ook ik had deze gedachtes, al ben ik er niet door gaan twijfelen want een 2de gup kwam er toch wel. Bij de eerste had ik een makkelijke zwangerschap (geen 1 kwaaltje), een makkelijke bevalling (4 uur en 2 persweeen) en tot op heden (dochter is bijna 17 maanden) een super makkelijk kind wat nooit boos is, nooit ziek is geweest, al vanaf week 1 doorsliep enz enz. Maar tot op heden zijn mijn gedachtes zinloos geweest. Bij de tweede zwangerschap ging het allemaal net zo soepel (alleen een beetje misselijk in het begin), bevalling, tja... krap 2 uurtjes en 1 perswee, dus nog makkelijker als de eerste. En onze zoon is nu 6 weken en huilt alleen voor eten en slaapt sinds hij 4 weken is ook al door, groeid goed, poept en plast meer dan voldoende en is zeer tevreden. Dus wij zijn echt gezegend met tot nu toe 2 hele makkelijke kinderen, want het had ook veel anders kunnen zijn. Het is natuurlijk altijd de vraag, hoe en wat, een 2de kindje reageerd altijd anders dan de eerste (snap je het).
Hier ook ontzettende twijfels precies om dezelfde redenen. Ik heb echt een perfecte zwangerschap gehad en ben ook bang dat het daarom deze keer erg zal gaan tegenvallen. Wij wonen nu in een huis met 3 slaapkamers waarvan 1 niet zo groot, en zijn nu ook aan het kijken voor een ander huis. Wat eerst een ander huis of een kindje? Ik ben sinds kort wel gestopt met de pil, maar dat om een andere reden