Aambeien

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kalush, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Na de bevalling had ik 2 kleine aambeien. Aangezien mijn bevalling vrij vlot ging dacht ik dat het daarbij zou blijven.
    Helaas werden/worden ze alleen maar groter, de kraamhulp en de VK staan voor en raadsel hoe dit kan.
    Alles leuk en aardig maar ondertussen verga ik van de pijn en kan ik gewoon niet meer zitten.

Ik heb al zalf en pillen maar dat blijkt niet te helpen.

Wie heeft dit ook zo erg gehad, en wat heb je er aan gedaan?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb er n half jaar echt last van gehad, moest idd zalf smeren en ook voor t 'krimpen' zeg maar, n washandje met n ijsklontje erin er tegen aan houden.. voor de rest.. geen idee. Heb ze nog wel, maar minder en geen last er van.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Welke zalf heb je?

4. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Ik kreeg van mijn kraamverzorgster de tip om ze te bespuiten met ortrivin neusspray (of in ieder geval neusspray voor volwassenen). Dat slinkt slijmvliezen dus ook aambeien! Bij mij hielp het goed.

En ik lees nu vaak over curanol zalf die erg goed zou zijn. Maar die heb ik zelf nooit geprobeerd.

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Tip: Curanal. Dit is een natuurlijk middel en een echte aanrader. het wordt vaak in de vorm van een kuur voorgeschreven. Curanal bestaat uit pilletjes, zalf en zetpillen en zorgt dat de doorbloeding weer optimaal wordt waardoor de aanbeien zullen slinken.
    Verkrijgbaar via recept van verloskundige / huisarts.
    Apotheek in Hilversum maakt ze. Google maar eens op curanal en apotheek in Hilversum.

Kwebbel

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Curanal had ik vanaf het begin gebruikt, pillen met de zalf.
    Gister is de HA hier geweest en die heeft ze opengemaakt. Hij zei dat tegen deze aambeien niet te smeren viel :confused:
    Hij heeft me laten zien wat eruit kwam, zijn gewoon bloedstolsels.
    Tja dan kun je smeren wat je wil, maar het bloed was al gestold..

Heb er nu nog 1tje over, hoop dat deze ook snel weggaat..

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :pale: *slik*

8. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    heb je er nu nog last van?
    grtz Ramona

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    bij mij zijn ze afgebonden door de huisarts toen daan 3 maanden was

10. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb er nu nog een beetje last van maar het is draagelijk.
    De laatste moet vanzelf weggaan helaas.

Ik had er nog nooit van gehoord dat ze die dingen openmaken en schoonmaken maar goed eens moet de eerste keer zijn.

Vind het zo vreemd dat iedereen een ander advies geeft.
    Mijn VK zei dat ik rust moest houden en zoveel mogelijk moest ontzien. Dan zo'n ringband om op te zitten uit den boze was en dat ik Curanal moest gebruiken.

Mijn HA zegt, gewoon alle dingen doen die je wil doen, dus niet ontzien, ringband gebruiken en insmeren met gewone olie om ze soepel te houden.

Nou ja wie zal het weten?

11. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik had er ook last van....daarna was het een weekje rustig. en toen had ik het nog erger! :confused: (de pijn) ik heb TRIANAL van de HA gekregen.. dat is een verdovende creme<--- die hielp binnen 2 uur. vanaf toen geen last meer gehad :D die creme mag je trouwens gebruiken als je borstvoeding geeft ;)
    grtz Ramona

12. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruikte Sperti (volgens mij zelfs gewoon bij AH te krijgen) en dat werkte goed. Verder niet met toiletpapier afvegen, maar wassen met een washandje... sterkte!

13. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    dit noemen ze getromboliseerde aambeien.
    Trombo is stolsel, dus een stolsel die afsluit waardoor bloed
    niet weg kan en de aambei opzwelt.
    Zeer pijnlijk.
    Je moet gewoon alles doen hoor, zorg alleen dat je niet te hard perst bij het krijgen van ontlasting omdat dit de aambei bevordert.

14. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Ik ben nog zwanger,
    maar had al het plezier getromboniseerde aambeien te hebben :rolleyes:

Ik heb Curanal gebruikt maar ben ook bij de accupuncturiste geweest! En dat hielp fantastisch.
    Ze heeft me al laten weten dat mocht ik na de bevalling last hebben, dat ze me dan ook kan helpen.

Oh en zitbadjes met kamille. Dat hielp ook goed bij mij.

15. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik heb van de verloskundige na mijn bevalling zalf gekregen en tabletten dus als je er veel last van hebt zou ik de verloskundige bellen.

16. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Je schijnt van Dr. Vogel ook druppels te hebben... Ben de naam even kwijt! Ik heb mzzl, heb maar een heel kleintje en heb er geen last van...

17. ImmieY

ImmieY Lid

11 dec 2006
    64
    0
    0
    GastOuder.. & Fulltime Mamma
    Capelle a/d ijssel
    Ik heb er ook last van gehad.. Maar heb ook curanal gekregen de pillen en de zalf en het hielp bij mij perfect had er 2 weken na bevalling geen last meer van niks.. Had ze tijden bevallng al.. maar tijdens bevalling nergens last van gehad.. en anderhalve week na bevalling kreeg ik de zalf en pillen en toen ben ik ook begonnen met de kuur en na 3 dagen was het al weg :p Maar heb het maar wel afgemaakt maar ik vond het prima helpen.. Ze zeggen ook dat als je er lang last van hebt de HA ze weg kan doorprikken

Deel Deze Pagina