Hoi hoi, Ik ben nu 15 1/2 week zwanger en overal lees je andere dingen over wanneer je je baby kutn voelen..... Ik las dat ik vanaf deze week het kindje kunt voelen.... 2 weken geleden voelde ik al een heel vreemd iets in mn buik, een soort van ploppende belletjes.... Wanneer voelde jij je eerste en wat voelde je precies? PS zijn die steken overal in je buik ook normaal? Thanx Lonneke
Had trouwens wel een voorliggende placenta, dan kan het namelijk zijn dat je het iets later voelt, hoeft niet!
Ik heb vanaf het prille begin ontzettend gevoelige darmen en maag, dus ik heb overal steken en krampen gehad, en nog steeds heb ik dat. Ik voelde mijn kindje vanaf 12 weken, maar nog niet echt duidelijk. Ik kon wel al duidelijk voelen waar ze zat ergens in mij op de een of andere manier, maar nog niet echt schoppen. Ik voelde haar frummelen met 15 weken. Het voelde een beetje alsof zich een aliën in mij had genesteld die plaats aan het maken was ofzo... zo stelde ik mij dat altijd voor dat het zou voelen als zoiets ooit mocht gebeuren hier op aard. Een beetje zo duwend draaiend gevoel. En met 19 weken voelde ik een eerste echte schop! *ploep* en toen had ik zoiets van: .... en daarna.... HIJ SCHOPT! HIJ HEEFT GESCHOPT OOOOOOOOOOHHH! Maar dat duurde effe want het was een rare gewaarwording...
dat had ik gisteravond! ik was ook in shock, want het is idd een vreemde gewaarwording! ook voelde ik het kindje in week 12, dit werd bevestigd toen ik hetzelfde voelde en tegelijkertijd op de echo het kindje zag bewegen! maar toen waren het idd meer plopjes, maar gisteravond was een echte schop! yeah!
@boukje34: ja raar hè? hihihihi.. ik had inderdaad ook shock, want het gebeurde toch nog compleet onverwacht, het is een gevoel dat je nooit eerder hebt gevoeld hihi.. En dat wat je zegt van die echo .. dat had ik ook! Maar dan met 20 weken. Ik voelde weer dat gefrommel van haar, en zag op de echo dus zeg maar visueel ipv. op gevoel wat ze deed en ik dacht bij mezelf "ahaaa... dat doe je dus altijd.." hihi.. was wel zoooo lief! Je hebt je kindje nog nooit vastgehouden of geknuffelt, maar toch voel je elkaar en als je het dan ook nog kan zien.. geweldig. Letterlijk hartverwarmend. Ik zou dan het liefst ook nog willen dat ik dat kind in de buik van mijn mannie kon stoppen zo van "voel voel!" maar ja dat kan niet gheghe...
1e kindje met bijna 16wk en meteen erg goed en vaak haha, het waren toen ook meteen trapjes en geen geborrel. met 18 wk minimaal 1x per dag. me vriend voelde haar met 19wk
ik voel jammer genoeg nog niks, heb wel voorliggende placenta. weet niet of het daarmee te make heeft.
daar ligt het waarschijnlijk wel aan, met een voorliggende placenta is het vaker moeilijker en later te voelen
Ik begin nu wat vaker geborrel in m'n buik te voelen. De eerste keer dat ik echt iets voelde was met 17 weken en 2 dagen (1,5 week geleden dus). Ik heb ook een voorliggende placenta.
Ik voelde de baby echt schoppen met 17 weken, achteraf had ik het vel eerder gevoeld maar met 17 weken wist ik zeker dat het de baby was. Hoe voelt dat schoppen voor jullie, ik vind het eerlijk gezegd geen fijn gevoel, heel vervelend en het gaat steeds harder. Natuurlijk is het fijn dat je leven voelt en dat je je kindje voelt bwegen mar het gevoel wat die kleine veroorzaakt met zn geschop vind ik niet fijn.
ooooooh ik kajn echt niet wachten als ik dit soort verhalen lees, dat wil ik ooooook Wordt er helemaal happy van, lijkt me echt WONDERBAARLIJK om dat voor het eerst te voelen!
@juff: ik vond het schoppen de eerste keren heel wonderlijk en apart. Maar nu het harder word, en mijn kleintje is hyperactief, vind ik het eigenlijk meer irritant dan wat anders. Ze draait en floept ook heel veel erbij en ik kan er dus echt slecht van worden. Dan heb ik zoiets van: hè hou 's op nu. Ik vind het een beetje een vies gevoel, maar tegenlijkertijd vind ik het wel heel mooi. Als ze een dag wat rustiger is mis ik haar meteen en begin ik me zorgjes te maken. Maar eerlijk gezegd zal ik blij zijn als ze er eenmaal uit is over 3 maanden. Die dikke buik vind ik namelijk echt niet bij mezelf passen en hij zit behoooorlijk in de weg.. nu al.. Als ik in de spiegel kijk schrik ik me iedere keer weer rot. Dikke buik, van die zwanger-tieten erbij, maar wel nog mijn oude vertrouwde kop erop.. "nee dat is niet mijn lichaam!" denk ik dan en dan ren ik maar snel weg van de spiegel. Waar ik wél van kan genieten, is als er eens een voetje uitsteekt! Dat vind ik wel zoooo schattig! 1 keer kon ik het zelfs vastpakken en trok ze het niet terug! Je kon het precies voelen. Maar dit doet ze nog niet zo lang. De meeste vrouwen (en mannen) die ik spreek vinden het prachtig zo'n zwangere buik.... Kijk, bij andere vrouwen vind ik het ook heel mooi. Maar bij mezelf dus niet