Hallo, Ik probeer zelf mijn uitgerekende datum te berekenen, maar ik krijg steeds verschillende data. Via de calculator van deze site kom ik op 1 juli 2008. Maar ik heb ook al 29 en 30 juni 2008 uitgerekend. De gegevens zijn: Mijn laatste menstruatie was 23 september 2007. Mijn ovulatie was waarschijnlijk op 7 oktober 2007 (getemperatuurd, slijm waargenomen en personateststaafjes gebruikt als ovulatietest). Mijn cyclus varieert tussen de 26 en 32 dagen met een gemiddelde van 29 dagen. Mijn luteale fase was 3x 14 dagen en 2x 12 dagen (dit is dus sinds ik getemperatuurd heb). Als jullie nog meer gegevens nodig hebben, dan hoor ik het wel. Ik ben trouwens ook tevreden met een betrouwbare rekenmethode, hoor. Dan reken ik het gewoon zelf uit. Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie tijd en moeite. Edit: mijn temperatuurkaartje staat in mijn album, mochten jullie daar wat aan hebben.
Hoi aquilegia, wij hebben daar een heel handig schijfje voor, als je een regelmatige cyclus zou hebben van 28 dagen, zou je 30 juni zijn uitgerekend. Als we 29 dagen aanhouden, omdat dit je gemiddlede is, dan ben je 1 juli uitgereknd. Als we het niet precies weten, zetten we dit op het echo formulier en dan kijken we wat de echo aangeeft. Verschilt die uitgerekende datum minder dan een week met wat we uitrekenen aan de hand van je cylcus, houden we de datum van je cyclus aan. Dus het komt niet op een paar dagen aan. Ik zou zeggen, houdt dat gemiddelde van 29 dagen aan, LM op 23-9, dan is je datum 1 juli en als de echo dit ook ongeveer vindt, blijft het dat. Er wordt toch maar 2-3% op de datum zelf geboren en een paar dagen verschil maakt dus niet uit. Als het maar geen week verschil is dus. Groetjes Brigitte