Hallo verloskundigen! Ik ben enkele maanden geleden van een prachtige dochter! Nu Had ik in mijn laatste maand voor mijn bevalling last van aambeien. Ik heb daarvoor pilletjes gekregen en dit is daarmee een beetje vermindert. Ik heb een keizersnede gehad dus mijn aambeien zijn er niet erger op geworden. Een maand na mijn bevalling ben ik gestopt met die pilletjes te nemen. Nu heb ik nog steeds last van aambeien het is nog maar een klein bolletje dat ik voel maar telkens ik een "groot" toilet gedaan heb dan doet het pijn en lijkt het of het groter word. Als ik dan even niet meer naar toilet geweest ben dan is het terug een klein bolletje en doet het geen pijn meer. Het is gewoon elke keer bij een groot toilet. Wat kan ik hieraan doen of is dit normaal? Moet ik hiermee eens naar mijn dokter gaan om terug pilletjes te nemen zodat het volledig weg is? Of kan het gewoon nooit helemaal weg zijn? En wat bij een volgende zwangerschap? Ga ik hiervan terug last hebben? Alvast bedankt! Groetjes Jessica
Hallo, Ik zou zeker even wat gaan halen voor aambeien bij de apotheek, zodat ze weg gaan. Je hoeft hiervoor niet naar de huisarts te gaan. Aambeien na een zwangerschap/bevalling is heel normaal. Bij een volgende zwangerschap kan je er inderdaad weer last van hebben, maar dit moet niet. Ze ontstaan door hormonen en een verhoogde druk in de zwangerschap. Groetjes Ineke