Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Ruim 2,5 maand geleden heb ik met iemand geslachtsgemeenschap gehad. Ik slik de pil, maar we hebben geen condoom gebruikt. Ik stond er niet bij stil dat ik eventueel zwanger zou kunnen zijn of raken, maar de afgelopen tijd ben ik ongeveer 2 kilo aangekomen, mijn borsten zijn gegroeid, al een poos last van pijnlijke borsten, de aderen zie je goed en er zitten striemen op. Daarbij ben ik al diverse keren misselijk geweest, vorige week kuitkrampen gehad en elke ochtend moet ik ook vaker plassen als voorheen. Een tijd lang ook veel last van duizelingen gehad en regelmatig last van pijn of steken in mijn onderbuik. Ik heb vorige week een zwangerschapstest gedaan. Ik dacht dat deze niet gelukt was, want er verscheen bij het controlestreepje een heel klein vaag blauw stipje. Test weggelegd, totdat ik de volgende dag keek. Er was toen een duidelijke controlestreep te zien, plus een tweede blauwe lijn. Weer getest, toen negatief. Vanochtend Clear Bleu test gedaan, behalve de streep in het midden, liep er ook een lichte blauwe lijn van boven naar beneden. Vanmiddag nogmaals een andere test gedaan, toen weer negatief. Ik ga dinsdag naar de huisarts, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de vraag of ik zwanger zou kunnen zijn. Alvast hartelijk dank! Groetjes Martine30
Nou, als je een verticale streep op je Clear Blue had, zou je haast zeggen van wel. Success bij de HA
De kans dat je zwanger bent is wel klein, maar toch aanwezig. Vreemd dat je steeds verschillende uitslagen krijgt met de testen. Hopenlijk kan je huisarts je meer vertellen. Ik zou zeggen dat als je toen zwanger bent geraakt, dat je test nu wel overduidelijk zou moeten zijn.. Maar ben natuurlijk ook geen deskundige.. Groetjes Kalush
CB is toch meestal wel een betrouwbare test maar een test die je een tijd laat liggen geeft nog wel eens 2 strepen aan teminste het staafje misschien niet in het venstertje stick die ik gebruikt had voor caitlin zijn ook nog steeds de streepjes zichtbaar en die is al meer dan een jaar oud zou idd voor de zekerheid een bloedtest laten doen die geeft je teminste het goede antwoord sucses
Bedankt voor jullie reacties! Behalve de symptomen die ik al had beschreven, heb ik ook last van obstipatie en brandend maagzuur. Stel dat ik zwanger zou zijn, dan ben ik ongeveer 13 weken zwanger. Ik heb op internet gelezen dat het HcG-hormoon daalt tussen de 9e en 16e week, waardoor het lastiger is om aan te tonen dat er HcG in je urine zit. Zijn er meer vrouwen die wel eens na verloop van tijd 2 strepen zagen op de test en ze bleken toch niet zwanger te zijn? Groetjes Martine30
CB is meestal idd een zeer betrouwbare test. Lastig joh dat je zo in die onzekerheid zit! Hopelijk kan de huisarts je helpen!!! Ik heb verder geen ervaringen met positief testen en dan toch niet zwanger te blijken zijn. Kan je daar helaas niet bij helpen,sorry!! Succes verder!!!! Liefs,Denise
Er staat op jet CB test alles wat na 10 minuten op deze test verschijnt is niet geldig. Dus resultaat moet je aflezen binnen de 10 minuten. Maar als het een vaag streepje is kan het dus wel raak zijn. Ik heb niets gehoord van dat je HCG minder zou zijn tussen de 9de en 16de week. Veel meiden testen juist in de weken omdat sommigen nog geen vermoedens hebben dat ze zwanger zijn.
Ik ben net bij de huisarts geweest. Ik vertelde dat ik 2 positieve testen had en vroeg haar hoe groot de kans is, als ik niet zwanger zou zijn, dat de testen toch een tweede blauwe streep laten zien, ook als dat na verloop van een paar uur is. Haar antwoord was dat deze kans heel erg klein is. Ze heeft daarna mijn baarmoedermond onderzocht en ze voelde niets vreemds. Haar conclusie was dan ook: je bent niet zwanger. Toch zit ik nu nog met twijfels, eerst zegt ze het een over de testen, vervolgens zegt ze dat ik niet zwanger ben. Wie o wie heeft dit ook wel eens mee gemaakt en bleek toch zwanger te zijn? BVD vor jullie reacties!
