Aambeien? :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zwartmetsuiker, May 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwartmetsuiker

Mar 19, 2015
    45
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Oke.. even iets 'beschamends'
    De afgelopen dagen voelt het toch een beetje gek daar beneden maar durfte ik niet helemaal te kijken, nu zie ik helaas wel een aambei zitten.. Heb dit nog nooit gehad en voel er ook niet heel veel voor om dit met mijn man te gaan delen.
    Ik ben 17 weken zwanger, en heb een beetje het ramp-idee dat dit nooit meer zal verdwijnen haha.
    Wat moet ik doen om dit gekke ding zo snel mogelijk te laten verdwijnen?

2. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

Nov 30, 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Na de bevalling ook gehad. Heb zalf gekregen van de huisarts maar moest best een tijdje smeren voor dat het weg was..
    En over je man.. Er zal nog wel een hele rits aan onsmakelijkheden volgen ben ik bang voor je.. Je hoeft die aambei natuurlijk ook niet te bespreken met hem, maar bereid je er maar wel op voor op dat je man dingen gaat zien aan je die je liever voor je had gehouden..

3. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

Feb 26, 2015
    1,576
    298
    83
    Eindhoven
    Mijn man heeft ze wel eens. Die smeert zich een ongeluk met vaseline en probeert zo weinig mogelijk druk te zetten tijdens t poepen. Desnoods drink je wat meer koffie (zwartmetsuiker) of laxerende vruchtensappen (pruim?) om je poep wat dunner te maken.

Mijn schoonmoeder laat er elastiekjes om schieten en dan sterven ze af. Kan dus ook.

Bel anders je huisarts eens, die weet vast nog wat trucjes.
    Succes ermee, lijkt me geen pretje...

4. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    Ik zit met hetzelfde dilemma momenteel. De wc bezoekjes zijn allerminst gezellig daar ik naast de aambeien ook nog een anus fisuur heb en ik iedere grote beurt van de wc pot spring en er tevens een pooltje bloed (helderrood) in de wc pot ligt :(

5. Angeltje78

Dec 29, 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even goeie aambeien zalf halen zoals curanol. En idd iets voor zachtere ontlasting zoals roosvicee laxo, wat gebroken lijnzaad of zemelen .

6. Zwartmetsuiker

Mar 19, 2015
    45
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ik heb dus gelezen dat curanol pas mag als je 6 maanden zwanger bent.. of zullen dat alleen de pillen zijn? anders bestel ik het nu metteen ergends zodat het morgen meteen in huis is

7. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,153
    225
    63
    Female
    Er staat bij mij op de verpakking tijdens de zwangerschap en na de bevalling niks over vanaf wanneer je het mag gebruiken!
    Dit is de zalf. Zie ook website van curanol

8. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

Jan 28, 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Mijn ervaring is dat alle apotheek zalfjes niet helpen. Alleen die op doktersrecept heeft bij mij geholpen... Maar smeren tijdens de zwangerschap heeft mijn inziens alleen zin om de pijn weg te nemen, maar waarschijnlijk (sorry dat ik het zeg) worden ze tijdens de bevalling veel erger en/of groter.

Aambeien is ook mijn grootste angst tijdens de bevalling, vorige keer ook gehad dus daar bereid ik me nu al! op voor..

9. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

Jan 28, 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Owhja wat bij mij verlichting gaf na de bevalling toen het echt zeer deed, ijsklontje in een zakje in een hydrofiele washand en dat er tussen leggen.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier gebruik ik Curanol en pijnstillende zalf (Lidocaïne). Bij mij doen ze stervensveel pijn, tot huilen aan toe.

Waarom zou je dit niet delen met je man? Dat snap ik nooit zo goed.

11. Zwartmetsuiker

Mar 19, 2015
    45
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Het hele 'gekke bulten bij je anus idee' lijkt me niet heel aantrekkelijk hihi, maar misschien is het ook wel goed om te vertellen inderdaad.

12. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,153
    225
    63
    Female
    Mijn man heeft me zelfs helpen insmeren na de bevalling.. hij zei er wel bij: nu snap je toch wel dat ik heel veel van je houd he!
    Ik denk dat het juist goed is als je daarover praat.. na je bevalling (ook al duurt dit nog ff) zal hij je misschien toch met bepaalde dingen moeten helpen. En misschien zelfs tijdens je zwangerschap al.

13. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Als je eenmaal aambeien hebt gaan ze alleen weg als je ze weg laat halen.
    Maar je hoeft er niet altijd last van te hebben. Als de zwelling wegtrekt heb ze er geen last meer van en zijn ze ook niet zichtbaar..
    om de zwelling weg te krijgen : maandverband nat maken en in vriezer leggen, verkoeld goed en laat ze krimpen.
    curanol zalf en pilletjes! Gebruik beide!
    paracetamol voor pijnverlichtING.

Om ze tegen te gaan,
    veel water drinken, vezels eTen.. alles voor zachte goede stoelgang..
    actiMel hielp mij ook goed

14. Waaghals

Waaghals Actief lid

Oct 20, 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Idd curanol zalf+tabl en tegen de pijn PCM en lidoceine zalf preventief zou je ook laxeerdranken kunnen nemen moet je wel overleggen welke je mag tijdens de zwangerschap en idd misschien toch delen met je man hoor snap wel dat t gênant is maar ik had een aambei die op een gegeven moment getromboseerd was en toen moest ik in t weekend naar de hap om t open te laten maken en een bevalling is al helemaal geen pretje voor je man,maar ja snap t wel blijft toch een dingetje

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Nee, dat is zeker zo, maar wij houden ons altijd voor hoe het is als je bv zo ziek bent dat je verzorgd moet worden door je partner. Dan ben je er ook voor elkaar. Een aambei is dan nog maar een "klein" dingetje. ;)

Overigens krijg ik ze hier van diarree en niet van harde ontlasting. Tijdens de zws dus regelmatig last, maar na de bevalling geen een. Benieuwd hoe het nu gaat.

Overigens herken ik het gevoel en kan ik nu op tijd gaan smeren. Dan ben ik vaak op tijd om erger te voorkomen.

16. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Hier ook last van gehad bij alledrie de zwangerschappen
    Kreeg meteen van de gynaecoloog een recept voor curanol zalf en tabletten. Tegelijk gebruiken en binnen een week verdwijnen ze.
    Wel heel de zwangerschap geslikt. Anders bleven ze maar terugkomen

17. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Yep curanol, wat bij mij ook hielp was luuf erop smeren. Bij mij is het wel weer helemaal weggegaan hoor, ook al kon ik me dat niet voorstellen toen mijn man me met een spiegeltje mee liet kijken. ;)

18. Mama007

Mama007 Actief lid

Oct 22, 2014
    156
    0
    0
    Wat zijn aambeien eigenlijk, wild vlees ofzo? Of een pukkeltje bij je billen?

19. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
  20. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

Jun 4, 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Curanol is de bom!! Zalf mag gewoon, de pilletjes inderdaad pas na 6 maanden zwanger. Ik heb 3 dagen gesmeerd toen ik 16 weken was en toen werd het al erg minder.
    Wat ook super goed werkt is neusspray er op sprayen, dit slinkt de aambei.
    Behalve roosvice laxo werkt het ook goed om op een lege maag in de ochtend een kiwi te eten. Dan komt je stoelgang goed op gang en is je ontlasting niet te hard. Want persen moet je echt even zien te vermijden

Share This Page