Zoals in de begin post al geschreven wordt geld dit niet voor de ziekte van Weil oftwel de Lepto enting, deze moet wel ieder jaar herhaald worden voor optimale bescherming. Het jammere is, dat vooral het DA consult duur is, die halve enting extra is dan nog euro-werk. Maar wat niet nodig is, is niet nodig, natuurlijk!
Jammer genoeg logeren onze honden af en toe wel eens een nachtje in het dierenpension en daar zijn allen entingen verplicht.Toch jammer met 3 hondjes scheelt het wel veel in de kosten.
goh dat wist ik helemaal niet.... de van mij heeft vorige week wel een kleine coctail gehad en dus volgend jaar een grote....maar weet eigenlijk neit het verschil tussen beiden.....
De kleine coctail is een Weil/parvo combi maar dus eigenlijk onnodig! Je kan dus de grote coctail geven en daarna 2 jaar enkel de Weil en dan weer de grote coctail
Ik laat mijn hond altijd een keer in de 2jr enten maar daar kan dus nog een jaartje bij Helaas gaat mijn hondje (rottweiler) vanavond naar een nieuwe eigennaar omdat ze jaloers is op onze dochter en regelmatig tegen haar uit valt. er is gelukkig nog niks gebeurd maar ik moet er niet aan denken. Wel ben ik vandaag erg verdrietig want ik ga haar zo missen
Oe dat is erg! Ik zou dat niet kunnen hoor, maar ik neem aan dat je alles al geprobeerd hebt. sterkte!
Ow wat erg! Was ook mijn angst toen ik zwanger was dat het niet goed zou gaan met de honden maar gelukkig gaat het perfect!! Sterkte!!
Ik laat mijn hond elk jaar enten.. Het is verplicht als hij soms een nacht in het pension logeert. Daar kunnen de pension eigenaren ook gecontroleerd worden. Als mijn hond niet is geent, mag hij niet in het pension. Dieren kosten geld....
Ja ik houd mezelf gewoon voor dat het goed MOET gaan Bikkel (de mops) weet ik het wel zeker van, die KAN niet eens lellijk doen (letterlijk) en Pulchra tsja die zal ik het echt moeten leren al is die tot nu toe heel lief tegen kindjes en baby's we zullen zien
Het gaat ook niet alleen om het geld maar om het welzijn van je dier, want elk jaar een stof inbrengen wat helemaal niet nodig is kan zelfs tot heftige bijwerkingen en ziektes lijden!
Voor de vakantiegaande honden onder ons : Mbt de eisen per land voor oa Rabiës, kijk op de site van KNMVD. Daar staat een up-to-date overzicht welke landen eisen dat je titerbepaling laat doen (oa Zweden en Engeland) en welke landen eisen dat je bijvoorbeeld een jaarlijkse rabiësenting laat doen. Oh ja, als het goed is staat er ook bij of je voor de grotere rassen een muilkorf bij je moet hebben. Oa in bepaalde delen van Duitsland geldt nl een "bezitsplicht" van een muilkorf voor honden groter dan 40 cm.
@Vegans & Gijsje: Ja we hebben alles geprobeerd zelfs een gedragstherapeut over de vloer had maar alles mocht niet baten. Maar we hebben wel een goed adres gevonden gelukkig en als het niet gaat dan komt ze terug.
gelukkiog wist ik dit ookal een aantal jaar van onze eigen dierenarts, zij gaat altijd voor het welzijn van het dier, en niet haar eigen portomonne, wat ik niet altijd kan zeggen over andere dierenartsen, waar de dieren soms maar een nummertje zijn of geldtrekkerij, ga dus wel elk jaar voor de enting heen, ook meteen jaarlijkse controle, zeker voor op leeftijd handig..
Mijn hond wordt wel ieder jaar geent, ivm training en pension. Maar mijn oude hondje had ik de laatste jaren niet meer laten enten, hij kreeg enorm veel last van de entingen. Liever zou ik Lety ook niet ieder jaar enten, maar dan kan ik niet meer trainen met haar...
Hier op de training waren ze bekend met de werkingsduur dus was dat voldoende... vind het toch zo raar dat als bekend is dat ze goed beschermd zijn dat er toch onzinnigheid kwa enten wordt geeist!
Onze hond is nog nooit in een kennel geweest, maar heeft wel kennelhoest gehad (was 13 maanden ervoor ertegen ingeent) en is hier flink ziek van geweest. Voor ons reden om toch elk jaar tegen kennelhoest te blijven vaccineren. Andere inentingen, behalve weil, wel één keer in de drie jaar.
Het was ruim een jaar na de inenting en de blaffende veroorzaker woont drie huizen verderop . Het is gewoon ontzettend besmettelijk. De buurhond spuugde buiten op het gras en onze hond liep er 5 minuten later gezellig aan te snuffelen. Daarvoor hoeft je hond niet in een kennel te zitten. Een buurhond die mee gaat met de uitlaatservice is genoeg. Ik vond het echt een rotziekte en ik sla deze inenting niet over. De verzekering vergoedt toch grotendeels.