Hallo iedereen, Ik ben ten einde raad en hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen. Ik ben in April 2010 in Turkije bevallen van een dochter. Toen ik 4 maanden zwanger was had ik reeds een melkproductie en had ik al stuwing waardoor ik toen al bhpads droeg. Na de bevalling had ik een overvloed aan melk, waardoor mijn dochtertje vaak krampjes had, zich verslikte ect. Dit werd opgelost door eerst iets af te kolven voordat ik haar aanlegde. Dit ging prima. Met de tijd werd de melkproductie minder maar nog steeds meer dan gemiddeld. Ik wil reeds geruime tijd stoppen met borstvoeding, maar ondervind hier grote problemen van. Mijn dochtertje is twee weken terug 1 jaar geworden en nu vind ik het echt wel voldoende. Rond haar verjaardag ben ik dan ook helemaal gestopt met de borstvoeding. Natuurlijk nadat ik dit afgebouwd heb. Ik heb ondanks de afbouwing enorm harde borsten (lijken wel implantaten) en stuwing. Hierdoor liep ik dus aan mijn linkerborst een borstonsteking op. De dokter in Turkije, waar ik dus woonachtig ben, raadde mij aan om haar vooral te blijven voeden. De borst moest leeg om de druk eraf te halen. ( dit tegen mijn zin in aangezien je dan de productie op peil houd) Na een antibiotica kuur is mijn borstontsteking gelukkig helemaal verdwenen. Mijn dochter krijgt nu alleen nog borstvoeding voordat ze gaat slapen savonds. Deze wil ik tevens laten vervallen. Als ik dit doe zetten mijn borsten op. Als ik deze onder de douche masseer komt er geen druppel melk uit. Ze zijn keihard en doen zeer. Als ik gewoon thuis ben heb ik hier overdag geen last van alleen savonds, maar als ik naar buiten ga heb ik hetzelfde probleem. Het is hier nu gemiddels 30 graden en door de warmte zetten mijn borsten dus weer op. Ik slaap nog steeds met een strakke bh aan, heb reeds koude kompressen geprobeerd, (maandverbandjes uit de vriezer) tevens de kolen doen hun werk niet bij mij. Aan de dokter hier heb ik niks aangezien deze aangeven vooral te blijven voeden zolang er melk word geproduceerd. Een leeftijd van 2 jaar is hier niet gek! Echter wil ik graag stoppen en mijn lichaam weer laten herstellen. Ik zou graag over een paar maandjes voor een tweede kindje gaan. Mijn vraag is dus wie kan mij tips geven over het stoppen met borstvoeding. Het is mijn laatste voeding, maar als ik deze niet geef heb ik dus harde borsten waar doormiddel van masseren niets uitkomt en ik dus een borstontsteking oploop. Tevens de thuismiddels hebben niet geholpen. Wie kan mij helpen??? Alvast bedankt mama's.