aan alle lieve mensen die ons goedbedoeld voorrang willen geven.........

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.157
    2.542
    113
    Oh ik heb er ook een hekel aan! Gebeurd mij ook regelmatig op de fiets... (Zonder kids) ik wacht netjes bij de haaientanden tot de stoet auto's voorbij is... Nee zij stoppen ineens om mij over te laten gaan... *grom* doe dat niet en houdt je gewoon aan de regels!

2. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Tsja, ik zou van de gelegenheid gebruik maken je kleintje te leren dat het verkeer onvoorspelbaar is. Dat het lief is als iemand voor je stopt, maar ze net zo goed door kunnen rijden. Je kan natuurlijk niet van onbekende automobilisten verwachten dat ze doorrijden omdat jij het toevallig irritant vind toch? Dat weten ze niet.

Ik stop zelf ook liever als ik moeders met kinderen zie. Zou het mijzelf nooit vergeven inderdaad. Als er een kleintje onder mijn auto terecht komt en ik vind het gewoon beleefd. Een kind wat vaart moet maken op zijn fietsje is er vaak meer mee aan het strubbelen als een volwassene. Vind ik altijd zo sneu :D.

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik stop vaak zelf ook als ik een moeder met kinderen zie. Vooral bij de school.
    Soms rem ik heel erg af en rijd door, maar dan zijn de kinderen al wat ouder.

Ik geef toch liever voorrang, heb ooit eens bijna een kindje ervoor gehad omdat het kindje te druk was en de moeder de controle kwijt was.
    Daar krijg je echt nachtmerries van! Dan liever een moeder die zich stoort om het voorrang krijgen, dan zo'n kleintje op mijn motorkap.

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

Zal er aan denken de volgende keer dat ik netjes probeer te zijn.

Volgens mij is letterlijk niets meer goed tegenwoordig of wel?

5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.157
    2.542
    113
    Waarom zijn er verkeersregels als niemand zich er gewoon aan houdt?
    Ik moet afremmen, afstappen enz. Om daarna maar weer supersnel op te stappen en te fietsen, omdat de automobilist in kwestie ineens besluit zich niet aan de regels te houden en te stoppen om mij voorrang te geven... Ja bloed irritant!

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Tja met rijles Word je juist gewezen op de zwakkere verkeersdeelnemers.

Houden mensen er rekening mee is het niet goed. Word je ondersteboven gereden is het ook weer niet goed

Mensen moeten gewoon altijd wat te zeiken hebben en hebben ze niets om over te zeiken dan zoeken ze wel iets om over te zeiken.

Mijn conclusie azijnzeikerij

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Zoals edelweiss al zegt en daarnaast bestaat er iets als verkeersvriendelijkheid.

Laat dat oude vrouwtje in de rij bij de kassa ook maar niet meer voor... want tsja; de regel is dat je gewoon moet aansluiten.

"Dus rot maar op met dat ene boodschapje en je rollator ouwe druif."

Nopes, gaat er niet in.

8. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Aardig gebaar of niet.. er zijn niet voor niets verkeersregels. Je kunt ook je snelheid zo matigen als je langs rijdt om zo alsnog te kunnen anticiperen op de situatie.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik stop ook moet ik zeggen.
    Ik vind moeders met fietsende kinderen een gevaar op de weg haha.
    Heb één keer bijna een kind onder mijn auto gehad en ondertussen stop ik voor alles onder de 1.40.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Helemaal mee eens.

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik snap het wel,het kan best verwarrend zijn...ook al is het goed bedoeld. Ik zeg het er altijd bij wanneer het gebeurd: "Die men/mevr stopt nu voor ons ,maar eigenlijk had zij/hij voorrang he?! ":)

12. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Heb jij ooit wel eens ala minuut moeten remmen met 50/30 km pu?

Ik heb vorig jaar een remtest voor onze straat gezien nav een dodelijk ongeluk.
    Deze remtest werd gedaan met droog weer hartje zomer.
    Ze begonnen met 30 km pu plots rem in drukken en de auto schoot al 3 meter door.
    Met 50km pu werd dat al 8 meter en met 80 11 meter.
    En met 100 km pu was dit al bijna 17 meter.

