Hoi meiden, Onze buren hebben 2 honden en die worden helaas niet echt opgevoed. Ons buurmeisje wilde graag een hond, maar omdat ze deze aan zijn staart trok e.d. wilde deze hond niks van haar hebben. Ze kreeg er als beloning voor dit gedrag een klein hondje bij... 's Morgensvroeg wordt de buitendeur opengedaan en laten deze honden zichzelf uit. Bij diverse buren wordt er in de tuin gepoept en ze lopen dus ook gewoon over straat en het gebeurt regelmatig dat iemand hard moet remmen of moet wachten tot ze aan de kant gaan. Maar het ergste vind ik nog het geblaf als er niemand thuis is. Elke keer als er iemand langs loopt of fietst dan gaan ze blaffen. Ze stoppen ook niet na een paar tellen, maar blijven heel lang doorblaffen. Onze huizen zijn erg gehorig en de oudste hond heeft ook nog eens zo'n zware blaf. Nu hebben wij al een paar keer laten weten dat ze vreselijk blaffen. Ook de overburen hebben er weleens wat van gezegd. Onze buurvrouw weet dan niet wat ze er aan moet doen en onze buurman wordt gelijk kwaad en onredelijk, maar die is er 9 van de 10x ook nooit. Nu ben ik dus benieuwd wat jullie zouden doen in ons geval? Ik heb geen hekel aan honden, maar dit is gewoon super irritant! Ik heb geen zin om ruzie te maken over zoiets, maar ik merk toch dat ik wat kribbiger naar onze buren wordt !
Hoi Marleen, Het lastige aan deze situatie is, dat de buren dit alleen kunnen oplossen. Honden moet je opvoeden en blaffen als ze alleen zijn is meestal een vorm van verlatingsangst. Deze honden hebben niet geleerd om alleen te zijn, iets wat je echt moet trainen. Beginnen met een half uurtje, dan steeds iets langer om ze te leren dat jij (baasje) echt weer terug komt. Het blaffen is het samenroepen van de roedel, en dat kunnen ze lang volhouden als er niemand komt... je geeft al aan dat de buren niet echt aanspreekbaar zijn, tikkeltje asociaal komt het op mij over. Je hond in andermans tuin laten poepen vind ik niet normaal, los laten rondlopen ook niet en ze alleen laten zonder opvoeding ook niet... Het valt zeker onder burenoverlast, en misschien zelfs een dierenbescherming? Heel veel succes en sterkte!
Het valt volgens mij onder burenoverlast ja. Wijzelf zijn hier ook altijd bang voor dat als de hond blaft dat de buren dan gaan klagen, maar onze hond blaft minimaal. Alleen als de baas niet thuis is en ik wel.. maar dan ben ik er om hem een 'standje te geven' en dan is het ook zo weer voorbij. Ze kunnen dit gedrag makkelijk afleren hoor het onnodige blaffen maar volgens mij willen ze er de energie niet in steken. Vaak als die van ons onnodig blafte gooide ik iets vlak achter hem neer dat hij daarvan schrok maar ik liet dan niet merken dat ik het deed. Dit keer of 5 herhaald en sindsdien blaft hij niet meer onnodig. Jammer dat je buurman niet echt voor adviezen in is dat maakt het een stuk lastiger want ze moeten samen op 1 lijn komen. Dat de honden hun behoefte doen bij andere in de tuinen, sorry hoor maar dat vind ik echt associaal.. je hebt een hond! Dus laat je hem uit ook anders had je geen hond moeten nemen. En dit is niet de manier van uitlaten... STERKTE!
Het is inderdaad heel asociaal en de hele buurt klaagt erover, maar er zijn er maar weinig die echt direct tegen hun zeggen. Welgeteld 2... Wij en de overburen! De rest praat er expres hard over in hun eigen tuin, maar de confrontatie gaan ze niet aan... Ze poepen niet bij ons in de tuin, maar wel bij anderen. En ik begreep ook dat het laatst op het pleintje waar altijd wel kinderen spelen had gepoept. Ik had echt bij de buren aan de deur gestaan en het haar op laten ruimen, maar ja... Wij durven best aardig wat te zeggen, maar als alleen wij het doen dan schiet het niet erg op. Ik ga me eens verdiepen in burenoverlast... Misschien dat de andere buren daar wel aan meewerken omdat het ze het dan niet de confrontatie aan hoeven te gaan. Dat honden af en toe blaffen dat hoort nu eenmaal zo. Ik ben expert, maar volgens mij moet je blaffen toch wel een beetje af kunnen leren?!
