Tips om je kindje beter te laten slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoi meiden,

ik lees hier altijd veel verhalen over kindjes die moeilijk kunnen slapen of veel wakker zijn. Sofie was eerder ook heel onrustig 's nachts. 's Avonds niet willen slapen, of 's nachts veel wakker of heel vroeg.
    Ze had ook een voorkeurshouding en ben om die reden met haar naar een ostheopaat geweest. Die heeft me een aantal hele goede tips gegeven waardoor Sofie beter zou kunnen slapen. En het hielp! Niet de 1e dag maar zag toch al snel verandering. Misschien is het ook een idee voor jullie kindjes?
    Ik kreeg dus de volgende tips
    - rode klamboe ophangen boven het bedje. Dit zorgt voor veel warmte en geborgenheid.
    -( bij ledikantje ). Kindje bovenin ledikant leggen. Dus met het hoofdje helemaal tegen het ledikant aan! En dan het bedje opmaken d.m.v. een matrozenbedje
    http://www.pacco.nl/tinynanny/matrozenbedje.htm Zie deze link hoe het bedje op te maken.
    Hierdoor voelen kindjes zich erg geborgen en veilig omdat alle energie bij hun lichaampje blijft en de energie niet verloren kan gaan door bijvoorbeeld de loze ruimte achter hun (wanneer je ze halverwege het bedje opmaakt). D.m.v. dat matrozenbedje kunnen ze ook niet onder de lakens schuiven.
    - altijd slaapzakje aandoen. Zorgt ook weer voor die energie en geborgenheid.
    - katoenen stofje langs de spijltjes van het ledikantje. Ook dit heeft weer met die energie te maken.

Het klinkt allemaal wat zweverig en ik ben zelf totaal niet een zweverig type maar aangezien ik de wanhoop nabij was heb ik het allemaal wel geprobeerd. Het matrozenbedje is even oefenen maar daarna heel makkelijk. Ik heb nu pas geleden aan 1 kant van het bedje het katoenen stofje weggehaald (leek zo stom) en nu slaapt ze nog steeds goed. Ze voelt zich nu blijkbaar heel vertrouwd in d'r bedje. Aan de andere kant hangt het nog wel steeds omdat ik bang ben dat ze de klamboe naar binnen trekt.
    En verder heb ik zo'n tut popje bij haar in bed liggen met een beetje lavendelolie erop.

Nou meiden, een heel verhaal. Maar wilde het jullie wel even laten weten. Hopelijk slapen jullie kindjes ook goed met deze tips :D

Deel Deze Pagina