Nou word er op een rotonde vaak niet harder als 30 gereden want anders vlieg je de bocht al uit maar ook met 30 km pu kun je als je onverwachts moet remmen iemand lelijk verwondden of zelfs doden.
    Dus dan kun je nog je snelheid aanpassen als iemand onverwacht over steekt en jij netjes rijd is het gewoon levens gevaarlijk!

13. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wel jammer dat er gelijk gesproken wordt over dat er weer wat te 'zeiken' is. Ik kan me heel goed verplaatsen in TS en begrijp het wel. Anderzijds begrijp ik de automobilisten ook wel i.v.m. het gevaar. Laten we ieder zijn kant respecteren ipv het gelijk af te schrijven als 'gezeik'.

14. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Allebei heeft zo zn kanten..
    Hier precies hetzelfde, alleen dan denken mensen (geen kindéren) dat ze automatisch al voorrang hebben, dus steken gewoon over zonder te kijken! Dat komt gewoon omdat merendeel stopt voor fietsers hier...
    Maar ja dat wil niet zeggen dat fietsers zo maar zonder te kijken mogen oversteken...
    Maar ik neem ook idd minder vaart.

15. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dit scenario bijvoorbeeld;

Kind en moeder staan te wachten voor de weg en jij komt aanrijden. Jij denkt; "Goh, ik heb voorrang, dus rijd lekker door (en je weet maar nooit iemand kan het irritant vinden ofzo)."
    Je matigt dus geen snelheid en rijd gewoon 50 km per uur zoals toegestaan. Maar dan;

Kind trekt zich los van zijn moeder en rent onverwachts de weg over (ja dit kan ook de supermama's overkomen, helaas).
    Jij ben al dusdanig dichtbij dat remmen hoogstens de klap iets verlicht.

Kan je jezelf dat vergeven? Waarschijnlijk niet.
    Had het voorkomen kunnen worden? Jazeker en dan niet zozeer door de moeder, al is het maar door de simpele; 'ik hou rekening met zwakkere medeweggebruikers REGEL'.

Al met al blijf ik dus lekker voorrang geven. Dan vinden ze het maar irritant. Het alternatief gaat het irritante wel voorbij denk ik.

16. Duufke22

Duufke22 Niet meer actief

Ik snap je punt, maar wauw wat zou het heerlijk zijn als de mensen hier eens een keertje zouden stoppen zeg :p
    Hier krijg je als voetganger, fietser met kinderen bijna nooit voorgang. Behalve in de zomer als je bloedmooi bent en een ultra kort rokje aantrekt (serieus!).

Kom dus eens gezellig een dagje hier! Dan kan je je kind vollop leren hoe het wel en niet moet ;)

17. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Het is ook nooit goed!

Je kan je kind toch leren dat die mensen heel lief zijn om te stoppen, maar dat als er haaientanden op de weg staan je kind ook altijd moet stoppen. Dat er altijd mensen zijn die niet stoppen en als hij onder de auto komt dit hele erg veel pijn doet en hij naar de dokter moet. Mijn kind is 2 en hij begrijpt dit dus ik denk dat je het ook prima kan uitleggen als de auto's niet stoppen!

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik rij wel door, maar wel heel traag...

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat klopt niet hoor. De remweg is veeeele male langer!
    Zelfs als je maar 36 km/uur rijdt, heb je al zo'n 15 meter nodig om tot stilstand te komen... vanaf het moment dat je ziet dat je moet remmen totdat je echt helemaal stil staat zijn dit het aantal meters:

50 km = 26 meter
    60 km = 34 meter
    80 km = 53 meter
    90 km = 64 meter
    120 km = 104 meter

ken je nagaan!
    Als je 130 rijdt heb je bijna 120 meter nodig om te stoppen....

20. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Whahaha sorry wist t niet precies meer:D
    Maar was voor mij toen wel ff met mn neus op de feiten gedrukt te worden zag er echt bizar uit:$

Weet wel dat ze toen bij een bepaalde snelheid gestopt zijn omdat er een kruispunt met stoplichten tussen zat dus ze konden niet de snelheid halen die de veroorzaker had maar die agent zei toen wel dat hij in ieder geval harder had gereden dan 100. Moet het filmpje ervan zelfs nog op FB hebben staan.

Edit:

Hier t filmpje

https://www.facebook.com/photo.php?v=510353892323407&set=vb.100000464034522&type=3&theater

Deel Deze Pagina