Hoi, Nou ik heb dus ongeveer het zelfde. Ik ben 14 dagen overtijd. 3 testen gedaan, de 1 e nega de 2 e 3dagen later een licht streepje en de 3e test maandag en ook een lichtstreepje na 15 min. Terwijl je binnen 10 min af moet lezen. Ik super in onzekerheid (net als iedereen). Een mail gestuurd. Met daar in de vraag van ook al is het na 15 minuten als er geen hcg in je urine zit dan kan er toch nooit een streepje verschijnen. het antwoord wat ik terug kreeg was van: dan ben je toch zwanger maar nog heel pril. Bij de een geeft ie inderdaad wat later een streepje dan bij de ander. De kans is dan nog heel groot dat het mis gaat. over 10 dagen weer testen. Nu belde ik vanmorgen de huisarts om te vragen om een bloedtest, zei die assistente van daar kan niet op geprikt worden. maar ik overleg ff met de huisarts. Die kwam terug en zei gelijk van gefeliciteerd! Ik wil zo graag zekerheid of laat die 2 e streep uitpuilen op die test of wordt nu gewoon maar ongesteld dan heb je wat zekerheid/. Groetjes van dieneke
Dieneke, heb je ondertussen al wat meer zekerheid? Ik hoop voor je dat het raak is! Ik zelf zit nog steeds in onzekerheid. Na mijn bezoek aan de huisarts, had ik geen test meer gedaan. Echter de laatste dagen, kreeg ik het idee dat mijn buik steeds dikker werd, vooral het gedeelte boven mijn navel en ik vind dat mijn buik regelmatig hard aanvoelt, iets wat ik niet ken. Ik heb vanavond weer een test gedaan. Het streepje `zwanger` kleurde gelijk donker, maar verdween daarna weer. Nu is er alleen nog een heel vaag streepje te zien, maar ik kan het mij natuurlijk ook inbeelden. Groetjes, Martine30
vraagje: je zegt dat je de pil slikt, heb je die normaal gebruikt of heb je pillen gemist of ben je gestopt? Zoja heb je dan bloedverlies gehad in de je stopweek of slik je de pil door? Niet dat dat zekerheid kan bieden, maar misschien dat je antwoorden iemand op een idee brengen. Heeft de huisarts geen bloed geprikt (of kan dat niet meer)? Misschien kun je een verloskundige bellen om te vragen wat die vindt?
Hoi Janice, Ik slik nog steeds de pil, alleen in die periode ben ik wel overgestapt op een andere pil. Als ik zwanger zou zijn geraakt, is dat gebeurd na een week pilgebruik, ik heb gelezen dat dat bij een normale cyclus de meest vruchtbare periode is. In mijn laatste stopweek heb ik 1 dag bruin bloed verloren en daarna nog een dag helder bloed, alleen was dat heel minimaal. De stopweek daarvoor, kan ik mij niet goed herinneren, want ik heb toen de pil doorgeslikt i.v.m. vakantie. De huisarts vond het niet nodig om bloed te laten prikken. Ik denk dat het wel nog kan, als ik dat zou willen. Iets anders wat wel vreemd is, is dat voordat ik een vermoeden van een eventuele zwangerschap had, een keer mijn bezinking heb laten prikken, i.v.m. andere klachten. Mijn bezinking was toen verhoogd, de huisarts had hier echter geen verklaring voor. Ik heb er aan gedacht om mijn verhaal voor te leggen aan de verloskundigen op dit forum. Misschien doe ik dat ook nog wel, wie weet kunnen zij mij wat meer zekerheid bieden. En anders jullie hopelijk! Groetjes Martine30
hoi maritine ik weet idd nog steeds niks, moet je maar ff kijken in het zwanger worden forum onder de topic zwangerschapstesten betrouwbaar??? Daar staat het van mij van gisteren groetjes
Ik heb vanavond weer getest en het leek erop dat het venstertje zwanger helemaal blauw werd, daarna was er weinig zichtbaar. Maar nu geeft de test echt een positieve streep. Ik weet dat je geen rekening mag houden met de veranderingen die na verloop van tijd optreden, maar als iemand echt niet zwanger is dan zou dat toch niet mogen gebeuren? Het lijntje op mijn test van gisteravond is ook duidelijker, maar die kwam wel gelijk op en trok daarna weg en bleef toen vrij vaag. Ik snap er nu echt niks meer van.. Ben ik nu wel of niet zwanger? Dieneke, jij zit ook erg in onzekerheid, hopelijk weet je volgende week meer. Groetjes, Martine30
He meisje, Ik snap je bezorgtheid ik zit in hetzelfde schuitje heb dezelfde klachten. Ook ik ben overgestapt naar een andere pil,en heb ook een test gedaan was negatief (dus dan ligt het meschien toch aan de overstap). Ik heb op dit forum ook al die vraag gesteld maar krijg daar niet veel reactie op maar goed (dan zullen mensen het niet weten wat het is). Ik hoop dat jou onzekerheid snel weg trekt, bij mij is hij nog steeds niet weg. succes. Gr scootermuis
ik zou gewoon naar de huisarts gaan en een bloedtest eisen, want ik vind dat niet echt professioneel. dan ben je tenminste van je onzekerheid af. ik wens je veel succes. liefs san.