Dankjewel dames! heb inmiddels het een en ander gehaald, samen met mijn man hihi. hij deed er eigenlijk heel nuchter over, heeft zich ook ingelezen.. hij antwoordde 'tsja.. ik las dat 75% van de zwangere vrouwen er last van krijgt, denk je dat ze jou dan overslaan?'
Ik had ook die schaamte om het tegen mijn man te zeggen toen ik ontdekte dat ik aambeien had. Op dat moment kon ik zelf de deur niet uit voor een zalfje of iets dus moest ik hem wel vragen het te halen. En achteraf gezien, net als bij jou, had me druk gemaakt om niks. Hij reageerde ook heel nuchter en normaal. Ik heb nu de zalf en pilletjes van Curanol, ben dan wel niet meer zwanger maar volgens de website, drogistmedewerker en de bijsluiter mag je dit gewoon tijdens de zwangerschap gebruiken. Het is wel slim beiden te gebruiken, dan heeft het meer effect. En ik merk zelf al heel veel verschil, bij het toiletbezoek heb ik niet zoveel last meer, ze bloeden niet meer en de pijn/jeuk is ook weg. Of ze echt al minder geworden zijn durf ik niet te zeggen maar tot nu toe is het al een hele verademing! Sudocreme schijnt ook goed te werken. Overigens hoeven ze tijdens de bevalling niet erger te worden. Na de eerste had ik flinke aambeien gekregen, bij de bevalling van de tweede zijn ze niks erger geworden. Het ligt er denk ik maar net aan hoe je druk zet tijdens de bevalling en hoe lang. Bij de eerste had ik namelijk heel erg hard moeten persen en ook lang, bij de tweede was het binnen een paar minuten gebeurd. Ik zou zelf eerst een zalf of van die pilletjes proberen. Mijn huisarts raadde mij dat ook aan aangezien weg laten halen toch wel een paar dagen tot een week pijn kan geven.