Tips voor op vakantie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mimpi, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimpi

Mimpi Lid

10 jul 2012
    24
    0
    0
    Egmond
    Ik zou graag advies willen over het op vakantie gaan terwijl je zwanger bent. We willen halverwege juli graag 1-2 wkn weg. Ik ben dan 6mnd zwanger.
    Ik heb al veel gelezen over wel/niet vliegen en wat de regels zijn, maar wat is bijvoorbeeld een prettige bestemming?

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik zou persoonlijk voor een niet te warm land kiezen (turkije egypte zijn echt bloedheet in de zomer)

wat dacht je van een grieks/spaans eiland. niet te ver vliegen. is nog wel wat te ondernemen (dmv bijv autohuur)
    of een tent/caravan huren in bijv zuidfrankrijk of italie. is wat minder warm maar je moet er wel even voor in de auto zitten.

3. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Niet te warm en waar je geen inentingen voor nodig hebt.
    Ik zou met 6 maanden niet zo snel met n tent in willen kruipen ;).

Willen jullie vliegen of met de auto? Hoe lang gaan jullie en ben je qua budget nog ergens aan gebonden? Het zijn allemaal dingen waarmee je rekening moet houden. Bijv nog even naar de VS of is een vakantie in Normandië ook leuk ;)....

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Een van de canarische eilanden.....

5. Mimpi

Mimpi Lid

10 jul 2012
    24
    0
    0
    Egmond
    We willen niet te ver vliegen. Met de auto wordt het niet want daar houdt mijn man niet van.
    Ik dacht zelf ook aan iets van een Grieks eiland. Wel zonzeker, maar hopelijk een fris windje. Dat is namelijk waar ik over twijfel. Ik houd wel van lekker warm weer, maar vind ik dat ook nog fijn tegen die tijd?
    Verder moet er wel iets te zien zijn, want anders verveelt mijn man zich dood. ;)

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik denk dat Griekenland te heet is dan hoor meestal 35 tot 40 graden. Canarische eilanden is 4,5 uur vliegen Griekenland een uur minder denk ik.
    Temperatuur is daar een stuk lager.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ibiza? Ik ben er vorig jaar geweest en buiten de naam party eiland heeft het echt veel meer te bieden! Mooie natuur, zonsondergang is prachtig,en de afgelegen strandjes zijn ook heel mooi. Daarnaast party people bekijken op het terras of lekker rondrijden in de auto op het eiland. Vliegtijd 2u en zonzeker in die periode.

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    ik ga vaak naar Griekenland en dat is in die periode echt warm!
    Ik zou kiezen voor Canarische eilanden omdat het daar meestal niet overdreven warm wordt, maar weet niet of je daar vanuit kan gaan.
    dit jaar gaan wij naar Macedonië, net boven Griekenland. Schijnt ook niet te warm te zijn.

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Misschien corsica, ibiza, menorca, sicilie? Volgens mij is het daar wat minder warm. Maar weet het niet zeker. Misschien meer richting oost- europa? Of juist zuid zweden/ noorwegen?

10. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    griekenland en turkije zijn rond die periode
    als je zwanger bent te warm,ik zou dan voor
    spanje of portugal kiezen niet duur en niet warm..

11. Mimpi

Mimpi Lid

10 jul 2012
    24
    0
    0
    Egmond
    Thanks voor alle reacties! Ben ik heel blij mee. Ik ga aan de slag met een aantal tips, ben benieuwd wat het wordt. Het uitzoeken is ook al leuk :)

Deel Deze Pagina