Hoi meiden. Gekke vraag misschien maar ik vroeg me af of meerder van jullie last hebben gekregen van aambeien na hun bevalling. Het is bij mij al een tijd geleden maar bij de bevalling van onze eerste had ik steeds last van scheurtjes die steeds open sprongen rond de anus en na de bevalling van de 2e heb ik zo nu en dan last van een aambei en ik vroeg me af of meerder van jullie deze kwaaltjes herkennen en wat hebben jullie er voor gekregen of aan gedaan? Ik hoop wat van jullie te horen! Groetjes Carretje
Ik kreeg ineens zo'n 4/4,5 maand na de bevalling van mijn dochter last van (inwendige) aambeien. Echt super-klote want het deed hartstikke zeer. Ik gebruikte Sperti en dat verlichtte wel. Verder heb ik geprobeerd echt alleen naar de wc te gaan als ik écht moest en dus niet te persen als het niet zo makkelijk lukte (fijn hoor zo'n forum waar mensen je niet kennen, kan je lekker ongegeneerd je stoelgang problemen bespreken, hahaha). Het is eigenlijk vanzelf overgegaan en ik heb er nu al heel lang geen last van gehad.
Curanol zalf en tabletten werkt ook goed. Dan werkt het gelijk van binnenuit. Verder voldoende bewegen, drinken en zorgen dat je veel vezels binnen krijgt. Gedroogd fruit en noten is ook erg goed.
Nou. sorry hoor , maar ik denk dat die AARDBEI van mij echt NOOIT meer weg gaat!!! haha lijkt wel een SPATLAP!!! Ohhh echt erg, vind het ook niet leuk. Misschien toch maar in het zienehuis laten verwijderen? Na de bevalling heb ik Curanol gebruikt, daar is alles mee weg gegaan, op deze joekel na Verder heb ik er geen last van, maar dat hij er zit, ik vind het niet leuk.
Ik zweer ook bij Curanol. Ik heb hem nu ook weer in huis, want ik heb er sinds 30 weken zwangerschap ook flink last van. Dus ja... ook nog ver ná de bevalling ...
Wat is Curanol voor iets? En helpt dat ook bij uitwendige aambeien? Moet je dat bij een huisarts/apotheek halen?
ja zeker betrouwbaar. Als je het niet vertrouwd vraag dan even je HA naar zijn mening. Ik ben over Curanol echt te spreken, het werkt absoluut. Maar tegen die hele grote aambeien is geen zalfje/tablet opgewassen.... die moeten toch echt op een andere manier weggehaald worden. Proberen is altijd de moeite waard! Baat het niet..................
Zal eens kijken Flamingo! Die van mij doet geen pijn, jeukt alleen soms maar vind het gewoon vervelend dat hij er zit! Hij is de ene keer groter als de andere keer lijkt wel. Kun je het dan ook operatief laten verwijderen?
Dacht ook dat die van mij nooit weg zou gaan, maar hij begint toch langzaamaan steeds kleiner te worden. Heb na de bevalling Curanol gesmeerd maar niet zo fanatiek want ik durfde helemaal niet in de buurt te komen daar... Maar nu heb ik het idee dat het vanzelf minder wordt. Wel idd niet persen etc... En als ik een dag diarree heb of juist moeilijk kan poepen dreigt hij wel weer terug te komen, maaar......het gaat de goede kant op....Er is nog hoop!
Ik heb sinds de bevalling van de eerste (ruim 2 jaar geleden) last van een inwendige aambei. (Echte klachten ontstonden pas zo'n 2 maand na de bevalling). Heb vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Als iets leek te helpen was de pijn weer terug zo gauw ik 1 keer weer wat moeilijker naar het toilet kon. Heb nu psyliumvezels van de huisarts. Gebruik dit al een jaar iedere dag. De aambei is niet weg, doet af en toe nog wel wat zeer, maar de pijn is niet te vergelijken met toen ik de vezels niet gebruikte.