Vervelend / genant probleempje :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stiefmam02, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    Goedemorgen Dames,

Ik ben morgen 13 weken zwanger. Ik heb nu al bijna een week lang last van een schimmelinfectie beneden... Heel vies en zoooo vervelend en pijnlijk. Het begon vorige week zaterdag ochtend toen ik wakker werd met opgezette binnenste schaamlippen. Ze waren helemaal rood en dik. Ik heb eerder wel is een infectie gehad maar nog nooit zo erg. Ik herkende het wel gelijk dus heb gelijk de weekend arts gebeld. Ik kreeg een eitje van 1200 mg om in te brengen voor het slapen gaan. De volgende ochtend werd ik wakker met ontzettende jeuk en pijn. Net of alles aan de binnenkant open is gegaan en kapot is. Ik heb nogmaals contact opgenomen met de huisartsenpost. Deze adviseerde mij om ook nog te smeren met een creme. Dit doe ik nu nogsteeds maar het jeukt nogsteeds en is helemaal pijnlijk.

Zijn er vrouwen die dit of iets soortgelijks ook mee hebben gemaakt? wanneer gaat het nou over :(.
    Dit is echt zo niet leuk en kan nu ook niet met mijn vriend dingen doen. pff :( niet leuk!

2. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Misschien toch even je eigen huisarts bellen en langsgaan en laten kijken.
    Want dit is heel vervelend inderdaad.

3. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Wat ontzettend vervelend... Heb het hier wel eens iets soortgelijks gehad door gebruik van lactacyd.. (daar werd ik letterlijk veel te schoon van.. fijn spul joh.. NOT) Dit was alleen voor mijn zwangerschap en heb er toen een antibiotica kuur voor gehad.. Dus helaas voor jou geen nuttige informatie..

Heb wel gehoord dat het veel voorkomt in de zwangerschap omdat je er dan gevoeliger voor bent..
    Enige tip van mijn kant is toch ook even bellen en langs gaan bij de huisarts..
    Veel succes ermee!!

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Heb je maar 1 eitje gehad?

Ik kreeg er altijd 3 en dan was t over..1 lijkt me wt weinig..
    En met smeren van buiten kom je natuurlijk niet aan de binnekant.. Waar de schimmel zit.. Dat lijt me dus weinig nut hebben

Even je ha bellen dus voor t weekend is

5. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik zou inderdaad nog een keer gaan en ook aangeven dat je van dit eitje ontzettend veel pijn kreeg. Ik had dat namelijk ook (voor ik zwanger werd). Ik ben ontzettend gevoelig voor schimmelinfecties down under (echt, er was een periode dat ik in 1 jaar wel 5x n infectie had!), dus de huisarts ziet me al aankomen :p
    Ik krijg gewoonlijk fluconazol ofzo, die neem je via de mond in, dat werkt bij mij het beste. Maar ik kreeg dus ook een keer 3 van die 'eieren' om in de vagina in te brengen, overigens ook in combinatie met miconazol-creme voor uitwendig smeren.
    Dat ei dr in geduwd en naar bed gegaan, met het idee dat de jeuk dan de volgende ochtend wel over zou zijn (ik heb nooit pijn van schimmel, alleen erge jeuk). Een dik uur later werd ik wakker met PIJN! Alsof de heleboel van binnen in brand stond! Volgende dag meteen teruggegaan en gezegd dat ik dat spul niet meer hoefde.
    Maar nu ik zwanger ben, heb ik een week of 4 geleden ook weer een infectie gehad, en mocht ik die capsules die je via de mond neemt dus niet... Kreeg ik weer dingen die ik naar binnen moest schuiven. :( Ik meteen geroepen dat ik daar niet tegen kon, maar dit bleken andere. Deze leken qua model op kauwgom en waren erg stroef (handig in te brengen ook..Not!) Deze ook weer 3 dagen gebruikt en ik was weer schimmelvrij, zonder pijn.
    Dus ik zou toch echt teruggaan naar de huisarts om een alternatief te vragen.

6. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Jemig dat is inderdaad heel vervelend zeg, ik weet waar je het over hebt want ik heb zelf ook heel regelmatig een schimmelinfectie...en nu ik zwanger ben mag ik die pil die je met water in moet nemen ook niet en moest laatst ik weer aan die bolletjes. Ik vind het ook vervelend dat als je dan overdag loopt, je af en toe leegloopt van onderen omdat die troep dan naar beneden komt zetten hahaha!! Maar niks om je voor te schamen hoor en gewoon naar de huisarts gaan, heel veel vrouwen hebben hier last van. En dat je zo`n pijn hebt, vind ik niet normaal. Dan kun jij niet tegen die pillen en moet je iets anders krijgen. En ga het liefste vandaag of anders morgen, maar iniedergeval voor het weekend. Succes!!

7. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    Ja klopt, ik heb 1 eitje van 1200 mg gehad.. die van 3 eitjes zijn per eitje 200 mg. de Creme die ik heb moet ik ook binnen aanbrengen. Officieel zitten er van die inbrenghulzen bij (applicatoren) maar die mag ik niet gebruiken tijdens de zwangerschap.

8. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik weet precies wat je bedoelt! Ik heb nu ook weer een schimmelinfectie, eigenlijk al bijna een maand lang:( Ik heb 2 van die dactarin eitjes 1200 mg gehad, die mocht ik niet achter elkaar gebruiken hoor ( dinsdag één en vrijdag één ) ze hielpen ietsje maar de jeuk van binnen was echt niet weg hoor en werd weer erger na een paar dagen. Ben dinsdag weer naar de huisarts gegaan en hij zei dat ik het toch maar zo moest laten:( Ik mag nu alleen maar een vaginale douche met lauw water nemen.
    Het is zoooooo vervelend....:(

9. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    Ja het is echt vervelend. Ik hoop zo dat het snel over gaat! ik ben het zat. Ook op me werk zit ik te wiebelen op me stoel omdat het zo erg jeukt! ik kan moeilijk uitgebreid gaan krabbelen.
    Ik lees dat mensen er een maand of twee maanden last van hebben. Dit heb ik nog nooit gehad en hoop ik ook niet te krijgen. Ik vind nu al lang en ik heb het nu pas een week.

10. vlin85

vlin85 Lid

20 jan 2013
    94
    0
    0
    Flevoland
    Herkenbaar! Ik heb het vorig jaar ruim 2 weken gehad.. Ik bleef maar zalf smeren, inwendig was het wel over.. Maar uitwendig 1 grote ramp..
    Uiteindelijk zei de dokter, stop met smeren en kijk wat er gebeurd.. Bleek dat ik een soort van overmatig gesmeerd had en daardoor allergisch was, waarschijnlijk. Binnen paar dagen was het zonder smeren over.
    Heb tientallen keren de huisartsenpost gebeld omdat ik gek werd en niet meer wist wat ik aan moest met de jeuk/pijn.

11. Melkchocolaatje

Melkchocolaatje Bekend lid

4 apr 2013
    543
    0
    0
    Sociotherapeut bij GGZ instelling
    hoge noorden ;)
    Zelf ook gevoelig hiervoor, kreeg van een vriendin de tip om bosbessensap te nemen in een vrij pure vorm.. Niet echt lekker alleen wel veilig lijkt me.. Ze had dit bij oma weet raad gevonden.

12. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Oh dat is zo vervelend!! Heb het vorig jaar een keer gehad.. Durfde toen dat eitje niet te nemen (reageer vaak slecht op antibiotica en had geen zin in een overgevoelige reactie daaronder) dus ben zelf aan het rommelen gegaan met tips van mn oma;)

Even geen suiker eten, al je ondergoed op minstens 60 graden wassen zodat je het niet opnieuw oppikt via een 'schone' onderbroek en absoluut NIET wassen met zeep daar onder!!

Verder was het goddelijk om een dik maandverband met dikke yoghurt tussen mn benen te hebben. Oke, het klinkt ongelofelijk vies.. Maar de zuurtegraad van yoghurt schijnt ongeveer gelijk te zijn aan die van je vagina en dat helpt sowieso tegen de ontsteking. Maar het verkoeld ook en hielp echt even tegen de jeuk en het branderige gevoel.
    Je kan ook een tampon in de dikke yoghurt weken, inbrengen, even laten zitten, weer weghalen en daarna met lauw water wassen.

Uiteindelijk was het met de yoghurt met een dag of drie/vier weg.

Alleen: Ik was toen niet zwanger.. Ik weet niet of het kwaad kan als je zwanger bent. Lijkt me niet, maar misschien voor de zekerheid even navragen? Hoop dat je je snel weer beter voelt!

13. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Oja, en geen strakke kleding aan eventjes.. Dus geen panty's of strakke broeken en liefst alleen maar katoenen ondergoed.. Op die manier kan het ook een beetje 'luchten'.
    Haha, sorry voor het vele berichtjes posten maar ik vond het zooo vervelend toen. Dus hoop echt dat het helpt:)

14. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    Savonds krijg ik er ook het meest last van. Op zich valt de jeuk overdags en sochtens mee. maar zodra ik thuis kom ga ik doooood van de jeuk en dan zwelt het weer op.. Ik weet van onmacht niet meer wat ik moet doen :( de huisarts zegt dat ze verder weinig kunnen doen behalve afwachten en als na die twee weken smeren het nog niet over is moet ik terugbellen en krijg ik waarschijnlijk weer eitjes ofzo.. pff om gek van te worden

15. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    ik heb er 2 weken last van gehad heb hetzelfde als jou gekregen
    katoenen ondergoed dragen en zonder ondergoed slapen heeft bij mij geholpen soms nog wel last van het randje net erin..
    ben gisteren gestopt met de kuur na 14 dagen en 1 ei

16. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    Word je bed dan niet vies? ik smeer die creme altijd voordati k ga slapen!! als ik dan zonder onderbroek slaap is toch alles vies van dat spul?

17. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Misschien is een wijde (mannen) pyjama broek een idee? Dan heb je wel iets zodat het bed niet vies wordt, maar het zit niet zo strak als een onderbroek..

18. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    oja!! dat is een goed idee.. ga ik vanavond proberen! wellicht helpt dat wel en kan het daardoor sneller genezen?

19. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik heb bij een infectie baat gehad bij vaginale bruistabletten van multigyn. Op laten lossen in zo'n vaginaal spoelding en dan twee keer per dag spoelen, een week lang. Vond het direct verlichting geven.

20. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    hier ook last van tis nu toch al een week of 3, eerst heb ik het verholpen met daktarin creme, en gaat het even weg maar na een dag of 4 is het er alweer terug, om hoorndol van te worden!

Deel Deze Pagina