Heel veel succes! Met het geblaf en met de buren Je kunt blaffen dus wel afleren, maar dan moet je dat wel oefenen... Vraag me af of de buurman dat zal doen...
wij hebben ook zulke buren, alleen die laten de honden dan niet op straat los, maar blaffen van smorgens tot savonds laat, ook als hun thuis zijn zomers gerust na 1 uur savonds nog en niet even nee gerust 15 min. en wij hebben eenbrandgang ernaast, dus klinkt dubbel zo hard (dochter slaapt ook nog eens aan die kant) ik heb de gemeente gemaild en gebeld. wijkagenten doen hier niks aan, dus je moet hier echt voor bij de gemeente zijn, buren overlast
Pfoe.. Wat vervelend zeg! Zou het toch nogmaals proberen te melden bij de buren. Maar of ze er wat mee gaan doen, tja.. Zou zelf niet weten wat de vervolgstap zou zijn als er niets meegedaan wordt. Misschien de wijkagent eens raadplegen? Wij hebben trouwens zelf ook een hond die af en toe best fel kan blaffen. Zij doet het alleen als mensen voor onze tuin een tijdje blijven staan, ons straatje oplopen of als het donker is en er loopt iemand voorbij. Dat zijn dan 3 blaffen en dan is het klaar. Eerdere blafte ze ook als we weg waren, maar dat hebben we opgelost door haar leuke en uitdagende speeltjes te geven..
Wat vervelend zeg! En heel jammer! Je kunt het dus waarschijnlijk niet persoonlijk oplossen? Huurwoningen? Dan kan de huurvereniging nog wel iets betekenen. Burenoverlast, mocht dat niet helpen, dierenbescherming?
Dat is echt vervelend.. Ik zou, als ze er zelf niks mee doen, ook ergens melding van maken. Is het een huurwoning, dan bij de woningbouw. Daar zitten wel mensen die hun huurders op dit soort gedrag aanspreken. En anders de wijkagent. Want dat wildpoepen mag vaak niet eens van de gemeente, en op de straat laten lopen is zelfs gevaarlijk. Je kunt bij de gemeente ook nog een melding doen van hondenpoep overlast, Hier is een losloopverbod voor honden in de wijken (dus alleen in de renvelden of het buiten gebied los), en hondenpoep moet opgeruimd worden.
De dierenbescherming heb ik inderdaad al vaker overwogen. Die honden worden echt niet zo geweldig behandeld. En vooral die grote hond krijgt gewoon veel te weinig beweging. Ik weet niet wat voor ras het is, maar het is er in ieder geval eentje die je flink uit moet laten razen. Ik heb net even snel gekeken bij burenoverlast. Daar stond als tip dat je een dagboek bij moet houden met wat, waar en wanneer enzo. Ik ga er vanavond eens even uitgebreid naar kijken en het nog eens met mijn man erover hebben. Ik was het vandaag ineens helemaal zat!!!
Wij hebben ook buren die een hondje hebben genomen voor de kinderen. Prima, alleen kun je niet van kleine kinderen verwachten dat zij die gehele verantwoordelijkheid op zich nemen, want een hond voedt zichzelf niet op, laat zichzelf niet uit en moet ook leren om alleen thuis te blijven etc. Met als resultaat, zo'n beetje hetzelfde als waar jullie mee zitten, het hondje wordt alleen door oma uitgelaten (2 x per week) en als het geluk heeft hoogstens nog 1 keer door een ander gezinslid. Altijd aangelijnd, want hij luistert natuurlijk niet, omdat ze hem niet op hebben gevoed. Verder plast en poept hij de hele tuin onder, wat zomers soms echt gaat stinken. En blaffen, naar alles wat hij hoort of ziet. Alleen thuis zijn kan hij ook niet, hij kan uuuuren non-stop blaffen. Wij hebben gevraagd of ze er wat aan konden doen en aangeboden eventueel te helpen (we hebben zelf al meerdere honden gehad, dit is hun eerste hond), maar toen kwam er echt stoom uit haar oren. Wij hadden maar op een boerderij moeten gaan wonen, want zulke geluiden horen er nu eenmaal bij. En blaffen als zij weg was, waarom zou ze daar iets aan doen, daar had ze zelf toch geen last van ! Nou ja, anyway, sindsdien hebben we ruzie met ze, er viel geen gesprek meer mee te voeren, ze kunnen alleen tieren en schelden en alles ligt aan een ander. Vervolgens gingen ze echt idioot doet en ons bedreigen etc. Melding van gemaakt bij de politie, want dat werd echt te bont. De omgekeerde wereld hè, je veroorzaakt overlast, maar je wordt boos als een ander je daar op aanspreekt op een normale manier. De pest is, ze zijn 's avonds wel weer thuis, zolang dat beest niet meer na 22.00 uur steeds blaft, kun je weinig beginnen. Overigens, wij hebben ook een hond hoor, ik ben dol op honden, maar je moet ze wel opvoeden. Ze wonen helaas in een hoekhuis en er zit behoorlijk wat ruimte tussen de volgende woning er naast en er achter, dus wij hebben er gewoon het meeste last van.
Dierenbescherming heb je niks aan... zolang een hond water, voer en onderdak heeft doen ze er niks aan... zelfs niet als het beestje in zn eigen stront leeft (ik heb het te vergeefs geprobeerd) Ik zou het als overlast melden, en blijven melden want zo 1,2,3 doen ze er niks aan, wij hebben al ruim een jaar overlast van een jankende hond! suc6