Indalen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ProudMum, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hallo Verloskundigen!

Ik ben gisteren op controle geweest en alles was in principe goed. Het hoofdje was nog niet ingedaalt maar lag wel boven mijn bekken.

Als ik over 14 dagen terug kom moet het wel ingedaalt zijn anders gaan ze een echo maken. Nu was mijn vraag; wat gaat er na de echo gebeuren?

Groetjes Roxanne

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi roxanne

Na die echo doen ze eigenlijk weinig. De echo is bedoelt om te kijken of er een reden is dat je kindje niet indaalt. Bij de 20 weken echo hebben ze gekeken waar je placenta ligt, dat zullen ze nu ook weer doen. Is er geen aanwijsbare reden voor het niet indalen van het hoofdje dan gaan ze afwachten of de weeen er voor gaan zorgen dat het wel gaat gebeuren. Er zal met je worden afgesproken dat als je vliezen breken je moet gaan liggen en gelijk de verloskundige moet bellen.
    Vaak zie je dat als je eenmaal weeen hebt het hoofdje mooi indaalt.

Groetjes imke

3. ProudMum

Dankjewel Imke voor het snelle antwoord! Ben gewoon graag op alles voorbereid!

Groetjes Roxanne

4. ProudMum

Nog 1 vraagje, sorry!

Moet ik dan ook in het ziekenhuis bevallen?

Groetjes Roxanne

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Roxanne,

nee hoor, waarschijnlijk niet, je hebt de grootste kans dat je bevalling met weeen begint en dat het kindje dan vanzelf indaalt.

Mirjam

6. ProudMum

Dankjewel! Ik kan er weer tegenaan hihi

Deel Deze Pagina