Hoi dames, Even een klein vraagje. Ik voelde de baby erg vaak overdag, maar sinds een dag of 4 is dit stukken minder geworden. Ik heb het idee dat mijn buik in deze 4 dagen ook weer aardig wat dikker geworden is. Ik ben wel erg druk geweest deze dagen, i.v.m. oud en nieuw. Kan het zo zijn dat de beeb nu een groeispurt heeft, en dat ik hem daarom wat minder voel? Of kan het zijn omdat ik zelf wat drukker geweest ben? Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Liefs, Danielle
Grappig dat je dit onderwerp bent gestart heb namelijk op dit moment precies hetzelfde. Sinds een par dagen heb ik het idee dat mijn buik best gegroeid is mijn man zag het ook. En sinds 2 dagen voel ik de baby ook veel minder niet dat ik deze veel voel ivm placenta aan de voorkoan maar als ik in bed lig is de beeb altijd erg aanwezig en nu niet.. Helaas kan ik je dus geen antwoord geven heb hetzelfde Groetjes Meertje
Wat "fijn" (eigenlijk een fout woord, maar weet het even niet anders te omschrijven) dat jij hetzelfde hebt.. Het maakt je best even onzeker hé! Ik voel hem wel, maar lang niet zo vaak en hard als normaal. En idd, zeker in bed niet, terwijl hij daar vaak een disco aan het bouwen is daarbinnen.. Het maakt me een beetje onzeker! Ook ik heb trouwens de placenta aan de voorkant.
Wel ''grappig'' eigenlijk dat we precies hetzelfde hebben. Ik denk zelf dat we ons niet te druk moeten maken. Juist nu gaan we er veel te veel op letten en daar wordt je heel onzeker van. Ik denk dat zo'n groeispurt heel veel van de beeb vergt waardoor het veel slaapt en rust nodig heeft. En dat dit de reden is dat we het veel minder voelen. Zou kunnen toch.. Groetjes Meertje
Zal ik me dan toevoegen. Hahahaha. Placenta trouwens ook aan de voorkant. En buik lijkt inderdaad per dag te groeien... Liefs Jeanney
Welkom bij het clubje hahaha. Wel vreemd je zal juist denken dt bij een groeispurt er juist meer leven is maar het tegenovergestelde blijkt
mijn beebje is tijdens een (vermoedelijke) groeischeut ook rustiger, een stuk rustiger zelfs, dus het kan best
Ik ga het maandag eens voorleggen, heb dan een 3d echo, wellicht weet die mevrouw het wel? Heb namelijk pas de 14e een afspraak bij de VK, en wil nog niet gelijk gaan bellen. Dit, omdat ik de kleine wel voel, maar minder frequent dan anders...
Ik heb as woensdag een afspraak bij de VK, ik ga ook voor de zekerheid vragen...Maar ik heb ff wat rondgelezen op internet en blijkt dat het volkomen normaal is. Maar ik vraag toch ff. En ff of topic; Mij is verteld dat als je in voorliggende placenta heb is er een kans dat beeb te vroeg geboren wordt. Of klopt dat niet. Volgens VK Mirjam krijg je dan een echo rond de 32 weken, om te kijken of de placenta samen met de beeb omhoog is gegroeid ofzo, en anders krijg je inderdaad een keizersnee rond 37/38 weken als de placenta de uitgang blokeerd. Want normaal bevallen is dan niet mogelijk. Maar is dat het geval bij jullie? Blokeerd jullie placenta de uitgang bij jullie of konden ze dat niet zien? Liefs Jeanney
Dat had ik ook een week geleden, maakte me ook best ongerust. Maar sinds een paar dagen voel ik hem weer volop. Ik denk inderdaad dat het met een groeispurt te maken heeft, want mijn buik is de laatste 2/2,5 week echt enorm gegroeid. Las hier laatst een verklaring dat je als je buik groeit meer vruchtwater aanmaakt, waardoor je het kindje dus minder kan voelen. Klinkt voor mij wel heel logisch. En groeien kost natuurlijk ook energie voor het kindje.