Goedemiddag meiden, Ik zal even mijn verhaal vertellen, Wij zijn al ruim 3 jaar bezig om zwanger te worden van onze 3e kindje. Volgens mijn kalender en laatste menstruatie ben ik nu 9 weken zwanger. Blij zou je denken, tja dat was ik eigenlijk ook wel. Tot gisteren 1e echo. Omdat ik een onregelmatige cyclus heb kon ik eerder een afspraak te maken. Als eerste probeerde ze met de echo te kijken hoever mijn zwangerschap was maar de gynecoloog zei dat ze niks kon zien.. toen een inwendige echo gemaakt. als eerste wat ze vroeg was, wanneer was je laatste menstruatie, waarop ik antwoordde, 5 of 6 mei 2008. Okay goed zei ze...toen zei ze weer ....ik zie het hartje niet kloppen. Zij meten, en doen. Okay zei ze...hier een doekje en je kan weer aankleden. Zij naar de pc en ik zie haar typen. ze vertelde: er zijn een aantal mogelijkheden die ik hier zie en ik.... nou je had me moeten zien zitten. ze zei, of je bent echt 9 weken en het vruchtje is niet meer volgroeit en breekt zelf af en krijg je een miskraam. Of omdat je zo een onregelmatige cyclus hebt, en wat ik meet is het vruchtzakje 5 wken en 2 dgn oud, en dan kan het hartje nog niet gezien worden. Haar advies was dan ook om volgende week maandag 14 juli terug te komen en dan de groei vergelijken met gisteren. ok thuis aangekomen...nog in shock... ik dacht ik zet een lekker bak thee en ga eff liggen. 3 uren later werd ik wakker, en voelde dat ik bloedde... Ik werd gek!...ging gelijk naar het toilet en zag dat ik ongeveer 4 druppels oude bloed had ... ik was er kapot van echt... dat was eigenlijk het enige bloed wat ik tot nu toe heb verloren, en nu zelf nog niks.... ik weet me geen raad meer...HELP PS: ik heb op t blaadje gelezen wat de gynecoloog heeft geconstateerd en wat ik aan mijn huisarts moest geven: GDS: 1,07 cm - conform 5w 2d - P<5 vruchtzak: aanwezig dooierzak: aanwezig conclusie: intacte intra-uteriene zwangerschap of vroeger zwangerschap of missed abortion, advies echo her x1 week.
Nou wat een mens zeg. Die heeft het niet echt tactisch gebracht. Kan me goed voorstellen dat je even niet weet wat je hier mee moet. En het oude bloed kan komen doordat ze met de inwendige mss een adertje heeft geraakt. En als je het echt niet vertrouwd gewoon je ha, vk of gyn bellen. Sterkte meid.
tja, ik denk dat je moet afwachten, hoe moeilijk dat ook is! 4 druppels oud bloed zou ik me echt geen zorgen over maken, dat is nog geen miskraam, daarvoor moet je echt helder bloed verliezen ik ik geloof ook krampen hebben. Ik hoop dat je volgende week gewoon te horen krijgt dat alles goed is! sterkte!
@poohbeer26 thanks voor je reactie, nu een beetje overal gelezen maar dan nog als ik volgende week ga wil nog niet zeggen dat het hartje gaat kloppen, lees ookwel dat het soms na de 7e week pas gebeurd. weet bij god niet wat die 1,07 cm betekent, is dit het vruchtje of de vruchtzak. want dat maakt degelijk wel verschil uit. heb natuurlijk gebeld naar gyn maar ass. wist het ook niet en moet het rustig afwachten tot maandag.. @marieke afwachten is moeilijk zeg, zit tig x te kijken naar mijn onderbroek of ik steeds bloed zie... bang om naar toilet te gaan... heb morgen om 11 uur een afspraak met de ha ze gaat kijken of mijn baarmoedermond openstaat of dicht. zo om een miskraam uit te sluiten.
