Aan alle hondeneigenaren (betreft enten)

Discussie in 'De lounge' gestart door Vagans, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Mijn beide zijn met 1 jaar nog volledig geint, voor de 1 is dit nu 3 jaar terug en voor de andere 2 jaar, dus we gaan binnenkort weer. Had al eerder berichten gehoord dat entingen veel langer werken.

Katten worden eigenlijk nooit geint, ze komen nooit buiten. Misschien stom maar ik vind het wel goed zo.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

O maar iedereen moet doen wat die zelf wil hoor!

dit topic was enkel bedoeld om mensen (die het nog niet wisten) te informeren. Wat ze er mee doen moeten ze zelf weten zolang iedereen het welzijn van de dieren maar voorop stelt!

3. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Onze dierenarts doet om het jaar de volledige coctail.
    Weil is idd zo belangrijk, ik ken een hond die daaraan is overleden en dat is een vreselijke lijdensweg.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

maar dat hoeft dus niet, de coctail werkt 3 jaar dus om het jaar is overbodig!

5. SimplyLin

SimplyLin Actief lid

3 mrt 2011
    164
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hey TS, ik wist dit dus helemaal niet, thanks voor de info!
    Wij hebben 2 monsters rondlopen dus dat tikt elk jaar lekker aan (gelukkig hebben we een dierenarts die echt helemaal niet duur is, geweldige kerel, is eigenlijk vee-arts en doet dit erbij omdat ie zo van dieren houdt). Vraagt nooit veel en neemt echt veel tijd voor je enzo. Niet zoals bij die dierenklinieken van tegenwoordig waar je bij binnenkomst al de portemonnee uit je zak wordt gekeken en waarbij je zo snel mogelijk weer naar buiten moet voor de volgende.
    Heeft ons een tijd geleden ook super geholpen met een van onze honden die een of andere rare aandoening had na een operatie/narcose. In anderhalve week tijd wel 4x bij hem geweest. 2x een spuit gehad en pilletjes voor 2 weken lang ofzo. Hij heeft zelfs nog op een zondagochtend na het eerste bezoek en de eerste prik, naar ons gebeld hoe het nu ging.
    Telkens vroegen we wat ie nou van ons kreeg, maar 'dat komt wel, dat komt wel, eerst moet je hond beter worden'.
    Nou bij de laatste controle, toen alles dus goed was, moesten we welgeteld 35 euro betalen (voor alles dus!!!).

Maar goed, als we maar eens per 3 jaar hoeven te enten, scheelt dat natuurlijk wel, en dat kunnen we tegenwoordig wel gebruiken!

Maar: Weil dus wel gewoon elk jaar inenten? Of zou dat dus eigenlijk zelfs vaker moeten?

6. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik laat m'n katten elk jaar inenten, wat het kost interesseert me eigenlijk niks, op de gezondheid van mijn dieren ga ik niet bezuinigen. Er zijn zo vreselijk veel mensen die hun kat niet laten inenten, mijn kat is 2 keer besmet geraakt met niesziekte, maar omdat mijne wel is ingeent, is het vrij eenvoudig te genezen.
    Verder mankeren ze nooit wat, dus de 'afschrijving' per jaar valt wel mee.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Simplylin: weil idd elk jaar en voor honden die heel veel zwemmen wordt soms zelfs 2x per jaar aangeraden, maar dat is echt als je hond elke dag in vieze sloten ligt te badderen ;)

@ RianneF: Ik heb dit topic ook niet gestart om te bezuinigen op je dieren, maar elk jaar enten lijkt me ook niet gezond als het niet nodig is ;)

maar ik ben het met je eens, ik bezuinig ook Niet op dierenwelzijn!

Deel Deze Pagina