Hoi, ik las net op een site dat als je zwanger bent dat je dan geen softijs mag eten? Ik heb dit wel gedaan. Ben nu 30,5 week zwanger. Kan dit dan kwaad? En die bolletjes ijs mag dat wel? Ik had hier nog nooit van gehoord.
nou ik heb het ook gewoon gegeten hoor. Kan volgens mij niet echt kwaad. Met softijs heb je met warm weer of eind van het seizoen kans op meer bacteriën in apparaat, maar ik zou me er vooral niet te druk om maken!
Hier is ooit een topic over geweest ... er schijnt heel veel zout in te zitten en idd bacterien in de machine. Ik wist dit ook niet en heb me beperkt maar helemaal verboden is het volgens mij niet. Anders ff checken bij je VK! liefs
Softijs staat bekend om bacterien. Risico's loop je met softijs dus altijd eigenlijk. Waarschijnlijk raden ze het tijdens je zwangerschap af om deze reden. Je mag het best eens hebben hoor, ik hou er gelukkig niet zo van Ga liever voor een hoorntje met zoveel mogelijk bolletjes whahaha Eet trouwens wel Mc Flurry's...das ook softijs volgens mij.
bah! Het idee met die bacterien! Had het nog niet eerder gehoord.. Maar ik vind softijs nou net zo lekker! Ach met mate zal het vast wel meevallen Liefs kiss
McFlurry is inderdaad softijs, maar ja zolang er geen 20 per dag eet zal het allemaal wel mee vallen! Zijn ook aardig dure grapjes die dingen. Bij de mac waar ik werk betaal je er zonder mijn personeelskorting 1,75 voor dat zou k er echt nooit voor neerleggen. Zeker niet aangezien wij laatst een testje hebben gedaan met weegschaal en blijkt dat we ze altijd veel te klein maken
het schijnt dat er wel vrij veel bacteriën in kunnen zitten omdat de apparaten vaak niet goed schoongemaakt worden. Maar dan kan je er net zo goed ziek van worden als je niet zwanger bent en ik heb er nog nooit last van gehad. Ik ben gewoon softijs blijven eten, was er al verslaafd aan maar door de zwangerschap nog meer Oh ja, ik let trouwens wel een beetje op bij welke zaak ik het koop. Winkels waar veel softijs verkocht wordt vertrouw ik wat beter. Bacteriën krijgen dan naar mijn idee minder kans om te ontwikkelen omdat ze vaker moeten bijvullen.
oh ja, als je het nu toch niet vertrouwd kun je altijd nog cornetto soft nemen. Dat zit apart verpakt in bekertjes dus weinig kans op bacteriën, maar het is wel softijs.
Mij werd softijs afgeraden vanwege het zoutgehalte. Trouwens ook ander roomijs, dit is blijkbaar vaak gemaakt op basis van melkpoeder waar veel zout in zit. Ik mocht wel roomijs van de ambachtelijke ijsmaker bij ons, die maakt het ijs niet met melkpoeder. En laat dat nou het allerlekkerste ijs zijn
Ik heb het nagevraagd en ijs mag gewoon, de verloskundige vond het zelfs de grootst mogelijke onzin dat het niet zou mogen, dus ik eet lekker veel softijs
ik heb er nog nooit van gehoord. 1 ijsje per dag (en dat is voor de meesten veel denk ik) zal vast geen kwaad kunnen....
Denk ook dat je gewoon softijs en schepijs kunt eten in Nederland. Ik zou alleen extra voorzichtig zijn als je op vakantie bent in het buitenland. Dan moet je bij die kraampjes altijd extra voorzichtig zijn om een besmetting met Hepatitis A te voorkomen. Daarom ook al die campagnes en moet je je eigenlijk laten inenten voordat je bijv. naar Turkije op vakantie gaat. Hier in Nederland zijn er strenge regels en zal in nette zaken het aantal schadelijke bacteriën in het ijs nihil zijn.
mmm lekker softijs met 'spikkeltjes' (Discodip) Volgens mij mag het gewoon, heb het woensdag voor het eerst dit jaar weer gegeten!
ijs, milkshakes, maak mij er maar voor wakker! Milkshakes is trouwens ook van softijs .... en ik eet het er niet minder om hoor! Als er heel veel zout inzit (smaakt het dan niet erg zout trouwens?) en je hebt geen hoge bloeddruk, is er niks aan het handje.