Even een eerlijke vraag: Zaterdag wil ik met mijn kinderen naar het Kwakoe-festival in A'dam. Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me leuk om eens te bezoeken. Mijn enige vraag is: ben ik daar als blanke Nederlander welkom of is het meer een besloten feest voor de Surinaamse bevolking en ben ik daar als ' mogelijke nazaat van een slavenhandelaar' minder welkom? Ik hoor het graag.
Nee, je wordt staande gehouden bij de poort en wordt weggestuurd! Nee, zonder dollen: natuurlijk ben je welkom. Maar als je je dit afvraagt, waarom wil je er dan naartoe?
Ja, dit is echt een serieuze vraag, gesteld n.a.v. googlen op Kwakoe-festival. Ik kwam veel van dit soort opmerkingen en erger tegen en ook in mijn sociale kring werd ik raar aangekeken dat ik er naartoe wil, maar ik wil mijn kinderen laten participeren in onze multi-culti samenleving en het lijkt me leuk om ook naar dit soort feesten te gaan. Alleen heb ik geen zin om narigheid op te zoeken en wil ik gewoon een leuke dag kunnen hebben, vandaar mijn vraag...
Gewoon gaan! Mijn partner en hele schoonfamilie is Surinaams. Zij zouden dat echt niet raar vinden. Leuk toch juist dat je je kinderen van alles mee wilt geven?
ik heb besloten om gewoon te gaan, we merken dan gauw genoeg of het gezellig is of niet Het is even een stapje uit mijn comfort zone, maar ik denk dat zoiets juist wel een keer leuk is
Ja leuk! Toen ik in Amsterdam woonde ging ik ieder jaar. Ik ben nog nooit raar aangekeken, en heb echt leuke tijden gehad daar! Ik ben blank met blonde haren
Ja, dat is zeker leuk, alleen is het geen specifiek kinderfestival ofzo. Kwaku heeft gewoon een website, daar kan je het programma en foto's zien.
Gewoon gaan, is super leuk! Ook voor ons blanke mensen. Ik ben er een aantal keren geweest in het verleden. Toen een jaar niet, omdat het niet door ging. En nu ik lees dat het er weer is, gaan we weer. Denk ook zaterdag. Ik had niet het gevoel dat wij raar aangekeken werden. Voelde mij er heel prettig.
Oh, ik ben zo vaak geweest joh! Wel is het veel commercieler geworden, dat is jammer. 'Vroeger' was alles beter
Gewoon gaan hoor! Ik ben er zelf vorig jaar ook geweest met mijn zoontje en zijn vader welke wel Surinaams is. Heb geen moment het idee gehad dat mensen zich afvroegen wat ik daar deed. Lekker van genieten dus! Hangt een onwijs gezellige sfeer en je kan er heeeerlijk eten.
Helemaal niks mis mee hoor om daar heen te gaan ik woon zelf in Amsterdam zuid oost en ben ook wel eens geweest vroeger er komen daar van alle culturen dus ik zou gewoon gaan kijken met je Kids als het niks is kan je altijd weg
Ja... dacht ik ook meteen... Rare mensen op die websites, als die zo praten... Maar ja, er zijn dus wel mensen, die zo zijn. Maar als ik de reacties hier zo lees, is dat een minderheid