Wordt een spannende week dan voor jou.. maar als je nu dus 5 weken zou zijn, heb je gewoon een periode overgeslagen dan? Duim in elk geval voor je en hoop dat je morgen bij HA in elk geval goed nieuws te horen krijgt
Maak je geen zorgen over het bloed. Door en inwendige echo kan er een bloedvat zijn gesprongen en dan krijg je ook een beetje bloed. Ik snap je gevoel helemaal aangezien ik ongeveer hetzelfde heb meegemaakt. Ik verloor na 5 weken zwangerschap zo veel bloed en had zoveel pijn dat we zeker wisten dat het weg was. Na een week een echo gehad om te kijken of alles "schoon" was en toen zat er ook nog een vruchtje. Ze hadden geen idee of het nog groeide en of er een hartslag was. Ik moest 2 weken wachten...ergo, ik ben nu 21 weken zwanger! Alles kan. x
@limmeke Ik heb echt zoveel aan deze site, ik zie nu echt dat ik niet de enige ben. Ja dat vroeg ze ook of ik toch niet een klein beetje heb gemenstrueerd die periode erna...maar nee ik kan me echt niks meer herinneren. maarja aangezien ik ook echt een onregelmatige cyclus heb waar soms wel eens 2 maanden voorbij. zeker een spannende week...t maakt me gek! @beatrice dat geeft mij zeker nog hoop als ik jou verhaal leest. het is omdat ik echt zooo graag wil. nu met de vraag...stel t vruchtje is er nog...en het hartje klopt nog steeds niet...als het vruchtje er niet meer is..tja das duidelijk... maar als het niet gegroeid is...
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ongeveer hetzelfde gehad ik voelde mij zwanger en kreeg rond de 9 weken mijn eerste echo, daar was geen hartje te zien, alleen maar een vruchtzakje dat ongeveer 5 wk oud was, we moesten met 2 weken terug komen en helaas is het bij ons geeindigd in een miskraam Dit hoeft natuurlijk niet te zeggen dat dit bij jullie ook het geval zal zijn maar ik zou me op het ergste voorbereiden. Heel veel sterkte.
@loesje Ja idd bijna het zelfde. heb jij ook altijd een onregelmatige cyclus gehad? en had je ook een verslag van de vk gekregen net als ik? werd er toen ook iets gezegd over GDS? 11 juli..oeeee spanned...ik zal voor je duimen.
Jeetje wat een verhaal! In theorie kan het dus nog goed zijn! Maar wat ik mij dan afvraag is wanneer je positief getest hebt?
@lola om precies te zijn 18 juni had ik een test gedaan en die wees uit op positief. Ik probeer de foto erop te krijgen maar het bestandje is te groot
Ik moest van de vk in die 2 weken goed mijn temp meten. Daar kan je ook wel het een en ander uit halen. Is het nog steeds hoger dan normaal? Is het veel hoger dan normaal? zoals 38 graden? Dan kan je lichaam namelijk bezig zijn om het te verstoten. Bij een gewone zwangerschap heb je natuurlijk gewoon een iets hogere temp dus daar kan je ook naar kijken... Het zijn maar kleine dingen maar ik zelf nam alles aan om maar iets meer zekerheid te krijgen...
@beatrice Hmm nu dat je dat zo zeg, het is niet zo dat ik een constante verhoging heb, ik heb t wel zo nu en dan koud en warm net als opvliegers.. maar ja ik maak me zelf ook wel een beetje gek. wat ze ook zeggen om t even van me aftezetten en rustig aan te doen.... das makkelijker praten....
@valentijn ik moest toen een echo in het ziekenhuis laten door de huisarts, omdat ik niet wist hoe ver ik was en wanneer ik ongeveer ongesteld moest worden dus idd onregelmatig ongesteld was, ik heb toen na die echo pas contact opgenomen met een vk, maar de echo-vrouw zei toen ook dat het alle kanten nog op kon, ik kreeg van haar wel allerlei gegevens mee waar ik niks van snapte. We waren ook heel erg onzeker de een zei 'komt wel goed' en de ander zei 'is niet goed' maar ik voelde zelf al dat het niet goed zat. Ik weet niet wat GDS is? misschien domme vraag?
Ik kan me het zooo goed voorstellen! Ik zou ook helemaal gek worden. Misschien zou ik zelfs een pretecho voor vrijdag plannen ofzo. Maar ja, dat heeft gewoon weinig zin. Ik denk dat je niets anders kan dan rust nemen en te ontspannen al kan ik dat makkelijk zeggen. Ik kon het zelf ook niet! Ik moet wel zeggen dat ik met een andere insteek naar die echo ging. Bij mij was alles al weg en was ik al aan het verwerken dus alles daarna kon alleen maar meevallen en bij jou is dat gewoon net even andersom. Heel klote allemaal...
@loesje, Ja staat hier GDS 1,07 cm: conform 5w 2d <5 ( 5 weken en 2 dagen zwanger) maar die afmeting snap ik niks van. had t gister ook niet gevraagd..tja vragen krijg je pas achteraf...zat nog in een shock toen ofzo
@beatrice ja echt K** allemaal, en dan nog zo t weekend ingaan. is voor de rest met jou nu wel echt alles goed? ik wilde wat fotos erop zetten maar steeds krijg ik een mededeling dat mijn fotos te groot zijn...pfff