ach ja, je moet wat he..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jessy77, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Tja, half 5 s' ochtends en hier zit ik dan..is de zoveelste nacht dat ik niet kan slapen en gék word ik ervan! Ik snap er helemal nix van..overdag ben ik zó moe dat het me geen enkele moeite kost om fftjes mn ogen dicht te doen..dan ben ik nog onderweg naar mn kussen en val al in slaap bij wijze van en s'nachts lukt het me niet! :rolleyes: . Nu heb ik gelezen dat heel veel vrouwen daar last van hebben maar over t algemeen is dat wanneer iemand tegen het einde aanloopt, of wanneer de buik in de weg ligt of wanneer de kleine wat drukker is..nou, ik heb geen last van dat alles nog..pas 15 wkn zwanger, geen buik die graag dwars zit en mn wurmpje voel ik ook nog niet..zucht!

Voor alle meiden die nu lekker op 1 oor liggen..ben jaloers op jullie! :p

Liefs Jessy

2. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Hey Jessy,

Je bent niet alleen! Het is nu 4.50u en ik zit ook gezellig beneden.. Kan voor de zoveelste keer de slaap niet vatten. Het is de afgelopen dagen best goed gegaan, maar krijg vannacht mijn hoofd niet leeg.
    Ik heb het al een hele tijd, ik kan me niet meer heugen wanneer ik voor het laatst een nacht helemaal heb doorgeslapen. Om de 2 uur moet ik naar de wc, en dan lig ik weer een tijd te draaien :confused:
    Mijn vriend slaapt natuurlijk heerlijk door! Als ik helemaal de wiebels krijg (zoals nu) sta ik maar op en ga een uurtje naar beneden, even mijn zinnen verzetten.

Fijne nacht!
    Liefs, Mayke

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Je bent zeker niet alleen :) . Verschrikkelijk he ik ga maar wat doen en hopen dat ik zo nog ff kan pitten!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde, gisteren zoveel gedaan en zo moe, lig ik om 22u in bed en ben dan vanaf 4 uur klaarwakker, terwijl ik zoooo moe ben!

Maar moest om 6 uur al weer op, zit alweer een uurtje op mijn werk (lekker bijkomen voordat iedereen binnen is ;)).

groetjes,
    Snoopy

5. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Allemaal heel herkenbaar,maar ik blijf
    wel lekker onder de warme dekens liggen ..
    Slapen doe ik al heel lang erg slecht,maar doordat
    je blijft liggen pak je nog een beetje de nodige rust..

Ik wens jullie nog wel wat slaapuurtjes toe! :)

Groetjes,Alida

6. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Je bent inderdaad niet alleen. Ik vind maar geen goeie slaappositie. Mijn buik is nu echt te groot of het voelt te lastig aan om op mijn buik te slapen, wat ik altijd deed. Op mijn zij lukt me niet, en op mijn rug ook niet, dus het is gevloek midden in de nacht. Uiteindelijk val ik wel in slaap, maar dan draai ik me toch weer op mijn buik en dan word ik weer wakker omdat dat niet gemakkelijk ligt....

7. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Sinds een aantal nachten slaap ik met een voedingskussen, en ik moet zeggen dat het echt helpt om de juiste houding te vinden! Voor mij een uitkomst. Misschien ook iets voor jou?

Groetjes, Mayke

8. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Het proberen waard!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik slaap ook al een tijdje met voedingskussen, lig dan half 'op' mijn buik, maar doordat mijn been op het voedingskussen ligt, hangt mijn buik zeg maar een beetje. Lijkt het toch een beetje of je op je buikt ligt, alleen dan niet met je volle gewicht.

10. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ja erg lastig he dat slapen. Heb zelf ook net een paar nachten veel wakker gelegen. Waar het dan aan ligt geen idee...
    Wat bij mij nog wel eens helpt is dan de volgende dag een stuk te fietsen of te wandelen. Frisse lucht dus.
    Vaak slaap ik die nacht erop dan wel weer beter.
    Soms ben je geestelijk gewoon niet moe ofzo. Maar ja de volgende dag voel je je dan weer een wrak. :evil:
    Sterkte allemaal

11. Femmes

Femmes Actief lid

19 jun 2007
    348
    0
    0
    Dames,

Wat een ellende zeg. Ik dacht al dat ik de enige was. Ik had het met mijn vorige zwangerschap ook al, die is helaas in een mk geeindigd. Maar nu weet ik net 4 dagen dat ik zwanger ben (ik had het voor NOD ook al, en had al zo'n vermoeden dat.... :) ), en ik word rond 4 uur wakker, al ben ik doodmoe, en kan echt niet meer slapen!

Tegen de tijd dat mijn wekker gaat, willen mijn luiken weer dicht.... wat een drama, doodmoe word ik ervan.

tips?

Of is het vast wennen aan...., dat is wel heel vroeg he ;)

12. Femmes

Femmes Actief lid

19 jun 2007
    348
    0
    0
    Dames,

Wat een ellende zeg. Ik dacht al dat ik de enige was. Ik had het met mijn vorige zwangerschap ook al, die is helaas in een mk geeindigd. Maar nu weet ik net 4 dagen dat ik zwanger ben (ik had het voor NOD ook al, en had al zo'n vermoeden dat.... :) ), en ik word rond 4 uur wakker, al ben ik doodmoe, en kan echt niet meer slapen!

Tegen de tijd dat mijn wekker gaat, willen mijn luiken weer dicht.... wat een drama, doodmoe word ik ervan.

tips?

Of is het vast wennen aan...., dat is wel heel vroeg he ;)

13. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Hier net zo hoor, overdag kan je elke minuut naar je bed rennen om heerlijk te slapen en 's nachts lig je wakker.. pff..
    Ik blijf dan ook altijd wel onder de dekens liggen anders krijg ik het weer zo koud.

14. RomyHennie

14 okt 2007
    65
    0
    0
    verzorgende
    utrecht
    Als ik niet kan slapen doe ik het raam van de slaapkamer open. Die frisse lucht helpt dus voor mij ook echt. Doe ik dat niet, word ik wakker als een wrak en lig ik inderdaad soms uren wakker.
    Weet iemand toevallig waarom zoveel zwangere vrouwen vaak wakker liggen? Dat heb ik werkelijk nergens terug kunnen vinden....

Daarnaast vind ik een kussen onder mijn been ook heerlijk ja! en ik heb niet eens zo'n groot buikje want ik ben pas 22 weken.
    Groetjes, Romy

15. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik ben niet zozeer vroeg wakker en ik val ook wel goed in slaap. Maar slaap echt heel erg in kleine stukjes. Zo van 23u tot 2u ongeveer slaap ik echt HEEEEEEL slechts, praktisch niet; na 2u is het dan veel beter. Ik word dan wel elk uur wakker, maar val terug in slaap.
    Heb echt het gevoel dat ik niet genoeg slaap krijg hoor, maarja, het zal er wel allemaal bijhoren zeker. En na de bevalling zullen we zeker geen slaap kunnen inhalen :D

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben het raam van de slaapkamer altijd open, ik vind het heerlijk, vriendlief heeft het dan altijd koud ;) Maar hij is druk in het huis aan het klussen (ik alleen in het weekend) en slaapt altijd binnen 5 minuten.

Waarom zwangeren zo vaak wakker liggen? Ik heb vaak 's nachts last van mijn banden en darmen, of ik kan gewoon niet meer lekker liggen. Zal ook wel een stukje met hormonen te maken hebben.

Deel Deze Pagina