aambeien

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door TigerAngel7, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    De titel zegt het al.. Wie heeft ze niet.

Ik heb er vanaf jongs af aan last van en ik gebruikte altijd de aambeiendoekjes van dr swaab nadat ik deze niet meer gebruikte ging het het een half jaar goed tot aan nu toe.
    Heb weer last van uitwendige aambei die me zo zeer doet dat zitten en lopen pijnlijk is. Ik ga weer op de aambeiendoekjes en hoop dat ze weer slinken en verdwijnen. Wie heeft er ook last van en wie heeft er tips zodat de pijn draagbaar word en zo snel mogelijk verdwijnt.

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Zinkzalf, paracetamol, wegmasseren, lidocainezalf , kokosolie of curanolkuur (zalf en tabletjes). vervelende kwaal hè. Beterschap!

3. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    lidocainezalf mag volgens mij niet tijdens de zwangerschap, dat zou ik even navragen bij je huisarts als ik jou was. Verder goed vezelrijk eten en veel water drinken zodat je nagenoeg niet hoeft te persen op de wc. Sterkte en ik hoop voor je dat het gauw minder wordt!

4. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik drink zowizo al veel water en eet veel vezels. Na het gebruik van de doekjes kan ik nu weer een beetje fatsoenlijk zitten. Is helaas niet fijn dat kwaaltje hoop dat het ook snel verdwijnt thnx voor de tips ik zal eens kijken

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je stoelgang erg hard is zou je ook movicolon o.i.d. kunnen vragen aan je huisarts. Dit kun je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap.

6. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Het is zo vervelend! Veel vezels eten, goed drinken en absoluut niet persen op de wc, ook niet gehaast naar de wc gaan. Pas ook op met krachttraining ed. Kan zijn dat je daarmee ook teveel druk bij de anus opbouwt. Na elke grote boodschap afvegen met vochtig toiletpapier en bij lichte/beginnende irritatie beginnen met smeren van vaseline. Vaseline met lidocaïne is erg fijn als de aambeien eenmaal uitwendig zijn. Heel veel sterkte!

7. xzonnetjex

14 okt 2015
    68
    0
    0
    Goede tips hierboven over vezels en movicolon! Daarnaast, eet ook voldoende fruit, bijvoorbeeld druiven of gedroogde pruimen en abrikozen. Als je deze laatsten even in een glas water legt vullen ze een beetje met vocht. Dit was een tip van mijn acupuncturist.
    Ik heb snel last van mijn stoelgang, maar gelukkig geen aambeien.

Sterkte ermee!!

8. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ja dat is juist een probleem ik zit merendeels aan de diarree dan aan een moeilijke stoelgang fruit eet ik al erg veel. De aambeiendoekjes van dr swaab zijn ook vochtig met een en ander medicatie erin wat gebruikt mag worden bij de zwangerschap door deze doekjes slinken je aambeien en verzorgt voor verkoeling. Ik gebruik het nu 3 dagen en ik merk al erg het verschil. Uiteraard drink ik veel water en eet veel vezels

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Weg laten halen na je bevalling? Ik heb het gedaan
    Is wel een rot klusje. Ze doen ringetjes erom heen en je hebt 1 dag echt heel veel pijn. Maar het werkt wel.

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Had er nog nooit last van gehad, tot een aantal weken geleden. Zitten en lopen waren niet meer te doen en ben naar de huisarts gegaan, want de verloskundige zei dat het pas een tijdje na de bevalling over zou gaan.
    De huisarts heeft 'm open gesneden en meerdere stolsels eruit gehaald. Heel pijnlijk, maar na een aantal dagen kon ik weer normaal zitten en lopen.

Nu smeer ik curanol op de resten, want helemaal weg gaan zal het voorlopig dus niet.

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Na de bevalling had ik 6 weken later ook een aambei, inwendig.....pijnlijk!!! pff.. Ik heb toen Sperti gehaald bij de drogist. Na ontlasting en volgens mij verder 2 keer daags inbrengen en na tijdje was hij weg.

Deel Deze Pagina